Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

SERAMİKSAN TEKNOLOJİ VE TASARIM ODAKLI YENİ ÜRÜNLERİYLE ÖNE ÇIKIYOR

“Seramik sektörünün köklü ve yenilikçi markası olarak birçok ilke imza attık. Türkiye’de ilk defa leke tutmayan, bakteri barındırmayan ve çok kolay temizlenen nano tech granitleri ürettik. Bu yıl UNICERA koleksiyonumuzda, son tüketici ve mimarların değişen ihtiyaçlarına yönelik tasarladığımız, teknoloji ve tasarım odaklı ürünlerimiz ön plana çıkıyor.  Türkiye’nin ve dünyanın sayılı üreticilerinden biri olarak, 2019 yılında da üretmeye ve ihraç etmeye devam edeceğiz.”

Üretime başladığı tarihten günümüze Seramiksan, sektöründe nasıl bir konuma ulaştı? Rakiplerle kıyaslandığında Seramiksan’ı farklı kılan unsurlar neler?
1990 yılında kurulan ve 1994’te üretime başlayan Seramiksan, 1.500.000 metrekare kapasite ve 70 kişi ile başladığı yolculuğunda bugün, 1.650 çalışan ve 30 milyon metrekarenin üzerindeki kapasitesiyle Türkiye’nin ve dünyanın sayılı üreticilerinden biri olmuştur. Seramiksan kurulduğu günden bugüne dünya markası vizyonuyla hareket ederek çalışmalarını sürdürüyor. İnovasyonun hayata katacağı değerin bilinciyle son teknolojiye sahip üretim tesislerimizde; 10×20 duvar karosundan Türkiye’de ilk defa Seramiksan tarafından üretilen 20 milimetre kalınlığında 120×180 unglazed porselen karolara kadar farklı ebatlarda, sınırsız renk ve desen seçenekleriyle ürettiğimiz ürünleri müşterilerimizle buluşturuyoruz. Yüksek üretim kapasitemiz ve teknolojide üstün olmamız bizi tasarım anlamında özgürleştiriyor. Seramik sektörünün köklü ve yenilikçi markası olarak birçok ilke imza attık. Türkiye’de ilk defa leke tutmayan, bakteri barındırmayan ve çok kolay temizlenen nano tech granitleri ürettik. Soluble salt teknolojisi ile lappato ve full lappato porselen karoları sektöre ilk defa biz sunduk. “İyi Tasarım Herkesin Hakkı” mottosuyla müşterilerimize kaliteli ürünler sunmaya devam ediyoruz. Yıllık 33 milyon metrekare üretime sahip fabrikamız, tam kapasite çalışıyor. Yer karosu, duvar karosu, sırlı porselen, teknik granit, dış cephe kaplaması, vitrifiye ürünleri ve yapı kimyasalları ürünlerimizle Türkiye’de ve dünyada sayılı üreticiler arasında yer alıyoruz.

Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M.Sürreya Çağlar

Üretim kapasitesi, satış miktarı ve ciro bazında 2018 yılını nasıl tamamladınız?
Seramiksan olarak, mevcut üretim kapasitemizdeki teknolojik yenilemeler ve son yıllarda devreye aldığımız ilave yatırımlarımızla beraber büyüme hızımız sektörün çok daha önünde gidiyor. Her geçen gün rakiplerine göre daha hızlı gelişen ürün portföyümüzü taşıyacak bayilikler tesis etmeye gayret ediyoruz. Seramiksan’ın Türkiye’nin hemen her yerine yayılmış 200’ün üzerinde bayi ve 1000’in üzerinde tali bayileri bulunuyor. 2019’da da bayi ağımızı genişletmeye devam edeceğiz. Son 4 yılda hemen hemen her yıl ortalama yüzde 15’lik bir büyüme gerçekleştiren Seramiksan, 2018 yılının ikinci yarısında yaptığımız yatırımlarla beraber adetsel ve metrekare bazında yüzde 20 büyüme gerçekleştirmiştir. 550 bin metrekarelik bir alanda, bölgenin ve Türkiye’nin seramik ve vitrifiye sektöründeki en önemli temsilcilerinden birisidir.

