Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

GEBERIT İÇİN ENDÜSTRİYEL ALANLARDAKİ YATIRIMLAR DAHA ÖNEMLİ HALE GELDİ

“Avrupa’da pazar lideri olan, dünyada da öncülüğü hedefleyen Geberit, tesisat sektörünün kilometre taşlarını atan ilk firma olma özelliğine sahip. Geberit olarak sürdürülebilir projelerde yer almak istiyor, bu nedenle endüstriyel alanlarda hayata geçirilen yatırımlara daha fazla önem veriyoruz. Mevcut ürünlerimizin yanı sıra banyo mobilyaları ve vitrifiye alanındaki ürünlerimiz ile belirlediğimiz hedefe ulaşmak istiyoruz.”

FİKRET GENÇGEL
Geberit Türkiye Ürün Müdürü

Sıhhi tesisat teknolojileri alanında bir dünya markası olan Geberit’in faaliyet alanını, sektöre kazandırdığı ilk niteliğindeki ürünlerini ve bugüne uzanan yolculuğunu sizden dinleyebilir miyiz?
Geberit, 1874 yılında İsviçre’nin Rapperswil kentinde temelleri atılmış ve o günden bu yana varlığını sürdüren bir firma. Aile şirketi olarak başladığı yolculuğu, öncelikle hisselerin çoğunluğunu bir finans kurucusuna devretmesi, daha sonra halka açık bir şirket haline gelerek globale hitap eden bir konuma ulaşmasıyla devam etmiştir. Şu an Avrupa’da pazar lideri olan Geberit, dünyada da mümkün olduğu kadar öncü olmaya çalışıyor. 1874’te başlayan serüven farklı ürünlerle de devam etti. Geberit faaliyetlerine; tesisat malzemeleri, vana ve fittings üretimiyle başladı. İç takım üretimi yaparken 1905’te ilk ahşaptan rezervuar imalatına adım attı. Dolayısıyla bu sektörde önemli bir kilometre taşıdır. Yapılan çalışmalar sonucunda, ahşaptan rezervuarların içi kurşun kaplanarak sızdırmazlık sağlıyor. Yine armatürlerde de kurşun kullanılıyor. Geçmişte tuvalet binaların dışındayken daha sonra binaya yapışıyor, son olarak da binaların içine alınıyor. Bu nedenle piyasadaki ilk rezervuar mantığı Geberit’in üretimiyle başlıyor. Tuvaletlerin bina içine alınması da tesisat konusunu gündeme getiriyor. Daha sonra borulama sistemleriyle ilgili de faaliyet göstermeye başlayan Geberit, dünyada ilk defa polietilen malzemeden drenaj sistemi uygulamasına imza atmıştır. Marka, plastik kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, 1952’lerde rezervuarları plastik olarak üretmeye başlıyor ve 1964’e kadar bu ürünler kullanılıyor. 1964 yılında ise, rezervuarı duvarın içerisine gömme fikri gelişiyor ve ilk defa o yıl gömme rezervuar uygulaması yapılıyor. O günden bugüne gömme rezervuar ayağında birçok gelişme oldu. Tek parça şeklinde gömme rezervuarlar üretildi. Şişirme metoduyla üretime geçilip, tek parça sızdırmaz bidonlar yapıldı. Bu süreçte gömme rezervuarın duvara montajını kolaylaştırmak için tuğla duvar için ayrı, alçıpan duvar için ayrı konstrüksiyonlar geliştirildi.

