Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

İSTANBUL HAVALİMANI’NDA SCHINDLER ASANSÖRLERİ, YÜRÜYEN YOL VE MERDİVENLERİ MİLYONLARI TAŞIYACAK

İstanbul Havalimanı projesine; 328 asansör, 166 yürüyen merdiven ve 167 yürüyen yol olmak üzere toplamda 661 ünite sunan Schindler, alanındaki teknoloji liderliğini ve büyük projelerdeki yönetim becerisini bir kez daha kanıtladı. Schindler’in son yönetmeliklere göre tasarlanan ünitelerinin tüm etapları tamamlandığında 200 milyon kişinin taşınması hedefleniyor.

Schindler Türkeli Asansör Genel Müdürü Zafer Kabadayı, insana, teknolojiye ve çevreye yatırım; inovasyon ve estetiğin bir arada sergilenmesi; geleceğin konforunu bugünden sunmak gibi kavramları ilke edindiklerini hatırlatarak, dünyanın en önemli projelerinden İstanbul Havalimanı’nın tüm asansör, yürüyen yol ve yürüyen merdivenlerine imza atmaktan dolayı gururlu olduklarını belirtti. Cumhuriyet tarihinin hayata geçirilen en büyük ve dünyanın en önemli projelerinden İstanbul Havalimanı’nın asansör ve yürüyen merdivenlerinin Schindler imzası taşıdığını vurgulayan Kabadayı, Schindler’in teknoloji liderliğini bir defa daha bu projede yürüttüğü çalışmalarla gösterdiğini söyledi. Kabadayı; “Ülkemizin ve dünyanın sayılı mega yapıtlarından biri olan İstanbul Havalimanı projesi için Schindler; 328 asansör, 166 yürüyen merdiven, 167 yürüyen yol olmak üzere toplamda 661 ünite gerçekleştirdi” dedi.

SATIŞ VE MONTAJ EKİPLERİNİN BERABER ÇALIŞMASI MÜKEMMEL SONUÇLAR VERDİ

2015 yılının son çeyreğinde başlayan bu serüvenin 2016 Mayıs ayında sözleşmenin imzalanmasıyla resmiyet kazandığını ifade eden Zafer Kabadayı; “Schindler’in müşteri memnuniyetindeki başarısının anahtarı olan satış ve montaj ekiplerinin beraber çalışması, bu projede sonuçlarını en mükemmel şekliyle verdi. İlk etapta tasarım ve proje yönetim personeli ile başlayan beyaz yaka istihdamı sonrasında; kalite, iş sağlığı ve güvenliği, satın alma, lojistik vb. gibi faaliyetleri de içine alacak şekilde montaj dahil toplamda 250 kişiye ulaştı. Tasarım ve montaj faaliyetleri sürekli olarak yurtdışı üretim ve AR-GE merkezleriyle koordine ilerledi. Üniteler son yönetmeliklere (EN81-20/50) göre tasarlandı. Çevre dostu ve engellilere yönelik tasarım ön plana çıktı. Ünitelerin, tüm etaplar tamamlandığında 200 milyon kişiyi taşıması hedeflenmektedir” şeklinde konuştu.

SCHINDLER, HER ZAMAN EN ÖNEMLİ VE KRİTİK PROJELERİN TERCİHİ

İstanbul Havalimanı projesine ilişkin; “Alanımızdaki teknoloji liderliğimizi ve büyük projelerdeki yönetim becerimizi bir kez daha ispatlamış olmaktan dolayı gururluyuz” diyen Schindler Türkeli Asansör Genel Müdürü Zafer Kabadayı, konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Ülkemizin modern tarihinde bugüne kadar Schindler olarak önemli projelerde her zaman yer aldık. Metrolar, Marmaray, havalimanları gibi kritik öneme sahip projelerde Schindler tercih edildi. İstanbul’umuzun dünyaya açılan kapısı olan İstanbul Atatürk Havalimanı da Schindler projesiydi. Başarıyla gerçekleştirdiğimiz önemli projeler referans noktamız olduğundan İstanbul Havaalanı’nda da biz tercih edildik. Uluslararası alanda asansör ve yürüyen merdivenleri denetleyen Liftinstituut Solutions tarafından düzenlenen Yılın En İyi Asansör ve Yürüyen Merdiven Yarışmasında Ağaoğlu My Newwork projesinin yüklenici firması olarak aldığımız Yılın En İyi Asansör Montajı Ödülü de bir başka gurur kaynağımızdır.” 

İGA, SCHINDLER’İN YÜKSEK GÜVENLİĞE SAHİP MONTAJ METODOLOJİLERİNİ ÖDÜLLENDİRDİ

İstanbul Havalimanı’nın, Türkiye’nin vizyonuna ve hızla büyüyen ekonomisine yakışır bir yatırım olduğu için özel bir proje yönetimi becerisi gerektirdiğini hatırlatan Kabadayı, şunları söyledi: “Bu zorlu görevin üstesinden gelebilmek amacıyla şantiye bölgesi içinde yer alan bir Schindler saha ofisi kurduk. Böylece projenin yürütülmesi daha verimli hale geldi. Schindler için güvenlik birinci sıradadır. Projenin tüm montaj işlerinde yılların verdiği bilgi birikiminin sonucu olan yüksek güvenliğe sahip montaj metodolojileri uyguladık. Bunun sonucunda İGA yönetimi tarafından verilen iki adet güvenlik ödülünün sahibi olduk. Havalimanları yoğun kullanım ve yaya trafiği olan yerlerdir. Bu yüzden projeye özel olarak yolcu asansörlerinde vandal proof (vandalizme dayanıklı) butonlar olacak şekilde ve yine tüm asansörlerde, deprem anında asansörlerin dayanımı ve davranışına uygun olarak EN 81-77 standartlarına göre temin edilmiştir.”

LOBBY VISION SİSTEMİ İLE ÜNİTELER 7/24 TAKİP EDİLEBİLİYOR

İstanbul Havalimanı projesinde Schindler yürüyen bantlarının, yürüyen merdivenlerinin ve asansörlerinin tercih edildiğini belirten Kabadayı, bütün asansörlerin saatte 240 hareket yapabilecek şekilde temin ve tesis edildiğini, tüm ünitelerin uzaktan izlenebilecek ve gerekli görüldüğü anda yine uzaktan müdahale edilebilecek şekilde Lobby Vision sistemi ile donatıldığını ve bu sistem sayesinde ünitelerin 7/24 takip edilebileceğini sözlerine ekledi.