Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

ÇİMENTODA 2019 İHRACAT HEDEFİ 800 MİLYON DOLAR

İstanbul bu yıl, dünya çimento endüstrisinin önde gelen aktörlerini bir araya getiren INTERCEM Konferansı’nın 100’üncüsüne ev sahipliği yaptı. Konferansta, Türk çimento endüstrisinin dış pazar erişimini sürekli artırdığı, bu yıl 800 milyon dolar ihracat hedeflediği belirtildi. 

Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği, Çimento Endüstrisi İşverenleri Sendikası (ÇEİS) ve Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) işbirliğiyle düzenlenen INTERCEM Konferansı 34 ülkeden 400 sektör temsilcisini bir araya getirdi. 

İki gün süren konferansın ilk gün açılış konuşmalarını Ticaret Bakanı Yardımcısı Tuna Turagay, TİM Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle, TÇMB Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, ÇEİS Yönetim Kurulu Başkanı Suat Çalbıyık yaptı. Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Feyyaz Ünal da konferansta yaptığı sunumla sektörün gelecek vizyonunu katılımcılarla paylaştı.

ÇİMENTO İHRACATINDA YÜKSEK POTANSİYELİMİZ VAR

TİM Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle, dünya genelinde 115 ülkeye ihracat gerçekleştiren Türk çimento sektörünün yıl sonu hedefinin yüzde 30 ihracat artışı gerçekleştirmek olduğunu belirterek, “Portland çimentoda, ABD gibi ülkelere ihracatımızda ciddi bir potansiyel olduğunu görüyoruz. İhracatçılarımızın bu pazarlarda daha aktif olmasının, ihracat performansını daha da yukarı taşıyacağına inanıyoruz” dedi.

BETON YOLLAR ÇEVREYE VE EKONOMİYE KATKI SAĞLIYOR

Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise dördüncü büyük üreticisi olan Türk çimento sektörünün 19 bin kişiye istihdam sağladığını, geçtiğimiz yıl 2,3 milyar dolar ciro ve 614 milyon dolarlık ihracat hacmiyle ekonomide önemli bir paya sahip olduğunu belirten TÇMB Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir şunları söyledi:

“Yılın ilk 5 ayında çimento ihracatımız yüzde 60’lık artış ile 383 milyon Dolara ulaştı. Bu artışın yüzde 48’i çimento, yüzde 142’si ise klinker ihracatından kaynaklandı.”

Sektörün yurtiçinde büyümesi için konut ve altyapı projelerine ek olarak, beton yol ve beton bariyerler, atıkların alternatif yakıt olarak kullanımı ve atık ısı geri kazanımı konularına büyük önem verdiklerini belirten Özdemir şunları söyledi:

“Beton yollar, düşük maliyet avantajıyla yüksek sürüş konforu sağlıyor. Özellikle tünel içinde beton yolların kullanılması tünel güvenliğine de maksimum katkı veriyor. Olası tünel yangınları sırasında zehirli gaz çıkarmaması, inorganik bir malzeme olan betonu çok cazip kılıyor.  Pek çok ülkede 1 kilometreden uzun tünellerde beton yol kullanılması yasal olarak zorunlu. Daha sürdürülebilir bir çevre ve ekonomi için, beton yolların ülkemizde de yaygınlaşması gerekiyor.”

SEKTÖRDE ÇALIŞAN SAYISI YÜZDE 20 ARTTI

Türk çimento sektörünün, yurtiçinde artan üretim kapasitesiyle istihdama verdiği katkıyı daha da ileriye taşıdığını belirten ÇEİS Yönetim Kurulu Başkanı Suat Çalbıyık da şunları söyledi:

“Ülke içindeki vizyonu, Türkiye’yi hak ettiği kaliteli altyapı ve yaşam koşullarına kavuşturmak olan çimento sektörü yurt genelinde sağlıklı yapı stoğunun oluşturulması ve güvenli yolların inşası için çalışmalarını sürdürürken, güvenli ve büyük bir istihdam kapısı olmaya devam etmektedir. Sektörümüz son 10 yılda çalışan sayısında yaklaşık yüzde 20, klinker üretim kapasitesinde ise yaklaşık yüzde 30 oranında artış sağlamıştır. Toplam çalışan sayısı 19 bine ulaşan sektörde yönetici ve yönetici adaylarına verdiğimiz eğitimlerin yanı sıra, iş sağlığı ve güvenliği alanında sürdürdüğümüz yatırımlar da sektörümüze ve insan kaynağımıza güç katmaya devam edecektir.”

2019’DA İHRACAT HEDEFİ 14.5 MİLYON TON ÇİMENTO

Türk çimento endüstrisinin dış pazar erişimini sürekli artırarak geçtiğimiz yıl 13,7 milyon ton ihracat gerçekleştirdiğini ve bu yıl 800 milyon dolar ihracat hedefi belirlediklerini ifade eden Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Feyyaz Ünal şunları söyledi:

“Yüksek ürün kalitemiz ve mükemmelleştirmeye çalıştığımız satış sonra destek hizmetlerimizle artan dış talebi karşılayabilecek üretim kapasitesine fazlasıyla sahibiz. Bu yıl ihracat hedefimizi 14,5 milyon ton ve 800 milyon dolar olarak belirledik. Gelecek yıl ise performansımızı daha da artırmak ve 16 milyon ton seviyesine taşımak istiyoruz. Verimlilik odaklı olarak yeni iş bağlantıları yapacak ve bu hedefleri tutturacağız.”