FİKRET GENÇGEL
Geberit Türkiye Ürün Müdürü

TESİSAT SEKTÖRÜNÜN KİLOMETRE TAŞLARINI ATAN İLK FİRMAYIZ

Sadece bunlarla kalmayıp, lavabo, bide, banyo bataryaları ve duş giderleri için de gerekli montaj elemanlarını üretmeye başlayan Geberit, banyonun içerisinde, duvarın arkasına dönük teknolojiler üreterek yolculuğuna devam ediyor. Görünen kısmı duvarın önündeki kumanda kapakları ya da kumanda edilebilecek ürünler olsa da, duvarın arkasında buz dağı gibi duran, asıl çalışan fonksiyonel kısımlar yer alıyor. O yüzden de montajın duvar arkasındaki yetkinliğini tanımlamak adına “Know How Install” mottosuyla uzun yıllar bir iletişim kuruldu. “Know How Install” ifadesini taşıyan bir ürün Geberit’e aittir;  bu işi bildiğimizi ve montajını yaptığımızı gösterir. Geberit’in gömme rezervuarları 10 yıl garantilidir. Titreme tekniğinden ve sızdırmazlığından emin olduğumuz için bu bidona rahatlıkla garanti verebiliyoruz. Herhangi bir şekilde darbe aldığında ya da delindiğinde yamanabilen bu ürünler sayesinde duvarı kırmadan tadilat yapılabiliyor. Bu da para ve zaman kazancı demektir. Geberit bu süreçte sadece gömme rezervuar ve drenaj sistemleriyle ilgilenmiyor, temiz su tesisat sistemleri markası Mepla ürünlerinin de imalatına ve satışına başlıyor. Bu üç katmanlı kompozit borular daha sonra kabul görüyor ve sektörde rakipler de artıyor. Bu borunun ömrü çok daha uzun, çünkü üç katmanlı. Uzama katsayısı bakır boruyla eşdeğer. Plastik malzemeyi metal boru özelliğinde üretip kullanıma sunan Geberit; gömme rezervuarlar, montaj elemanları, temiz su ve pis su tesisatları konusundaki uzmanlığını yeni ürünlerle sürdürüyor. Yanı sıra Geberit henüz dünyada üretimi yokken, 1977’de taharet entegre sistemi dediğimiz; sıcak sulu, kurutmalı, havalandırmalı, kişiye göre özel ayarları yapılabilen, gerektiğinde telefon uygulamaları ile kumanda edilebilen akıllı klozetlerin de üretimini yapmıştır. Dolayısıyla Geberit, tesisat sektörünün kilometre taşlarını atan ilk firmadır. Geberit aynı zamanda seramik rezervuarlarda kullanılan iç takımlar ve özellikle ticari işletmeler, ofis alanları ve restoranlarda kullanılan fotoselli bataryalar, fotoselli pisuvarlar, fotoselli rezervuar ve şarj kontrolörü de üretiyor. Bu konuda da seramik ve vitrifiye üreticileriyle çalışmalarımız devam ediyor. Öte yandan tesisat hijyeni ve bu alanda yapılması gerekenlerle ilgili de çalışmalarımız var. Duş giderleriyle ilgili de başarılı ürünler sunuyoruz. Duş giderlerinde kullanılan bir duvar süzgecimiz var. İlk kez Geberit’in tasarladığı bu ürün sayesinde yerde hiçbir engel yok. Bir yer süzgeci duvarın içerisine konumlandırılıyor ve duvardaki kapak yardımıyla gizleniyor. Altındaki açıklıktan sular toparlanarak gidiyor. Özetle, ilk fikirleri ortaya atan firmalardan biriyiz ve teknik özellikleri yüksek ürünler çıkarıyoruz. Geberit’in ürettiği, sifonik etki ile hızlı bir şekilde kendi kendini temizleyebilen sifonlar da getirdiği yeniliklerle fark yaratıyor. Kendi kendini temizleyebilme özelliği sayesinde kimyasal kullanımına gerek kalmıyor, doğayı kirletmiyor. Yani üretim aşamasından kullanıma kadar doğa dostu ürünler üretiliyor ve kullanıma sunuluyor.  

