Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

GRED’DEN YURTDIŞINDA GAYRİMENKUL SAHİBİ OLMAK İSTEYENLERE 360 DERECE DANIŞMANLIK HİZMETİ

“Dünyaca ünlü gayrimenkul danışmanı Knight Frank’in Türkiye’deki resmi iş ortağı olarak, Türk yatırımcılar ve yurtdışında gayrimenkul sahibi olmak isteyenler için köprü görevi görüyoruz. Global arenada gayrimenkul sektörünün odağında şu an; Berlin, Londra, New York ve Hong Kong var. Türk yatırımcılar açısından ise, Londra ve New York’un yanı sıra vatandaşlık işlemleri ve birim fiyatı açısından sahip olduğu avantajlarla Portekiz öne çıkıyor… Ülkemiz ciddi bir potansiyele sahip. GRED olarak bu potansiyeli yurtdışına tanıtmak amacıyla global entegrasyonlara imza atıyoruz. Bir sonraki adımımız, ülkemizdeki projelerden seçeceklerimizi Knight Frank ile birlikte global yatırımcılara tanıtmak olacak.”

Türk yatırımcılara yurtdışında konut ve perakende gayrimenkul edinme konularında danışmanlık ve aracılık hizmetleri sunan GRED (Global Real Estate Development)’in kuruluş sürecini ve sektördeki yolculuğunu anlatabilir misiniz?
Şehir Planlama Uzmanı olarak gayrimenkul yatırımı ve gelişimi alanında kariyere sahibim. Yaklaşık dokuz sene önce İngiltere’ye taşınarak faaliyetlerimi Londra’da sürdürmeye başladım. 2008 yılı başında GRED (Global Real Estate Development)’i kurdum. 2018 yılından bu yana dünyaca ünlü gayrimenkul danışmanı Knight Frank’in Türkiye’deki resmi iş ortağı olarak faaliyet gösteriyoruz.

GRED, YURTDIŞINDA EV SAHİBİ OLABİLMEK İÇİN EN İYİ ADRES

GRED olarak yurtdışında gayrimenkul yatırımına yönlenmek isteyenler için ne tür hizmetler sunuyorsunuz? Türkiye’de yapmış olduğunuz tanıtım çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?
GRED olarak yurtdışında gayrimenkul sahibi olmak isteyenlere hedefledikleri şehirlerdeki gayrimenkul pazarına dair bilgi aktarıyor, Knight Frank’in portföyünden proje seçebilme imkânı tanıyor, sonrasında da kira getirisi ya da prim oranı vb. konularda bilgilendirerek aslında 360 derece danışmanlık hizmeti sunuyoruz. Türk yatırımcılar ve yurtdışında gayrimenkul sahibi olmak isteyenler için köprü görevi görmesi bir yana GRED’in yurtdışında ev sahibi olabilmek için en iyi adres olduğuna inanıyoruz. Resmi iş ortağımız Knight Frank ile birlikte geliştirdiğimiz The Global ShowCase (Global Vitrin) projesi çerçevesinde yatırım yapılabilir kriterleri kapsamında belirlediğimiz, Berlin, Londra ve son olarak da New York’tan Knight Frank’in portföyündeki projeleri “urbanLAB” adı verilen konferanslar ile yatırımcılara tanıttık. urbanLAB’in dördüncü ayağı, belirleyeceğimiz Türk projelerini yeni yılda yabancılarla buluşturmak olacak. 

Bir ülkeye veya şehre yatırım yapılabilmesi için o pazarın hangi kriterleri karşılaması gerekiyor?
Knight Frank, her yıl dünyanın birçok ülkesindeki şehirleri zenginlik, sosyal yaşam veya finansal büyüklük gibi açılardan değerlendirmeye alarak “Servet Raporu” ismiyle paylaşıyor. Bir şehirden gayrimenkul sahibi olabilmeniz için o şehrin finansal açıdan şeffaflığı ve zenginliği, sosyal yaşamın kalitesi, sağlık ve eğitim şartları, kira getirisi, çevresel faktörleri ve emlak anlamında doluluk oranı gibi birçok kritere sahip olması gerekir. Bu kriterlerin ardından da projenin satış fiyatı ile sizin bütçeniz geliyor.

