Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

ODE YALITIM’DAN 2020 İNŞAAT SEKTÖRÜ DEĞERLENDİRMESİ

“2019’u çoğu hedefimizi tutturduğumuz bir yıl olarak geride bıraktık. Enflasyonun üzerinde, çift haneli bir büyümeye imza attık. Kapasite artırma yatırımı ile R-Flex ve R-Flex Diamond markalarıyla ürettiğimiz elastomerik kauçuk köpüğünde yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki liderliğimizi daha da güçlendireceğiz. 2020’deki en önemli hedefimiz ihracatımızı yüzde 20’nin üzerinde büyütmek.”

Geçtiğimiz yıl inşaat sektörü ve doğası gereği inşaat sektörü ile birlikte büyüyen tüm sektörler açısından çok zor bir seneydi. İnşaat sektöründe beş çeyrektir devam eden küçülme eğilimi tüm yan sektörleriyle birlikte inşaatta önemli bir küçülme yarattı. Son olarak 2019 yılının üçüncü çeyreğindeki küçülme yüzde 7,8 seviyesinde gerçekleşti. 2019’un ilk yarısında alınan toplam yapı ruhsatları ise alan bazında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 60,1 geriledi. Yalıtım sektörü de bu paralelde daraldı. ODE özelinde bakarsak, 2019’da tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi çift haneli olarak büyüme hedefimize devam ettik. Bu yıl sonunda yaklaşık olarak 300 milyon TL ciroya ulaşacağız. 2020’de ise, 350 milyon TL’nin üzerine çıkmayı hedefliyoruz. İhracatta ise bu yıl dolar bazında çift haneli büyüme gerçekleştirdik ve ciro içinde ihracatın payı yüzde 40’lık bir seviyeye ulaştı. Hedefimiz olan 500 milyon TL ciroya ise birkaç yılda ulaşacağız. Sektörümüz daralırken, yüzde 100 yerli, en büyük yalıtım firması olarak 2019’u çoğu hedefimizi tutturduğumuz bir yıl olarak geride bıraktık. Enflasyonun üzerinde, çift haneli bir büyümeye imza attık. Bu büyümenin arkasında ODE’nin üretim gücünün olduğunu düşünüyoruz. Çorlu ve Eskişehir’deki üretim tesislerimiz ve Ar-Ge’mizin sağladığı yeni ürün geliştirme gücüyle pazarın istediği zamanda istediği ürünleri sunabildik… Bu bize hem iç pazarda hem de ihracatta çok önemli bir güç kazandırdı. İhracatta geldiğimiz noktayı ortaya koyabilmek için birkaç rakam paylaşmak isterim. ODE olarak ciromuz içinde ihracatın payı 2019 sonu itibarıyla yüzde 40 seviyelerine gelmiş durumda. Bu oranı birkaç yıl içinde yüzde 50’lere çıkartacağız. Biliyorsunuz biz ODE olarak bir süredir vizyonumuzu bir dünya markası olmak olarak belirledik. Dolayısıyla bu dönem iç pazar daraldığı için ihracata yönelen bir firma değiliz. Başarımızın ardında da bu stratejik bakışımızın yattığına inanıyoruz.

YALITIM SEKTÖRÜNDE TOPARLANMA EĞİLİMİ BAŞLADI

Öncelikle 2020’ye daha iyimser baktığımızı söylemeliyim. Yeni yılın 2019’dan daha iyi bir yıl olmasını bekliyoruz. Yalıtım sektöründe bir toparlanma eğilimi başladı. Sektörün çatı kuruluşu Türkiye İMSAD’ın son verileri de bunu doğruluyor. İnşaat malzemeleri sanayisinin faaliyetlerinde başlayan toparlanmanın temkinli ve ağır şekilde olsa da devam etmesi beklentisi var. Biz de bu beklentiyi paylaşıyoruz. ODE olarak bu projeksiyon ışığında 2020’deki en önemli hedefimiz ihracatımızı yüzde 20’nin üzerinde büyütmek. Ciro içinde ihracatın payını yüzde 50 seviyelerine çıkartmayı hedeflediğimizi söylemiştim. Bu hedef paralelinde ihracat yaptığımız ülke sayısını da 70’in üzerine taşıdık.

ODE SATIŞ VE PAZARLAMA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ERHAN ÖZDEMİR

ELASTOMERİK KAUÇUK KÖPÜĞÜ ÜRÜNÜMÜZDE KAPASİTE ARTIŞINA GİDECEĞİZ

2020 yılında Turqualtiy programının da desteğiyle var olduğumuz ülkelerde marka bilinirliğimizi artırmaya odaklanacağız. Yeni yılda büyüme hedefimiz paralelinde yeni yatırımlarımız da olacak. Bunlardan ilkinin müjdesini burada açıklamak isterim: Tesisat yalıtımında elastomerik kauçuk köpüğü ürünümüzde kapasite artışı kararı aldık. Biliyorsunuz bu ürünümüzle Avrupa pazarında ilk üç büyük oyuncu arasındayız. Bu gücümüzü daha da artırmak için yapacağımız kapasite artırma yatırımı ile R-Flex ve R-Flex Diamond markalarıyla ürettiğimiz elastomerik kauçuk köpüğünde yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki liderliğimizi daha da güçlendireceğiz. ODE’nin büyüme stratejisi içinde AR-Ge’nin çok stratejik bir konumu var. Biz, hem iç pazarda hem de ihracatta pazarın ihtiyaçlarını öngörüp bu ihtiyaçları mükemmel biçimde karşılayan ürünler geliştirme gücüne sahibiz. Bu paralelde geliştirdiğimiz yüksek verimlilik, yüksek kalite ve performans sunan öncü ürünlerle fark yaratıyoruz. 2020’de de bu stratejimiz paralelinde pazara sunacağımız yeni ürünlerimiz olacak.