BİRÇOK ÜRÜN TÜRKİYE’YE GEBERİT İLE GİRDİ

Geberit’in Türkiye pazarındaki geçmişi ne zamana dayanıyor? Türkiye’ye ilk kez Geberit ile giren ürün ve sistemler arasında neler var?
Geberit, gömme rezervuar alanında Türkiye’ye giren ilk markadır. Yani gömme rezervuarı Türkiye’ye ilk Geberit tanıtmıştır. 1980-90 döneminde Türkiye’de faaliyet göstermeye başlamıştır ve ilk gömme rezervuar projesini de Kanyon Otel’de uygulamıştır. Aynı tesis bugün bile yenileme yaptığında bizim ürünlerimizi tercih etmektedir. Geberit, otel yatırımlarının olduğu 90’lı yıllarda iyi bir ivme gösterdi. O dönemde ilk giren distribütör Sek Color ile satış yapıyordu, daha sonra Gepsa Yapı olarak devam etti. Marka, 2002 yılında da kendi öz sermayesi ile Türkiye’ye giriş yaptı. 2002’den sonra da her sene artan oranda büyüdük. 10 yıl önce de Geberit’in Türkiye’ye dönük yatırımları gelişti. Personel sayımız ve satış noktalarımız artırıldı, yatırımlar yapıldı, depomuz büyütüldü. 10 kişi ile başladığımız serüvenimizde bugün yaklaşık 40 kişiyiz. Ciro bazında ise daha fazla artışımız oldu. Çünkü o zamanlar 10’a yakınken bugün 80 tane ana bayimiz, yanı sıra boru grubumuzda 13’e yakın uygulamacı bayimiz var. Dolayısıyla 100’e yakın bayi noktasına sahibiz. Türkiye’nin her yerinde olmaya çalışıyoruz. Olmayan yerlerde bayilerimizin alt bayileri hizmet veriyor. İstanbul başta olmak üzere, Bursa, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Mersin, Gaziantep, Kahramanmaraş, Kayseri, Eskişehir, Sivas, Şanlıurfa, Diyarbakır, Samsun ve Trabzon’da bayilerimiz var. Ordu ve Giresun’da da alt bayilerimiz mevcut. Karadeniz Bölgesi’ne biraz daha ağırlık vereceğiz. Mümkün olduğunca çok noktada görünebilir olmak istiyoruz. Gömme rezervuar sonrası Türkiye pazarına ilk defa giren ürünlerden biri de Geberit Pluvia çatı drenaj sistemi oldu. Duş kanalları da yine neredeyse ilk diyeceğimiz ürünlerimizden bir tanesi. Daha sonra diğer firmalar benzer ürünler yaptı, ama biz ikinci faza geçtik ve ürünü daha da iyileştirdik. Ürün; daha hijyenik, daha esnek, temizlemesi daha kolay ve daha kullanışı şekilde tekrar tasarlandı. AquaClean dediğimiz taharet sistemli klozetler de Türkiye’ye giren ilkler arasında. Daha sonra benzer ürünler gelmeye başladı. Bir diğer ilk niteliğindeki ürün de fotoselli ürünlerimizdir. Özetle, çoğu ürünümüz aslında Türkiye’ye ilk giren ürünler olarak sıralanabilir.

BANYO MOBİLYALARI VE VİTRİFİYE ÜRÜNLERİNİN SATIŞINA BAŞLAYACAĞIZ

Sıhhi tesisat çözümleri alanında en yeni ürün ya da ürün gruplarınızı tanıyabilir miyiz? Bu ürün ya da ürün gruplarının özellikleri ve sektöre getirdikleri yeniliklere dair neler söylemek istersiniz?
Geberit 2015 yılında Avrupa bölgesinde yoğun olarak faaliyet gösteren Finlandiya merkezli Santech Grubu’nu satın aldı. Bu grupta; vitrifiye, banyo mobilyaları, banyo küvetleri ve duş alanları var. Geberit, globalde değişen trendler doğrultusunda, yeni ürün grupları ile yelpazesini genişletti. Santech Grubu içerisinde bulunan ve zaman içerisinde harmanlanan 15 marka, bu yıl yüzde 80 Geberit markası olarak satışa sunuluyor. 15’e yakın üretim tesisinde teknolojik iyileştirmeler yapılıyor. Ürün model ve serileri toparlandı; daha ortak, daha kullanılabilir, daha satılabilir, daha trend ürünler olarak filtrelendi, seçildi ve listelendi. Banyo mobilyaları ve vitrifiye ürünleri şu an Türkiye’de yok, ama gelecek. Çünkü taharet nozulu adaptasyonlu klozetler de ülkemizde kullanılıyor. Bu ürünlerle ilgili devam eden çalışmaları yıl sonuna kadar bitireceğiz ve önümüzdeki yıl başından itibaren bu ürünleri satışa sunacağız.

