Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

TAPU SÜRECİ VE İŞLEMLERİNDE KOLAYLIK SAĞLAYAN DETAYLAR

Gayrimenkul alım süreçlerinin belki de en zor kısımlarından biri tapu işlemleri oluyor. Bu süreç emlak danışmanlarıyla daha kolay bir hale gelebiliyor. RE/MAX, tapu işlemleri ile ilgili süreçleri ve işlemlerde kolaylık sağlayan detayları açıklıyor.

Kendinize uygun bir gayrimenkul seçtiniz, karşı tarafla anlaştınız ve sıra tapu işlemlerini halletmeye geldi. Bunun için daha tapuya gitmeden birçok evrak hazırlığı sürecinden geçiyor ve tapuda sizi bekleyen süreçleri de düşünmeye başlıyorsunuz. Aslında bu konuda güvenle danışabileceğiniz kişiler emlak danışmanlarından başkası değil.

RANDEVU GÜNÜ EVRAKLARIN HAZIR OLMASI ŞART

Randevu alma süreci internet ve telefon hattı üzerinden yapıldığından oldukça kolay, ancak randevu günü geldiğinde alıcı ve satıcıdan istenen evrakların mutlaka hazır olması gerekiyor. Nüfus cüzdanı, her işlemde olduğu gibi istenen belgelerde ilk sırada yer alıyor. Satıcıdan tapu aslı ve fotokopisinin yanı sıra vergi borcu yoktur yazısı istenirken, alıcıdan, banka kredisi aldıysa kredinin onaylandığına dair evraklar isteniyor.

TAPU İŞLEMLERİ İÇİN UZUN BİR SÜREÇTEN GEÇİYORUZ

Tapu işlemleri öncesi ve sonrasında önemli aşamalar yer alıyor. Tapu gününden önce tapu harcı ve emlak vergisi ödemeleri, zorunlu deprem sigortası (DASK) yapılıyor, kredi kullanacaklar için bankanın ipotek yetkilisine randevu günü ve saati bildiriliyor. Bu süreçlerin öncesinde araştırmalar yapılıyor, uygun banka seçiliyor, konutun bulunduğu belediyeden rayiç bedeli alınıyor. Tapu gününde evrak teslimi ve ödemelerin yapılmasının ardından süreç, fatura taşıma, ikametgah işlemleri ve belediyeye emlak vergisi için bildirim yapılması ile son buluyor.

EMLAK DANIŞMANLARI BU SÜREÇLERE HAKİM

Tapu işlemlerinde belediye, banka gibi resmi ve özel kurumlarla iletişim kurma zorunluluğu, emlak danışmanlarının bu kurumlarla olan iletişimleri ve tecrübelerinin fazla olması nedeniyle hem alıcı hem satıcıların imdadına koşuyor. Tapu işlemleriyle ilgili tüm süreçleri yönetmesi için hem alıcı hem de satıcı tarafından çıkarılan bir vekaletname ile işi emlak danışmanları devralıyor. RE/MAX da 8 bin’den fazla franchise ofisinde görev yapan 125 binin üzerinde gayrimenkul danışmanı ile tapu işlemlerindeki süreci baştan sona kadar takip ederek müşterilerinin tüm işlemlerini kolaylıkla tamamlamalarını sağlıyor.