57 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ
Seramiksan, yurt içi faaliyetlerinin dışında hangi ülkelere ihracat gerçekleştiriyor? Toplam satışın yüzde kaçı yurt dışına yapılıyor?

Seramiksan üretimlerinin yüzde 70’ini iç pazara sunarken, yüzde 30’unu ise ihraç etmektedir. Her yıl artan üretim kapasitemizle birlikte, satış kanallarımızı da artırıyoruz. Başta Azerbaycan, Gürcistan, İsrail, Kanada, İngiltere olmak üzere 57 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bugün büyük toptancılar, perakendeciler, yapı market zincirleri ve yurt dışında proje yürüten inşaat şirketlerinden oluşan yurt dışı müşteri portföyümüz ile geniş bir pazara çalışıyoruz. Çevreci üretim felsefesi ile ürettiğimiz inovatif ürünlerimiz Amerika, Avrupa, Afrika ve Asya kıtalarındaki ülkelerin taleplerini karşılıyor.

TASARIMDA SINIRLARI KALDIRMAMIZ BİZİ ÖZGÜRLEŞTİRİYOR
Tasarım, kalite ve üretim teknolojisi Seramiksan’ın odağındaki konular arasında… Firma, bu alanlarda nasıl bir değişim ve gelişim gösterdi? Sektörde imza niteliğindeki ilkleriniz neler? Özellikle sahip olduğunuz üretim teknolojisi, kullanıcılara ne tür kolaylıklar sağlıyor?

Sektörün öncü şirketlerinden biri olarak inovasyona çok önem veriyoruz. Her yıl yeni ürünler geliştirerek inovatif ürünlerimizi pazara sunuyoruz. Ayrıca bu yeni ürünlerin performanslarını da yakından takip ederek inovatif ürünlerin genel ciro içindeki payını geliştirmeye çalışıyoruz. Gelişen teknolojiyle birlikte Seramiksan olarak, kaplama sektöründe dijital baskı ve şekillendirme teknolojilerinin gelişmesi sonucu muadil kaplama malzemelerine estetik üstünlük sağlayacak üretimler gerçekleştiriyoruz. Estetik yönü artan ve pazarda ürün segmentasyonuna bağlı değer artışı sağlayan bu ürünler, satışlarımızı da olumlu yönde etkilemektedir. Seramiksan, teknoloji ve tasarım anlamında sektörde Türkiye standartlarının çok üstünde bir firma… Teknolojideki üstünlüğümüz tasarımda sınırları kaldırmamız için de bizi özgürleştiriyor. Tasarımda, farklı dekorasyon tarzlarına hitap eden ürünler ve hayatı kolaylaştıran işlevsel çözümler sunuyoruz. Müşterilerimizin kendi yaşam alanlarını kurgulamalarını sağlayan yenilikçi ürünlerimizi, dünyanın en son seramik trendlerini yakından takip ederek oluşturuyoruz. Dijital baskı teknolojisinin de gelişmesiyle doğada gördüğümüz her türlü renk ve deseni karoların üzerine başarılı bir şekilde aktarabiliyoruz. Bugün portföyümüzde, her zevke hitap edecek ürünler yer alıyor. Sektöre sunduğumuz ilkler ve yeniliklerle her zaman farklılaşmak için çalışıyoruz. Türkiye’de ilk defa Seramiksan tarafından; 120×120, 40×120, 60×60 ebatlarında ve 20 milimetre kalınlığında üretilen Outdoor koleksiyonumuz, alışılmışın dışında ebatları ve sahip olduğu yüksek teknik yeterliliği ile tüketiciye kullanım avantajı sunuyor. Türkiye’de Seramiksan tarafından ilk kez üretilen nano teknolojiye sahip, porselen karolar, kir ve leke tutmayan yüzeyi ile  bakteri oluşumunu engelliyor. Çay, kahve ve yemek lekeleri kolaylıkla temizleniyor. Geçen yıl UNICERA’da sergilediğimiz, Türkiye’de ilk defa Seramiksan tarafından üretilen UNISTONE ürünümüz; yerde, duvarda, mutfak ve banyo tezgahlarında, yaşam alanlarının pek çok noktasında rahatlıkla kullanılmasıyla fark yaratıyor. Yaratıcı kullanıma uygun olmasıyla dikkat çeken UNISTONE, istenilen şekilde kesilebiliyor, işlenebiliyor ve birden fazla desenli ürünlerle bir arada kullanılabiliyor.