SÜRDÜRÜLEBİLİR PROJELERDE YER ALMAYI ÖNEMSİYORUZ

Türkiye’de en yoğun hangi sektörlerde faaliyet gösteriyorsunuz? İnşaat sektörünün dışında hedeflediğiniz farklı sektörler var mı?
Geberit Türkiye olarak ağırlıklı inşaat sektöründe faaliyet gösteriyoruz. En yaygın gömme rezervuarlar bilindiği için bütün profesyoneller arasında Geberit gömme rezervuara adını vermiştir. Bayi noktalarımızın sayısını yakın geçmişte çoğaltmaya başladık. Bu sayede görünürlüğümüzü artırarak son kullanıcılara daha fazla ulaşmak istiyoruz. Bu noktada kentsel dönüşüm iyi bir fırsattı, ancak son iki yıldır kentsel dönüşüm de bittiği için inşaat sektörü biraz daraldı ve bekleme sürecine girdi. Bu dönemde tadilata yönlenme olur diye bekliyorsunuz, fakat ekonomik sıkıntılar nedeniyle insanlar para harcamak istemiyor… Kullanılan her ürün için yedek parça temini çok önemli. Biz üretimden kalktıktan sonra dahi gömme rezervuarlar, duvarın arkasındaki ürünler için 25 yıl yedek parça bulundurma garantisi veriyoruz. Parçayı temin edebilmek çok önemli. Bu yüzden insanların verdiği bedel aslında pahalı değil. Biz sadece konut sektöründe hizmet vermiyoruz. AVM’ler, oteller, havalimanları, şehir hastaneleri vb. birçok proje var. Projelerin sürdürülebilir olması mühim. Bu nedenle endüstriyel alanlardaki yatırımlar bizim için daha önemli hale geldi. Örneğin, daha az süzgeç ve daha az borulama ile detayda hiç eğim vermeden, mimari tasarım özgürlüğü sağlayarak binalara değer katan sifonik yağmur suyu çatı drenaj sistemi, daha az noktadan dışarıya tahliye imkanı verdiği için bina içinde daha fazla kullanılabilir alan yaratılabiliyor. Bu nedenle sistem endüstriyel tesislerde de tercih ediliyor. Bu sistem yeni tesisler için de zaten olmazsa olmazlar arasında. Tadilat projelerini, yeni projeleri ve endüstriyel alanlardaki projeleri takip ediyoruz. Dolayısıyla ekonomik durum uygun olursa konut sektörünün açığını oradan tamamlamaya çalışacağız. Mepla temiz su borusunun yanı sıra 2004 yılında Mapress firmasını yine Almanya’da metal boru ve metal fittings üreten bir firma satın aldı. Bunlar, presleme yöntemiyle ve daha hızlı şekilde içindeki contasıyla sızdırmazlık sağlayarak,16 bar işletme basıncı sunan ürünler. Dışı kaplı paslanmaz çelik ya da denizcilik sektöründe kullanılan bakır, nikel, demir alaşımlı ürünlerin satışına da devam ediyoruz. Denizcilik sektöründeki faaliyetler dünya pazarına hitap ettiği için Türkiye’den de yurtdışına çok fazla ürün gönderiliyor. Aynı şekilde bu ürünler endüstriyel tesislerde, hava, su, gaz hatlarında da kullanılabiliyor. Endüstriyel uygulamaları artırmak için bu tür tesislerde daha fazla tanıtım ve çalışma yapıyoruz. Dolayısıyla konut sektörünün yanında endüstri ve denizcilik de hedef sektörlerimiz arasında.

