Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

SCHÜCO KATEGORİSİNDE ALMANYA’NIN EN İYİ ŞİRKETİ SEÇİLDİ

“Schüco, Almanya’nın en itibarlı 300 şirketi arasında ilk 20 firma arasına girdi. Schüco kendi kategorisinde ise, en iyi firma seçildi. Schüco Türkiye Genel Müdürü Can Eren, kendilerinin de bu performansın bir parçası olduklarını söyledi.”

Almanya’nın itibarlı ekonomi dergilerinden birisi olan “Brand Eins”, araştırma şirketi “Statista” ile iş birliği yaparak Almanya’nın en itibarlı 300 şirketini belirledi. Tüm firmalar arasında ilk 20 firma arasında yer alan Schüco, kendi kategorisinde en iyi firma seçildi. Türkiye operasyonu ile başarılı projelere imza atan; Türkiye’de ürettirdiği profilleri ihraç eden Schüco Türkiye’nin Genel Müdürü Can Eren, kendilerinin de bu performansın bir parçası olmaktan gurur duyduklarını söyledi.

300 ŞİRKET ARASINDA İLK 20’YE GİRDİ

Türkiye’de de başarılı işlere imza atan Schüco, Almanya’da ekonomi dergisi “Brand Eins”la araştırma şirketi “Statista” ortaklığında yapılan bir araştırmayla Almanya’nın en güvenilir 300 şirketi arasında ilk 20 şirket arasında yer aldı. Schüco, kendi faaliyet alanı olan “Binalar, yollar ve tedarikçileri” kategorisinde, en iyi şöhrete sahip, en itibarlı firma seçildi. “Schüco’ya güvenebilirsiniz” başlığıyla açıklanan rapora göre, Schüco; dürüstlük, adalet ve inandırıcılık bakımından zirvede yer aldı.

SCHUCO CEO’SU ENGELHARDT: İLK 20 ARASINDA YER ALMAK KOLAY DEĞİL

Schüco Genel Merkezi tarafından yapılan açıklamada, şöhret ve itibarın her şirketin kartviziti olduğu belirtilerek bu kartvizitin partnerler, tedarikçiler, servis sağlayıcılar ve geniş halk kitlesi tarafından nasıl algılandığının önemli olduğu vurgulandı. Kurumsal itibarın objektif ve bilimsel temelli bir araştırmayla bu şekilde tescil edilmesinden onur duyduklarını belirten Schüco CEO’su Andreas Engelhardt, “İtibar konusunda Almanya’nın ilk 20 firması arasında yer almak kolay değil. Bu sonuç, çalışmamızın karşılığı olan büyük bir ödüldür ve doğru yolda olduğumuzu gösterir. Schüco’yu daha iyi hale getirmek için her gün çabalayan tüm çalışanlarımıza özel teşekkürlerimi sunuyorum. Bu sonuç bizi rehavete sokmamalı, aksine sahip olduğumuz ünü sürdürmek ve daha da geliştirmek için her şeyi yapmaya devam etmeliyiz” dedi.

TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ EREN: SONUÇ BİZİM İÇİN ŞAŞIRTICI DEĞİL

Schüco Türkiye Genel Müdürü Can Eren de, sonucu mutlulukla karşıladıklarını ve elde edilen sonucun şaşırtıcı olmadığını dile getirdi. Eren, “Biz marka olarak Türkiye’de ve dünyanın birçok yerinde yaptığımız projelerde iş ortaklarımız ile iş birliğimizde bu karşılıklı güven ilkesi ile hareket ediyoruz. Dünya çapında bir marka olmanın bilinciyle sadece sistemlerimizde kalite ya da teknoloji öncüsü olmaya değil, hizmet kalitesi ve güvenilir bir iş ortağı olma konularına da hassasiyetle yaklaşıyoruz” dedi.

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI?

Çalışmada, Almanya’da 500’den fazla personel çalıştıran şirketlere bakıldı. Statista ile birlikte, üç farklı yöntem kullanıldı: Pazar araştırması, uzman değerlendirmesi ve şirketlerin finansal oranları. Daha sonra her bir şirket 13 değerlendirme kriterinde değerlendirildi. Toplamda, puanlama modeline 25.000’den fazla şirket değerlemesi dahil edildi. Ayrıca önceden belirlenen güvenilirlik, sosyal sorumluluk, bir işveren olarak şirketin davranışı ve ürün kalitesi kriterlerine göre ölçümleme yapıldı. Bu çerçevede partnerler, çalışanlar, müşterilerden oluşan 5 binden fazla kişiyle görüşüldü ve onların değerlendirmesi alındı. Bu sonuçlar, itibar ve pazarlama odaklı profesörler, reklam ve PR ajanslarının sahip ve yöneticileri, insan kaynakları temsilcileri ve üst düzey uzman, yöneticiler de dahil olmak üzere seçkin bir kadro tarafından değerlendirildi.

Bu sübjektif değerlemelere ek olarak, son 3 yılın mali oranları değerlendirmede objektif bir değişken olarak dikkate alındı. Çünkü finansal istikrar, piyasada uzun vadeli bir iş ortağı olarak hareket etmek için güvenilir bir temel olarak görüldü. Her şirketin finansal istikrarı, şu üç faktörle değerlendirildi: Varlıkların iadesi, öz kaynak oranı ve faaliyetlerden kaynaklanan nakit akışı. 

ÜÇ FARKLI SINIFTA 5 YILDIZ ALDI

Toplam puana göre, şirketler 5 ile 3 yıldız arasında üç farklı sınıfa ayrıldı. Schüco 5 yıldız alarak, genel puanı endüstri ortalamasının üzerinde olan şirketlerden biri haline geldi. Böylece derecelendirilen tüm firmalar içinde en üstteki yüzde 20 diliminde yer aldı.

Tanımlanan ilk 300 şirket, piyasada adil, dürüst ve inandırıcı olarak sayılan şirketler olarak görülüyor. Böylece ulaşılan 20. sıra ve kendi kategorisinde ise, liderlik, Schüco’nun itibarı için şunu gösterdi: Bir işveren, mal ve hizmet sağlayıcı, iş ortağı ve toplum üyesi olarak Schüco’ya güvenebilir.