DOĞADAN İLHAM ALAN DEKORASYONUN MODASI GEÇMİYOR
Seramiğin kullanıldığı tüm yaşam alanlarını değerlendirdiğinizde bugün son tüketicinin ve mimarların beklentileri nasıl bir eğilim gösteriyor? Satın alımlarda hangi kriterlere öncelik veriliyor?
Dekorasyon trendlerinde uzun bir süredir doğal malzemeler ön plana çıkıyor. Doğadan ilham alan dekorasyonun modası hiçbir zaman geçmiyor. Doğanın dingin ruhunu yaşam alanlarına taşımak isteyenlerin tercihi olan ahşap görünümlü karolar, kolay temizlenme, leke tutmama, banyo ve mutfak gibi ıslak zeminlerde rahatlıkla kullanılmasından dolayı, dayanıklı ve kullanışlı özellikleriyle dikkat çekiyor. Mekanlara parlaklık ve ışıltı katan, gerçek mermer görünümlü karolar, banyo ve mutfaklarda en çok tercih edilenler arasında… Nanotech teknolojisiyle üretilen bu karolar, kir ve leke tutmayan yüzeyi ile  bakteri oluşumunu engelliyor. Çay, kahve ve yemek lekeleri kolaylıkla temizleniyor, özel bir bakım ya da koruma gerektirmeyen nanotech porselen karolar son tüketicinin tercihleri arasında. İç mekanlarda endüstriyel stilin popülerleşmeye başlaması ile brüt betonlu duvar ve zeminler de sıra dışı bir dekorasyon anlayışını benimseyen iç mimarların gözdesi oluyor. Antrasit ve grinin birçok tonunun yer aldığı, mimari ve endüstriyel tasarımın farklı alanlarında karşımıza çıkan cement efektli ürünler, iç mekan tasarımlarında kullanıldığında yaşam alanlarına yalın bir görünüm kazandırıyor.

Seramik sektöründe şu an ülkemizde ve dünyada hangi trendler ön plana çıkıyor? Dünya ile kıyasladığında Türkiye’yi nerede görüyorsunuz?
Seramik sektöründe başta İtalya olmak üzere tüm dünyada ve ülkemizde de mermer, ahşap, tekstil ve doğal taş dokuları ön plana çıkmaktadır. İletişimin inanılmaz boyutlarda gelişmesiyle beraber tasarımcıların elinden çıkan çalışmaların dünyadaki tüm üreticilerin eline ulaşması dakikalar içinde gerçekleşmekte, hatta uygun ham maddelerin de hazır olması halinde üretim aşamasına da hemen geçilebilmektedir. Son dönemde özellikle yerden ısıtmanın daha verimli bir ısınma yöntemi olarak kullanılmasıyla beraber başta ahşap desenli ürünler olmak üzere porselen karoların evlerimizin salon ve odalarında da kullanılması, alternatif birçok kaplama malzemesinin seramik ve porselen olarak üretilmesini beraberinde getirmiştir. Seramik ve porselen karoların suya, yangına ve darbelere karşı son derece dayanıklı olması, kanserojen hiçbir katkı maddesi içermemesi bu ürünü rakiplerinden ayrıştırmaktadır. Ülkemizde de başta mermer olmak üzere, ahşap tekstil ve taş dokulu karolar son derece yaygın olarak üretilmekte ve kullanılmaktadır.

