[kutusag=5607]Geçtiğimiz yıl 17 ülkeden 850 katılımcı ve 82.427 ziyaretçiyi ağırlayan Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul, bu sene 11 hall ve açık alanda 900’ün üzerinde katılımcıyı 90 bin ziyaretçi ile buluşturmaya hazırlanıyor. Yurt dışı ve yurt içi katılımcı sayısını artırmak için bu sene de hem T.C. Ekonomi Bakanlığı hem de ITE Turkey – YEM Fuarcılık koordinatörlüğünde Alım Heyeti programları uygulanıyor. T.C. Ekonomi Bakanlığı ve VIP Alım Heyeti Programı kapsamında 100’ün üzerinde alıcının katılımcılarla buluşması beklenirken, ITE Turkey – YEM Fuarcılık VIP Alım Heyeti Programı (hosted buyer programı) kapsamında da Katar, Rusya, Azerbaycan, İran, Cezayir, Türkmenistan, Irak, Lübnan, Kazakistan, Fas ve Özbekistan gibi Türk yapı sektörünün önde gelen hedef pazarlarından alıcıların fuara katılması hedefleniyor. Tüm alım heyetleri programları dahilinde de ikili iş görüşmeleri organize edilerek yeni iş fırsatları ve iş birliklerine zemin hazırlanacak.
“İNŞAAT MALZEMELERİNDE YERLİ ÜRÜN KULLANIMI ARTIYOR”
İnşaat malzemelerinde yerli ürün kullanımının arttığını vurgulayan ITE Turkey Yapı Fuarı Direktörü Kaan Soyubol sektörle ilgili rakamsal bilgiler de paylaştı. Keskin: “İnşaat sektöründe büyüme üçüncü çeyrekte hızlanmış ve 2017 yılı üçüncü çeyreğinde yüzde 18,7 olmuştur. Yılın ilk ve ikinci çeyreğinde büyümeler yüzde 5,6 ve 5,5 olarak revize edilmiştir. Böylece yılın ilk dokuz ayında inşaat sektörü yüzde 9,9 büyümüştür. Gayrimenkul sektöründe büyüme 2017 yılı üçüncü çeyreğinde yüzde 1,5 olmuştur.
Yılın ilk ve ikinci çeyreğinde büyümeler yüzde 1,5 ve yüzde 1,4 olarak revize edilmiştir. Böylece yılın ilk dokuz ayında gayrimenkul sektörü yüzde 1,5 büyümüştür.”
41. YILA ÖZEL EN BÜYÜK İŞ GELİŞTİRME PLATFORMU: YAPI SAHNE VE YAPI ARENA
ITE Turkey bünyesinde yer alan YEM Fuarcılık tarafından düzenlenen fuarın 41. yılına özel olarak iş geliştirme platformu etkinlikleri de yenilendi. Sektördeki tüm pay sahiplerini malzeme, inşaat ve mimarlığa dair mevcut konular ve yenilikler etrafında tek bir çatı altında toplayan, sektörün ihtiyacı olan tüm güncel bilgilerin edinildiği tek adres olma hedefiyle hazırlanan program, 5 gün boyunca, 70’i aşkın ulusal ve uluslararası konuşmacıyı, 30 üzeri farklı oturumda ağırlayacak. “İnovasyon”, “teknoloji”, “iş odaklı” sektöre dair ilham verici 40 üzeri konu sektörün hem kamu hem de özel alanlarını temsil eden karar vericileriyle konuşulacak.
Bölgedeki en yeni ürün ve hizmetlerin tanıtılıp takip edilmesinin yanı sıra güçlü küresel ağını inşaat sektörüne aktararak yeni iş, ortaklık ve satın alım fırsatları yaratmayı hedefleyen fuar, diğer taraftan sektör stratejisini desteklemek, bilgi alışverişi sağlamak, inovasyonu teşvik etmek ve yapı sektörünün kamu, özel sektör ve akademik dünya boyutları arasında etkileşim sağlamayı amaçlıyor. Bu amaçla yeni fikirlerin tanıtılmasını sağlamak adına en büyük platformlardan biri olarak tasarlanan “Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul İş Geliştirme Platformu”, sunduğu etkinlik programını fuar alanında Yapı Sahne ve Yapı Arena ile verimleştirerek fuar katılımcı ve ziyaretçilerine özel bir buluşma noktası sağlıyor.