GEBERİT, DAHA MODERN VE DAHA VERİMLİ MODELLERLE İLERLİYOR

Benzer teknolojilerin ve malzemelerin, genel taleplere hitap ettiği bir pazar yapılanmasında ne tür farklılıklar yaratarak öne çıkıyorsunuz?Geberit olarak, kullanıcılara daha konforlu ve daha uzun ömürlü ürünler sunuyoruz. Yani daha modern ve daha verimli ürünlerle ilerlemek önceliğimiz. Örneğin gömme rezervuarlarımızın kumanda kapakları normalde manueldir. Bunların çeşitli serileri var. Bu serilerden yuvarlak ve kare formlu olanları mevcut, ama basma düğmeli normal 3-6 litre olarak tasarlanmış kumanda kapakları var. Renk alternatifleri mevcut, malzeme farklılıkları var. Plastik esaslıdır, ama ABS gibi kaliteli plastikten yapılmıştır. Sunduğumuz değişik kaplamalar bu ürünlerin daha uzun süre kullanabilmesini sağlıyor. Ancak piyasadaki bazı markalarda bunu göremeyebilirsiniz. Biz daha sürdürülebilir ürünler sunuyoruz. Ayrıca hijyeni artırmak için dokunmadan kumanda edilebilecek kapaklar yapıyoruz. Görsel olarak daha fazla farkındalık yaratacak tasarımlara sahibiz. Kaplama renklerini ve model kaplamalarını beğenmeyen kullanıcılara kendi kaplamalarını yapabilme, yani özgür tasarım imkanı sunuyoruz. Bu da sonsuz sayıda kapak alternatifi anlamına geliyor. Projelerde de bunu sunuyoruz ki, müşteri istediği zaman güncelleme yapabilsin. Bazı modellerimizde seçenekler az, ama Sigma serimizde sonsuz seçenek var. Bu da kullanıcılar açısından büyük bir avantaj.

AVRUPA’DA ÇEVREYE DUYARLI, KENDİNİ TEKRARLAMAYAN ÜRÜN TASARIMLARI İLGİ GÖRÜYOR

Ülkelere, gereksinim ve taleplere göre ürün tercihleri de farklılık gösteriyor mu? Kullanım ömrü, tasarım, karlılık, çevreye duyarlılık, sürdürülebilirlik gibi kavramlar ürün seçiminde nasıl bir rol oynuyor?Geberit için bir ürünün seçilmesinin daima nedeni olmalıdır. Bu da ürünün; sürdürülebilir, uzun ömürlü, dayanıklı, kaliteli olması ve sorunsuz şekilde kullanılabilmesi gibi kriterleri içerir. Bugün Antalya bölgesindeki yüzlerce otel ürünlerimizi kullanıyor ve renovasyon çalışmalarında da sadece kumanda kapağını değiştirmeleri yeterli oluyor. Bu hem yatırımcı hem işletmeci için büyük avantaj. Aslında Türkiye’de de yatırımcı aynı zamanda işletmeci ise, bu konuya değer veriyor ve daha rahat iletişim kurabiliyorsunuz. Belirli kriterlere sahip ürünlerin kullanımı inşaat süresini de kısaltıyor ve devreye giren işletme kar etmeye başlıyor. Bu hususlar Avrupa’da daha fazla ön planda. Bizde ise, öncelikle toplamda ne kadar ödeme yapılacağına bakılıyor. Ürünler arasındaki fark daha sonra görülüyor. Örneğin yeşil bina konseptinde bir proje için standart deşarj kapasitesini 2-4 litreye indirebilecek bir ürünün tercih edilmesi kazançtır, çünkü bu sayede sertifika alımı da kolaylaşır. Avrupa’da bu kriterler trend ve yatırımcılar da çevreye duyarlılık kapsamındaki gelişmeleri, kendini tekrarlamayan ürün tasarımlarını yakından takip ediyor.  Her ürünü her yerde satamıyorsunuz. Marketlerle ilgili talepler ve pazarlarla ilgili alışkanlıklar var. Türkiye’de diğer ülkelerde olmadığı kadar rekabet ve çok fazla rakip ürün var. Geberit, Avrupa’da teknik destek anlamında çok daha kuvvetli. Mesele belediye, binaların iskan alım sürecinde yapının projeye uygun olup olmadığı kontrol eder. Geberit bu noktada da teknik destek veriyor. Bu sayede yatırımcı hızlı şekilde işletme ruhsatı alabiliyor. Dolayısıyla her yönden kazan kazan durumu söz konusu. Geberit’in tercih edilmesinin bir sebebi de bu. Bir de Geberit, vitrifiye banyo grubuna yeni katılan ürünlerden önce, teknik anlamda duvar arkasında daha güçlü olduğu için ağırlıklı B2B kanalını çalıştırıyor. Bu işi profesyonelce yapanları hedefliyor. Dolayısıyla hedef kitle öncelikle tesisatçılar, mühendisler ve mimarlar. Projelendiren, yapan ve uygulayan kitle oldukları için onların söyledikleri son kullanıcı tarafından kabul görüyor. Satın alımlarda, dayanıklılık, ürünün uzun ömürlü daima olması ön planda. Ürünü Avrupa’dan tanıyan müşteriler direkt alım yapıyor. Tabii böyle düşünmeyen müşteriler de var. Bu nedenle, projeye göre mümkün olduğu kadar sunum yapıyor ve müşterilerimizi kazanç sağlayan ürünlere yönlendiriyoruz. Kaliteli markaları seçmek proje sahiplerinin de satış yaparken ellerini güçlendiriyor. Prestijli, kaliteli, uzun ömürlü, sürdürülebilir, dayanıklı ürünler istendiğinde seçim yapmak daha kolay. Bu noktada biz daha fazla ön plana çıkıyoruz.

