Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

PANGALTI’DA KENTSEL BAĞLAMI YANSITAN, GÜÇLÜ MİMARİ KİMLİĞE SAHİP BUTİK OTEL

MANÇO MİMARLIK

İstanbul Dolapdere’de kentsel dönüşüm yasası kapsamında yıkılan metruk bir ticaret binasının yerine 32 odalı bir butik otel yükselecek. Manço Mimarlık’ın proje ofisliğini üstlendiği otelin mimari proje ekibinde; Ali Manço, Zühtü Usta, Zeynep Ceren Erdinç, İrem Tıkız, Aleyna Deniz Kara ve Batuhan Güven imzası bulunuyor.

Dolapdere Caddesi üzerinde konumlanan butik otelin tasarımının, yakın çevrede sayısı gittikçe artan küçük-orta ölçekli kent otellerinden ayrışması adına, yapının içinde bulunduğu kentsel bağlamı yansıtan güçlü bir mimari kimliği olması hedeflendi. 153 metrekare arsa alanına sahip butik otelin toplam inşaat alanı ise 1.259,5 metrekare.

OTOMOTİV SEKTÖRÜNE GÖNDERME YAPAN CEPHE VE İÇ MEKÂN MALZEMELERİ SEÇİLDİ

Geçirmekte olduğu soylulaşma sürecine rağmen halen oto tamir atölyelerinin ağırlıkta olduğu Dolapdere Caddesi üzerinde yer alan otelde kullanılmak üzere, doku ve renk bakımından otomotiv sektörüne gönderme yapan cephe ve iç mekân malzemeleri seçildi. Gerek tamir atölyelerinde sıkça kullanılması, gerekse de dokusunun otomobil gövdelerindeki havalandırma ızgaralarını andırması nedeniyle cephede ağırlıklı olarak genleştirilmiş metal paneller yeğlendi. Komşu parselde yer alan parktaki bitkilerin zamanla girintili yan cephe yüzeyini sararak yapıyı süslemesi amaçlandı. Ön ve arka pencerelerin önündeki katlanır panjurlar ile odalardaki misafirlerin arzuladıkları gölge ve mahremiyetin yakalanması sağlandı. Bunların farklı oranlarda açılmaları ile cephede rastlantısal üç boyutlu bir doku oluşacağı öngörüldü.

MİMARİDE BASKIN RENK OLARAK TAKSİ SARISI TERCİH EDİLDİ

Genellikle kısa süreli konaklamalar için uygun bir tesis olmasından dolayı mimarinin baskın rengi olarak “taksi sarısı” seçildi. Sarının cephedeki metal doku ile zıtlık oluşturması ve otelin dikkat çekici kurumsal kimliğini desteklemesi hedeflendi.

GENÇ TURİSTLERİ VE İŞ İNSANLARINI ÇEKECEK, ESPRİLİ VE ÇARPICI İÇ MİMARİ TASARIM

İlhamını otomotiv sektöründen alan ürün, malzeme ve grafik uygulamaları ile özellikle genç turistleri ve iş insanlarını çekecek esprili ve çarpıcı bir iç mimari tasarım ortaya konuldu. Yapının enerji ve su tasarrufu sağlayan çözümleri ile LEED, Yeşil Yıldız ve Yeşil Bina belgelerini alması amaçlanıyor.