2019 yılına dair beklentileriniz, planlarınız ve hedefleriniz arasında neler var?
2019-2020 yıllarının bir toparlanma ve yeniden yükselme dönemi olacağını düşünüyoruz. Özellikle ülkemizin, komşu ülkelerle karşılaştırıldığında lider bir ülke olduğunu, teknoloji, üretim gücü, sermaye ve alt yapı olarak hepsinden çok daha ön planda bulunduğu gözlemleyebiliyoruz. Seramiksan olarak üretmeyi ve ihraç etmeyi sürdüreceğiz. 2019 yılında da projelerimize uygun tüm fırsatları yakından takip edeceğiz. Mevcut seramik, porselen ve vitrifiye üretim tesislerimizdeki yatırımlarımızın ilave edilecek bölümlerini gelecek yıllarda tamamlayıp, dünya pazarlarında da aranan tüm ebat ve ürün çeşitliliğinde malzeme üreterek ilerlemeye devam edeceğiz.

PORSELEN VE DUVAR KAROLARINDAKİ YENİLİKLERİMİZİ SERGİLEYECEĞİZ
Seramiksan, bu yıl UNICERA İstanbul Fuarı’nda, katılımcıları ve ziyaretçileri hangi yenilikleriyle karşılayacak?

Bu yıl UNICERA koleksiyonumuzda, son tüketici ve mimarların değişen ihtiyaçlarına yönelik tasarladığımız, teknoloji ve tasarım odaklı ürünler ön plana çıkıyor. Yepyeni porselen ve duvar karolarındaki yeniliklerimizi ziyaretçilerimizin ve sektör profesyonellerinin beğenisine sunacağız. UNICERA’da; 1800’lü yılların ihtişamını yaşam alanlarına taşımak isteyenler için tasarlanan, “Victorian Serisi”, nostaljik Arnavut kaldırımı görünümü ile balkonlara İtalyan havası katan “Andezit Serisi” ile adını gökyüzünün en parlak yıldızından alan siyah ve beyaz mermerin çekiciliğini banyolara yansıtan “Orion Serisi” yer alıyor. 12×24,5 santim yeni ebatlarıyla İtalya’nın ünlü Calacatta mermerinden ilham alınarak tasarlanan, beyaz üzerine gri damarlı görünümü ile “Silver Calacatta” ve doğanın dingin ruhunu yaşam alanlarına taşıyan ahşap dokulu  “Wood Dream” serileri de standımızda yerini alacak. 2019 yılının öne çıkan dekorasyon trendlerinden olan mermeri, şık ve etkileyici tasarımlarla yeniden yorumladığımız 30×90, 30×60 ve 25×50 santim ebatlı duvar karosu serileri; ‘Lasa’, ‘Alves’, ‘Gris’, ‘Vega’, ‘Rio’, ‘Santana’, ‘Aspendos’, ‘Sava’ ve ‘Poseidon’dan oluşan dokuz yeni serimizi de UNICERA’da sergileyeceğiz.

UNICERA’da sergileyeceğiniz ürün ya da ürün gruplarında hangi detaylar ön plana çıkarıldı?
Bu yıl UNICERA’da, Türkiye’de ilk ve sadece Seramiksan tarafından üretilen Fishbone koleksiyonu ön plana çıkıyor. Fishbone koleksiyonunu, UNICERA’da ilk kez sektör profesyonelleri ve ziyaretçilerimizin beğenisine sunacağız. Alışılmışın dışında benzersiz formu ile dikkat çeken koleksiyon; ahşap, mermer, cement ve patchwork görünümlerinin bir araya geldiği, Classic Wood, Nordik, Loft, Cement-Art, Soho, Matrix, Ladin, Illusion ve Nova olarak 9 farklı seriden oluşuyor. Fishbone koleksiyonu,  içerisinde yer alan dokuz farklı serinin birlikte uyum içinde kullanılabildiği Mix&Match döşeme şekliyle sofistike ve yaratıcı mekanlar vaat ediyor.