Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

GALATAPORT İSTANBUL, KRUVAZİYER SEKTÖRÜNDEKİ KURALLARI DEĞİŞTİRİYOR

“Galataport İstanbul daha açılmadan dünyada büyük ses getirdi. Bunun en büyük sebebi, projenin pek çok ilke imza atması. Dünyanın en büyük gemilerine hizmet verebilecek bir ana liman inşa ediyoruz. 2020’de limanımıza yaklaşık 70 sefer ile 75.000 yolcu gelmesini bekliyoruz. 2021 yılı içinse 350.000 yolcu ile 200’e yakın sefer rezervasyonu aldık. 9 ay içinde bu artışları kaydetmiş olmak sektörde rekor niteliğinde.”

Galataport İstanbul dünyadaki benzer limanlardan nasıl ayrışıyor?

İstanbul, bir dünya kenti, Doğu ile Batı’yı sentezleyen, tarihi bu kadar eskiye giden başka bir şehir daha yok. Her şeyden önce kendi başına bir çekim noktası. Galataport İstanbul ise, destinasyon içinde bir destinasyon. Proje daha açılmadan dünyada büyük ses getirmeye başladı. Bunun en büyük sebebi, projenin pek çok ilke imza atması. Galataport İstanbul’un kruvaziyer sektöründeki kuralları değiştiren bir proje olduğunu söylemek mümkün. Ülkemiz açısından gurur verici bir yatırımı hayata geçiriyoruz. Öncelikle sektörde dünya çapında bir ilk olan 3 m’lik kapak sistemi ile yarattığımız geçici gümrüklü alan ve yerin altında inşa ettiğimiz 29.000 m’lik terminalimiz farklı coğrafyalardaki limanlar tarafından da yakından takip ediliyor. Sistem ile tüm kruvaziyer operasyonu bu duvarın arkasında kalıyor ve tüm yolcu ve bavul operasyonu zemin altındaki terminalde çözülüyor. Yine otobüs ve taksi operasyonu da yer altı otoparkında -1’deki kendilerine ayrılacak özel alanda gerçekleşiyor. Proje kapsamında ayrıca -2 ve -3’te de yaklaşık 2.300 araçlık otopark alanı yer alıyor. Eş zamanlı olarak Galataport İstanbul sahasının diğer ziyaretçileri sahil şeridinden yararlanmaya devam edebiliyor.

FİGEN AYAN / GALATAPORT İSTANBUL LİMAN İŞLETME GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

DÜNYANIN EN BÜYÜK GEMİLERİNE HİZMET VEREBİLECEK BİR ANA LİMAN İNŞA EDİYORUZ

Terminale; yüksek sayıda yolcuya uygun 32 pasaport kontuarı, 100 check-in alanı ve bekleme salonları eklenerek; dünyanın en büyük gemilerine hizmet verebilecek bir ana liman inşa ediyoruz. Hızla değişen dünyamızda, kruvaziyer terminallerinin operasyonel verimliliğini arttıracak ve sektörün büyümesini destekleyecek bir sisteme ihtiyacı vardır. Doğuş Teknoloji tarafından Galataport İstanbul için geliştirilen Berthlog yazılımının oluşumu bu ihtiyaca cevap vererek, kruvaziyer terminallerinin operasyonlarının planlamasını, yönetimini ve ekipman kullanımının verimliliğini optimize edecektir. Kruvaziyer terminali yönetim sistemi olan Berthlog, 50’den fazla kruvaziyer firması ve 20 liman acentesine hizmet verecek yeni bir oyuncudur. Ayrıca, yazılım IDC Cloud Summit 2019 etkinliğinde ödüle layık görüldü.

2020’DE YAKLAŞIK 70 SEFER İLE 75.000 YOLCU BEKLİYORUZ

2020 yılı ve sonraki dönemde gelecek kruvaziyer gemileri ile ilgili son durum nedir?