Türkiye’de son kullanıcıların sıhhi tesisat ürünlerinin seçiminde öncelikleri nasıl şekilleniyor?
Son kullanıcı, en son göreceği ürüne odaklanıyor. Yani kumanda kapağının görüntüsünü, rengini, fiyatını önemsiyor. Bayilerin verdiği bilgilere göre, kimi bölgelerdeki müşteriler, bu ürünler banyoya dahil olduğu için bakmıyor bile. Son kullanıcıyı, bayideki satış temsilcisi veya tesisatçı ya da varsa mimar da yönlendirebiliyor. Tabii gömme rezervuarı, duvar arkasındaki kısmı daha ön planda tutan, teknik açıdan değerlendiren daha bilinçli müşteriler de var.

CİRONUN YAKLAŞIK YÜZDE 3’Ü AR-GE ÇALIŞMALARINA AYRILIYOR

İşinizin temelini oluşturan Ar-Ge alanında neler yapıyorsunuz? Cironuzun yüzde kaçlık kısmını Ar-Ge çalışmalarına ayırıyorsunuz?

Geberit’te araştırma geliştirme faaliyetleri ayrı bir ekip tarafından yapılıyor. Bu konuda; hidrolik, statik, akustik, imalat teknolojisi, yangın, malzeme bilimi vb. gibi 10 ayrı alanda çalışmalar devam ediyor. Toplam ciromuz yaklaşık 3.1 milyar İsviçre frangı. 2018 yılında 77 milyon frank Ar-Ge için harcandı. Bütün araştırma geliştirme çalışmalarına harcanan bedel cironun yaklaşık yüzde 3’ünü oluşturuyor. Yani piyasaya çıkan yeni ürünler kabul görüyor, hatta bu ürünler için bazen sıra oluşuyor. Ar-Ge çalışmalarında bilgisayar teknolojileri yoğun kullanılıyor. Bundan 15-20 sene önce bilgisayar destekli tasarım ve üretim başlamıştı, fakat bugün bilgisayar destekli tasarım da işin içine girdi. Biz de tasarım aşamasında bilgisayardaki simülasyon programlarıyla ürünün hidrolik olarak performansını ölçüyoruz. Bu sayede daha verimli, daha kullanıma yönelik, daha uzun ömürlü, performansı yüksek ürünler geliştiriliyor. Bu ürünler şu an 3 boyutlu yazıcılarla yazdırılıyor ve prototipler oluşturuluyor. Daha önce bu prototipleri oluşturmak için kalıp yapmak gerekiyordu ve bunun bir maliyeti vardı. Şimdiyse yazdırdığınız ürünle ilgili düzeltilecek bir şey varsa yapıp tekrar yazdırabiliyorsunuz. Dolayısıyla kalıp maliyeti diye bir şey söz konusu değil. Tabi ki bunu yapan programın gerisinde kullanılan bir yapay zeka var. Bu da gerçek hayatta düşündüğünüz şeyi oraya adapte etmenizi sağlıyor. Her yeni ürünle ilgili patent müracaatı yapan Geberit’te, her yıl 40’a yakın patent yenileniyor. Bu bir yatırımdır ve Geberit de harcadığı paranın karşılığını almak istiyor. Geberit, piyasada öncelikli olmayı, daima ilk niteliğindeki ürünleri çıkarmayı hedefliyor. Bazı ürünlerimiz piyasanın taleplerine göre hazırlanıyor, ancak daha çok kimsede olmayan daha fonksiyonel ürünleri öncelikle piyasaya sunmak ve var olanları da daha iyi bir seviyeye çıkartmak yönünde hedeflerimiz var. Geberit’te, üretimlerin kalitesinden ve fonksiyonundan yüzde 100 emin olmadıkça bu ürün piyasaya çıkmaz. Piyasaya çıkaralım, deneyelim, olmadı değiştiririz, düzeltiriz mantığı bizde yok. Ürünleri, yüzde 100 sorunsuz diyebileceğimiz şekilde, testleri yapılarak ve hata payı olmadan piyasaya sunarız.