BERLİN, LONDRA, NEW YORK VE HONG KONG ÖNE ÇIKIYOR

Gayrimenkul sektöründe şu an hangi ülke ve lokasyonlar global arenanın odağında?
Knight Frank’in 2019 yılı Servet Raporu’nda; Berlin, Londra, New York ve Hong Kong gayrimenkul sektörü açısından öne çıkan şehirler arasında yer alıyor.

Türkiye’deki yatırımcıların yurtdışı projelere ilgisi nasıl, yatırım yaparken tercihlerini neler belirliyor?
Yatırım yapılacak şehrin; gayrimenkul pazarı, finansal büyüklüğü, şeffaflığı, kira getirisi, doluluk oranı, sağlık ve eğitim imkânlarının yanı sıra vergi sistemi, vize işlemleri, vatandaşlık verip vermediği vb. faktörler yatırımcıların tercihlerini belirlerken dikkat ettikleri hususlar arasında.

YABANCI YATIRIMCININ GÖZÜ İSTANBUL VE BODRUM’DA

Türkiye’deki gayrimenkul pazarının hareketlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce bu alanda Türkiye nasıl bir potansiyele sahip?
Türkiye’deki gayrimenkul pazarı denince akla ilk gelen şehir, İstanbul oluyor. İstanbul, başlı başına dünya için önemli bir miras. Global yatırımcı açısından İstanbul’daki projelerin dünyaya açılması büyük bir öneme sahip… Her ne kadar satışlara baktığımızda İstanbul’u Ankara ve İzmir takip ediyor desek de yabancı yatırımcının gözü İstanbul ve Bodrum’da. Ciddi bir potansiyele sahibiz, bu potansiyeli global pazarlarda nasıl pazarlayıp öne çıkarabileceğimiz önem kazanıyor. GRED olarak bu potansiyeli yurtdışına tanıtmak amacıyla global entegrasyonlara imza atıyoruz. Örneğin mayıs ayında Knight Frank’in Servet Raporu’nu İstanbul’da ilk kez açıkladık. Bu yılki için daha fazla bilgi toparlayarak raporda daha geniş bir şekilde yer almaya çalışıyoruz. Global pazarlarda tercih edilebilir olmak için daha stabil ve şeffaf süreçlere sahip olmalıyız. Bu sayede yatırım yapılabilir nitelikte görülebiliriz.

GRED KURUCUSU VE CEO’SU MELTEM TÜRKER

TÜRK YATIRIMCI İÇİN LONDRA, NEW YORK VE PORTEKİZ AVANTAJLI

Şu an Türk yatırımcılar açısından yurtdışında en avantajlı adresler hangileri? 
Türk yatırımcılar açısından özellikle Londra ve New York avantajlı yönleriyle öne çıkıyor. Bir de vatandaşlık işlemleri ve birim fiyatı açısından Portekiz’in avantajlı olduğunu söyleyebiliriz.

TÜRKİYE’DEN SEÇECEĞİMİZ PROJELERİ GLOBAL YATIRIMCILARA TANITACAĞIZ

GRED olarak, gerek Türkiye’de gerekse yurtdışında bundan sonrası için faaliyetlerinizi nasıl şekillendireceksiniz? Yeni döneme dair hedeflerinizi paylaşabilir misiniz?
urbanLAB Konferansları kapsamında üçüncü etabı tamamladık, bu etaplarda tanıttığımız projeleri yatırımcılara önermeye devam ediyoruz. Bir sonraki adımımız, ülkemizdeki projelerden seçeceklerimizi Knight Frank ile birlikte global yatırımcılara tanıtmak olacak.