Limanımıza ilk gemi 5 Nisan’da yanaşacak. Sektörün hareketlenmeye başlamasını öngördüğümüz 2020’de limanımıza yaklaşık 70 sefer ile 75.000 yolcu gelmesini bekliyoruz. 2021 yılı içinse 350.000 yolcu ile 200’e yakın sefer rezervasyonu almış bulunuyoruz. 2022 yılı itibarıyla İstanbul Limanı’nın Akdeniz çanağındaki eski lider pozisyonuna oturacağını öngörüyoruz. 9 ay içinde bu artışları kayıt etmiş olmanın sektörde rekor niteliğinde olduğunu söylemek mümkün. Bu, gemi firmalarının İstanbul’a olan özlemini yansıtıyor. 2020 yılında İstanbul Limanı’na rezervasyon yapan gemi firmaları arasında başta dünyanın en büyük 2 gemi firması olan Carnival Corporation ve Royal Caribbean Cruises olmak üzere; Celebrity Cruises, Azamara, Viking Cruises, Holland America Cruise Line, Regent Seven Seas Cruises, Celestyal Cruises, Le Ponant, Silversea Cruises, Fred Olsen Cruises, Marella Cruises, Wind Star Cruises, Princess Cruises, Costa, Aida Cruises ve MSC firmaları da bulunuyor. Projenin önemli hedeflerinden biri de turizm açısından kenti farklı bir noktaya taşımak üzerine.

Galataport İstanbul ile yurtiçinden ve yurtdışından turist potansiyelinde yaşanacak değişime dair öngörüleriniz nelerdir?

Kruvaziyer turizmi özelinde gerek ana liman gerekse indi-bindi yapılan limanların şehirdeki konaklamaya ve birçok alana etkisini de vurgulamak gerekiyor. Buradan inen yolcular uçaklarına kadar olan sürede konaklayacak otellere ihtiyaç duyarlar ki, bu turizmin iki ayrı dalının birbirini desteklediği bir kazan kazan durumu yaratır. Dolayısıyla “ana liman” konumundaki limanlar şehir ve ülke turizmine ve ekonomisine de doğrudan katkı sağlar. Galataport İstanbul da bu anlamda tüm “ana liman” özelliklerine sahip. Önceliğimiz; İstanbul’u bir destinasyon olarak ön plana çıkarmak, cazibesini, yolcu sayılarını ve bize olan ilgiyi artırmak. Bu noktaya geldiğimizde, pastanın büyümesi özellikle de ülke turizmi ve ekonomisi açısından hepimizin arzu ettiği bir gelişme olacak.

2022 SONRASINDA YILLIK GEMİ BEKLENTİMİZ 400

Galataport İstanbul’un yıllık kapasitesi nedir ve yıllık ne kadar yolcu ağırlamayı hedefliyorsunuz?

Limanımıza aynı anda 3 gemi yanaşacak ve günlük 15.000’e yakın yolcuyu ağırlayabileyeceğiz. Proje tamamlandıktan sonra da yılda mürettebat dâhil yaklaşık 1,5 milyon kruvaziyer yolcusunun İstanbul’u ziyaret edeceğini öngörüyoruz. 2022 sonrasında yıllık gemi beklentimiz ise 400. Kruvaziyer sezonunu uzatmak yönündeki planlamalarımız da devam ediyor.

KIŞ DÖNEMİNDE GELECEK GEMİ FİRMALARINA YÜZDE 60’A VARAN İNDİRİMLER UYGULANACAK

Galataport İstanbul’un sezon dışında da canlılığını koruması için nasıl bir stratejiyle yol alacaksınız?

6 aylık kruvaziyer sezonumuzu 12 aya yaymak amacıyla kış döneminde gelecek gemi firmalarına yüzde 60’a varan indirimler uygulanacak. Acenteleri veya temsilci firmaları, düzenli olarak kendileriyle yapılan toplantılar ve görüşmelerle bilgilendiriyoruz. İstanbul her mevsim konuklarını farklı güzelliklerle karşılayan bir şehir. Sezonu 12 aya yaymak ve şehrimizin ekonomisine katkıda bulunmak amacıyla, yönetim olarak tüm hizmetlerimize yüzde 60 indirim uyguladığımızı ve bu bağlamda kış ayında hiç gelmeyen 2 firmadan 5 rezervasyon daha aldığımızı söylemekten mutluluk duyuyorum.