SEKTÖRDE UZUN ÖMÜRLÜ, HİJYEN KONTROLÜ SAĞLAYAN ÜRÜNLER ÖNE ÇIKIYOR

Sıhhi tesisat teknoloji denildiğinde şu an dünyada neler var? Bu alandaki yeniliklerin ülkemize yansıması eşzamanlı mı gerçekleşiyor?Temiz su alanında Mepla ve Marpress boruları öne çıkıyor. Bunlar ülkemizde kullanılan tesisat malzemesinden farklı, daha çok Avrupa’da kullanılan ürünler. Biraz daha pahalı, ama daha uzun ömürlü, dayanıklı ürünler. Örneğin Mepla’nın işletme basıncı 10 barken, patlama basıncı 120 bardır. Dolayısıyla bu ürünün kısa sürede ömrünü tamamlaması söz konusu değil. Ayrıca bu ürünlerin hepsinde hijyene yönelik önlemler alınmıştır. Yani şantiyede, uygulama sırasında dahi hijyen tapaları kullanılmasa bile tesisattaki tozun, haşerenin borunun içine girmesine izin vermez. Böylece kullanıma başlanıldığında ve daha uzun süre hijyen kontrolü yapılabilir. Bu tip ürünler denizcilik sektöründe kullanıyor, konut sektöründe henüz bu ürünlere geçilmedi. Yani kompozit malzemeler var, ancak her yerde kullanılmıyor ve ülke olarak bu ürünler açısından daha yolun başındayız. Kimi ürünlere göre değişiklik gösterse de Geberit’in üretimleri Türkiye’ye Avrupa ile eşzamanlı sunuluyor.

ÜRETİMDEN KULLANIMA DEK DOĞA DOSTU ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ

Sürdürülebilirlik ve çevre duyarlı üretim anlayışı faaliyet alanınızla doğrudan ilişkili ve önemli bir konu. Geberit’in sürdürülebilirlik politikasının temelinde neler var?
Sürdürülebilirlik Türkiye’de henüz konu değilken Geberit bu alanda çalışmalara başlamıştı. Yani bundan 17 sene kadar önce. Bu alandaki politikalarımız, tesislerimizdeki çevreye duyarlı üretimden başlıyor, daha sonra kullanıcının da çevreye duyarlı şekilde hareket etmesi ve daha tasarruflu ürünler geliştirilmesiyle devam ediyor. Geberit’in üretim tesislerinin tamamı 14001 çevre sertifikasına sahiptir. Böylece standartlara uygun üretim yapar. Atıklar filtrelenmeden, temizlenmeden çevreye zarar verecek şekilde doğaya bırakılmaz. Bu ürünler için de geçerlidir. Daha az su tüketen ürünler sunduğunuzda kullanıcı da daha az su harcayacak, böylece doğaya daha az zarar verecek. Bazı fotoselli bataryalarımızda ve pisuvar sistemlerimizde enerji ihtiyacı var. Bu ihtiyaç da pil ya da elektrik gibi bir enerji kaynağından sağlanıyor. Pil biten, yenilenmesi gereken ve ağıtı olan bir kaynak. Atık çevreye zararlı. Elektrik tesisatı için de yine doğada enerji üretmek için yatırım yapılması lazım. Bu noktada kendi enerjisini üreten ürünlerimiz var. Suyun akışıyla bir dinamoyu harekete geçiren, böylece elektrik üreten ve gerektiğinde kullanılabilen sistemlere sahibiz. Bir diğer örnek ise kendi kendini temizleme özelliğine sahip sifonlarımızdır. Bu ürünler gerçekten sifonik etki ile çalışıyor, bu da sifonların kendi kendini hızlı bir şekilde temizlemesi anlamına geliyor. Böylece kimyasal kullanmadan, çevreci ürünlerle doğayı koruyoruz. Yani üretim aşamasından kullanıma kadar doğa dostu çözümler üretiyor ve kullanıma sunuyoruz. Şu an 29 tesisimiz var ve hepsi de çevreci. En son katılan 14 yeni fabrikamızda dahi fabrikaların çevreye verdiği zararın etkisi azaltıldı, azaltılmaya da devam ediyor. Fabrikamızın yanından akan dereden hala içilebilir su bulabilirsiniz. Önemli olan sürdürülebilirliktir. Türkiye bu alanda daha gelişecek, çok yolumuz var. Şu an piramidin üstlerindeyiz. Ortalarına doğru yaklaştığımızda çevre duyarlılığı daha da artacaktır.

MEVCUT VE YENİ ÜRÜNLERLE HEDEFİMİZİ YAKALAMAYA ÇALIŞACAĞIZ

Geberit Türkiye olarak, 2019 yılı için büyüme beklentiniz ne yönde? Sektördeki gelişmeler ışığında yakın dönem hedefleriniz arasına neler aldınız?
Geberit olarak her sene bir önceki yılın yüzde 30 üzerinde büyüme hedefimiz var. Bu sene de hedefimizi yakalamak için çaba sarf ediyoruz. Bunun için de mevcut ürünlerin satışının yanı sıra yeni ürünlerimiz devreye girecek. Çalışmalarımızı sürdürdüğümüz yeni ve yenilenen ürünlerimizin de satışı devam edecek. Tabii bu, ekonomik şartların, projelerin ve talebin devam etmesiyle ilgili bir durum. Haziran ayı itibariyle hedeflerimizin biraz gerisindeyiz ama yakalamaya çalışıyoruz. Önümüzdeki altı ay kritik. Umuyoruz ki ekonomik göstergeler iyi olur. Çünkü dişler birbirine bağlı, tek başımıza bir şey yapamayız. Önemli olan talebin oluşması, bizim de hizmet sunabilmemizdir. Ekibimizle hizmet vermeye hazırız, depomuzda malzememiz var.  Talep edildiğinde şantiyelere de kapsamlı teknik destek veriyoruz. Bu hizmetleri her firma vermiyor. Satış ekibimiz teknik sorulara rahatlıkla cevap verebilecek donanıma sahip deneyimli arkadaşlardan oluşuyor. Artı özelliklerimiz olduğunu düşünüyoruz. Ekonomide iyiye gidiş sağlanırsa bu yıl için de hedeflerimizi tutturmak istiyoruz. Gelecek yıl için de aynı şekilde büyüme hedefimiz devam ediyor. Mevcut ürünlerimizin yanında, vitrifiye ürünleri ve banyo mobilyaları ile bu hedefi yakalamak için çaba sarf edeceğiz. Doğru zamanda, doğru yatırımlar ile sürdürülebilir işler yapabilmeyi istiyoruz. Umuyoruz ki sürdürülebilir bir piyasa ortamı sağlanır.