Güç aktarma organları, şasi teknolojileri ve aktif/pasif güvenlik teknolojilerinin küresel liderlerinden ZF, gelişmiş elektrikli otomatik şanzımanlar için tarihinin en büyük siparişini aldı. Almanya’nin dev şirketlerinden olan ZF satışlarda yaklaşık yüzde 6 artış sağlayarak cirosunu 2018’de 36,9 milyar euroya çıkardı.
ZF, Yeni Nesil Mobilite stratejisi ile insanlara güvenli, temiz ve uygun fiyatlı mobilite sağlama hedefini sürdürüyor. Friedrichshafen’da düzenlenen yıl sonu değerlendirme toplantısında konuşan ZF Friedrichshafen AG CEO’su Wolf-Henning Scheider sözlerine şöyle başladı:
“Müşterilerimize gelecek nesil mobiliteyle ilgili ikna edici sistem çözümleri sunmak amacıyla, mobilite sektöründe yaşanan hızlı dönüşüme yön veriyoruz. Elde ettiğimiz sonuçlar, gelecekteki zorluklara karşı güzel bir konumda olduğumuzu gösteriyor. ZF, teknolojideki lider konumunu sürdürmek amacıyla 2018 yılında araştırma ve geliştirme (AR-GE) harcamalarını yüzde 11 oranında artırdı. AR-GE’ye toplam 2,5 milyar euro (önceki yıl: 2,2 milyar euro) harcadı.”
ZF MOBİLİTE VE ULAŞTIRMA HİZMETLERİNE YOĞUNLAŞIYOR
ZF, gittikçe gelişen “Mobilite/Ulaştırma” sektöründe, e.GO People Mover gibi yeni mobilite ürünleri geliştiriyor. Gelecekte otonom sürüş özelliklerine uyarlanacak olan bu elektrikli minibüs, sonbaharda Almanya’nın Aachen ve Friedrichshafen kentlerinde ilk test filolarıyla birlikte yolda olacak. ZF, birkaç hafta önce Hollandalı otonom elektrikli yolcu taşıma sistemleri tedarikçisi 2getthere’nin çoğunluk hisselerini satın aldığını duyurdu.
Hollandalı 2getthere’nin satın alınmasıyla ilgili konuşan Scheider, “2getthere, otonom yolcu taşımacılığı pazarının yanı sıra benzersiz mühendislik ve yazılım becerilerinde sahip olduğu 30 yıldan uzun deneyimi ile bizim için önemli bir adım oldu” dedi. 2getthere’in otomatik güdümlü araçları, dünyanın dört bir yanındaki büyük şehirlerde, limanlarda ve havaalanlarında tamamen elektrikli sistemlerle güvenilir ve karlı bir şekilde 14 milyondan fazla yolcu taşıdı. Uzun yıllara dayanan bu deneyim, 2gethere mobilite sisteminin yüzde 99,7 oranında bir kullanılırlığa sahip olması anlamına geliyor.
HİBRİT ŞANZIMAN SAYESİNDE UZUN SOLUKLU BAŞARI
ZF, yeni mobilite çözümlerinin yanı sıra, özellikle elektrikli sistemlerden yararlanarak, binek otomobiller için 8 vitesli otomatik şanzıman gibi, kendine pazarda başarılı bir konum edinen ürünler de geliştiriyor. ZF yakın zamanda hibrit varyantı dahil olmak üzere geliştirilmiş 8 vitesli otomatik şanzıman için BMW AG ile bir tedarik anlaşması imzaladı. Uzun vadeli sözleşme ile şirket tarihindeki en büyük otomatik şanzıman siparişi alındı. Bu girişim hibrit teknolojinin gelecekteki bireysel mobilite için ne anlam taşıdığını da ortaya koyuyor.
Elektrikli sistemlerde ise, ZF’nin binek otomobillerde kullandığı elektrikli merkezi tahrik sistemi, bir araç üreticisi ile yapılan iş birliği ile bu yıl üretime başlayacak. Üstelik şu anda pazarda başarılı bir yer edinen şehir içi otobüsler için üretilen elektrik portal dingillerine de yoğun bir talep mevcut. ZF, otobüs üreticilerinden birkaç yeni sipariş aldı. Scheider, “ZF Avrupa’da e-otobüsleri pazarlanabilir hale getirdi” dedi.
WABCO’YU SATIN ALARAK TİCARİ ARAÇ BÖLÜMÜNÜ GÜÇLENDİRECEK
ZF için bir diğer önemli adım da planlanan WABCO satın alması. Scheider, “Planlanan bu devir işlemi, stratejimizin bir parçasıdır ve şirketin ilk kez edineceği ticari araç fren sistemlerindeki yetkinliğini de artıracaktır. Güvenli ve otonom yolcu ve eşya taşımacılığında müşterilerimize kapsamlı sistem çözümleri sunabileceğiz” dedi. ZF, yakın zamanda kamyon, otobüs ve treyler ağları için fren kontrol sistemleri, emniyet ve verimlilik teknolojileri ve hizmetleri tedariğinde bir dünya lideri olan WABCO’yu, hisse başına 136,50 ABD doları karşılığında devralacağını duyurdu. Bu rakam, yaklaşık 7 milyar ABD doları tutarında bir toplam değere tekabül ediyor. Önümüzdeki yılın başlarında tamamlanması beklenen bu devir, ZF’nin uzun vadede binek araç pazarındaki döngülere daha az bağımlı olmasına katkıda bulunacak. Dünya genelinde yaklaşık 16.000 kişiyi istihdam eden WABCO, geçen yıl 3,2 milyar euro tutarında satış yaptığını açıklamıştı.
YAPISAL DEĞİŞİKLİKLERLE HIZINI ARTTIRDI
ZF, farklı pazar gereksinimlerine daha hızlı ve doğrudan yanıt verebilmek için farklı hız ve organizasyon modellerini destekleyen çift yönlü işletim sistemini tanıttı. Bu sürecin bir parçası olarak, eski Aktif ve Pasif Güvenlik Teknolojisi Bölümü bundan sonra Pasif Güvenlik Sistemleri, Aktif Güvenlik Sistemleri ve Elektronik ve Gelişmiş Sürücü Yardım Sistemleri şeklinde üç bölüme ayrılacak. Otomatik sürüş ya da elektro-mobilite gibi çapraz bölümlü konuları yöneten sistem ve proje merkezleri de bunlara eklenecek. Scheider, “Bu yeni yapı ve süreçlerle, hiyerarşimiz ve karmaşık sistemimiz sadeleşiyor. Artık taleplere daha hızlı yanıt vererek, müşterilerimize daha iyi hizmet verebiliyoruz” dedi.
ÇALIŞAN SAYISINDA YÜKSELİŞ
ZF 31 Aralık 2018 itibariyle dünya çapında 148.969 personel istihdam etmekteydi (önceki yıl: 146.148). Özellikle otomatik sürüş ve elektro-mobilite alanlarında, Kuzey Amerika ve Asya-Pasifik bölgelerinde gerçekleşen genişlemeler sonucunda ek pozisyonlar açıldı. Ar-Ge projelerinde dünya çapında 17.000’den fazla personel çalışıyor.
Birçok ülkedeki siyasi ve ekonomik kalkınma alanında devam eden belirsizliklerin yanı sıra emisyon mevzuatıyla ilgili yeni düzenlemeler, dünya çapında gergin ve zorlu bir pazar ortamı yaratmaya devam ediyor. Piyasanın beklenen gelişimini dikkate aldığımızda ve döviz kurlarını sabit kabul ettiğimizde, ZF’nin 2019 yılındaki satışlarının, 37 milyar euro ile 38 milyar euro arasında olması bekleniyor. ZF CEO’su Scheider, “Geniş ürün portföyümüz, trendleri belirleyen teknik yaklaşımlarımız ve ağımız sayesinde müşterilerimize cazip sistemler tedarik edebiliyoruz. Yeni nesil mobilitenin önünü hep birlikte açabiliriz” şeklinde konuştu.