Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Bürotime fonksiyonellik ve tasarımı kaliteyle buluşturuyor

Bürotime’ın kuruluşundan ve vizyonundan bahsedebilir misiniz?
[kutusol=4032]▶ Tosunoğulları A.Ş.’nin 1980 yılından bugüne uzanan deneyimiyle 2000 yılında Konya’da kurulduk. Bürotime olarak fonksiyonel tasarımlarımız ve üstün kalitemizle ofis mobilyalarının genç ve lider markasıyız. Bugün 2000’i aşkın ürün çeşitliliği ile Türkiye’nin en büyük ofis mobilyaları üreticisi Bürotime olarak sahip olduğumuz global vizyon, girişimci ruh ve dinamizm ile geleceğin ofislerini bugünden tasarlamayı amaçlıyoruz. Çalışma hayatını kolaylaştırma, işin önündeki engelleri ortadan kaldırma, işyerinde verimi artırma ve çekici ofis mobilyaları üretme vizyonuyla ilerleyerek, güvenilir, tasarımda öncü, çok işlevli, insan sağlığına duyarlı, ergonomik ve çevreci ürünlerimizle sektörde liderliği koruyoruz. Sektörümüzün en yaygın satış kanalına sahip, en çok ihracat yapan ve en hızlı teslimat yapan firmasıyız. Bürotime etiketli ofis mobilya ürünleri Türkiye genelindeki 70 bayi ve yurtdışındaki 40 ülkedeki bayiler aracılığıyla tüketicilerle buluşuyor.

Ürün gamınızın gelişimi nasıl oldu? Kullanıcı ve feedbackleri alabileceğiniz kanalları ve geliştirme çalışmalarınızı nasıl yürütüyorsunuz? İhtiyaçları ve ürünlerin donanımlarını nasıl belirliyorsunuz?
▶ 2012 yılında yaptırdığımız araştırma gösterdi ki en çok büyük umutları olan küçük işletmeler ofis mobilyasına önem veriyor. Çünkü ofis mobilyası demek sadece oturacak sandalye ve çalışacak masa demek değil. İş verimliliği, prestij, sağlık ve ergonomi demek. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ofis mobilyası değiştirmedeki itici gücü büyüme iken, büyük işletmelerde değişim ve dönüşüm olmaktadır. Yine bu araştırma sonuçlarında Türkiye’deki iş yerlerinin yüzde 70’nin ofis mobilyasında uyuma dikkat ettiği, metropollerde ofis mobilyası değiştirme oranının Anadolu şehirlerine göre daha düşük olduğu, tüketicinin internetten baksa bile satın almadan önce mutlaka mobilyaya dokunmak ve görmek istediği, ofis mobilyası seçerken de kalite, estetik, kullanışlılık ve ergonomiye önem verdiği ortaya çıktı. Eskiden çalışma masalarında sadece bir bilgisayar olurdu. Şimdiyse bilgisayarları, tablet PC’leri ve akıllı telefonları sürekli, hatta bazen üçünü bir arada kullanıyoruz. Günümüz çalışma masalarında bu teknolojik cihazların elektrik kabloları için birden fazla kanal bulunması gibi talepler gün geçtikçe artıyor. Yine bu cihazlar için ofis mobilyalarında bulunan özel bölmeler, daha düzenli ve verimli bir çalışma ortamı için çok yakında bir standart olacak gibi görünüyor.
Bürotime tasarım ekibimiz, çalışan performansı ve insan sağlığının paralel ilerlediğine inanmaktadır. Bürotime olarak günün büyük bir kısmını ofiste ve masa başında oturarak geçiren insanların konforuna büyük önem veriyoruz. Dolayısı ile ofis mobilyalarında oluşturduğumuz ve oluşturacağımız çözümleri bu ana kavram üzerine planlamaktayız. Katıldığımız uluslararası fuarlar, ziyaretçilerin Bürotime ürünlerini ilk elden deneyimlenmeleri ve bizlerle birebir fikir alışverişinde bulunma fırsatı elde etmeleri açısından önem taşıyor. Bu nedenle yurt içinde ve yurt dışındaki fuarları yakından takip ediyoruz. Sosyal medyada da aktif olarak bulunuyoruz. Facebook ve Twitter hesaplarımız ile tüketicilerin talep ve önerilerini anlık olarak takip ediyoruz. Ayrıca bu kanallarda tüketicilerle ürünlerimiz ve Bürotime hakkında güncel bilgiler, videolar paylaşıyoruz. Üniversitelerde gerçekleştirdiğimiz tasarım yarışmalarıyla henüz öğrencilik hayatlarına devam eden tasarımcılara, tasarımlarını bizimle hayata geçirip uluslararası fuarlarda sergileme fırsatı da sunuyoruz. Henüz iş yaşamlarına başlamamış mimarlık ve mühendislik öğrencileriyle samimi ilişkiler kuruyoruz.

Üretim tesisinizin kapasitesi ve özellikleri nelerdir?
▶ Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan üretim tesisimiz 70 bin metrekare kapalı alan olmak üzere toplamda 140 bin metrekarelik bir alan üzerine kurulu. Tesisimiz, günde 750 adet koltuk, 1.500 adet ünite mobilya olarak toplamda 2 bin adedin üzerinde ürün üretme kapasitesine sahip, yıllık ise 350 bine yakın adet ürün üretme kapasitesi bulunuyor. Bürotime’da dünyada bir ilk olarak siparişten nakliyeye 72 saatlik bir süreçte üretim yapıyoruz. Rakiplerimizin evrak işlerini tamamladığı sürede biz çoktan sevkiyata geçmiş oluyoruz. Ayrıca üretim tesisimizde kendi kalıphanemiz bulunmakta, bu sektörde başka örneği olmayan bir durum. Konya’daki üretim tesisimizde 50’si beyaz yaka, 450’si mavi yaka olmak üzere, 500 kişi çalışmaktadır.

Üretiminizde sürdürülebilirlik ilkelerini göz önünde bulunduruyor musunuz? Bu anlamda Bürotime’ın çevreci vizyonu nedir?
▶ Sürdürülebilirliğe büyük önem veren bir markayız. Bu konuda küresel itibarı olan standartlara sahip olma girişimlerimiz devam ediyor. Bunların arasında ANSI/BIFMA e3 Mobilya Sürdürülebilirlik Standardı ve GREENGUARD Çevre Enstitüsü sertifikalarını sayabiliriz. Ayrıca ofis mobilyasında ergonomi konusunda 4 yıldır sürdürdüğümüz çalışmalar kapsamında TÜV Rheinland sertifikasına da başvurduk.
Tedarikçilerimizi seçerken de sürdürülebilirlik kriterlerine ve küresel ormanları koruma standartlarına uygunluklarına dikkat ediyoruz.

Neden Bürotime ürünlerini tercih etmeliyiz?
▶ Günümüzde iş hayatında bilgisayar kullanımının artmasıyla kötü ofis ergonomisine bağlı olarak masa başı çalışanlar arasında sağlık problemleriyle karşı karşıya kalanların sayısı giderek artmakta. Özellikle ara vermeden saatler boyunca masa başında çalışanlarda hareketsizliğe bağlı boyun, sırt ve bel ağrıları ortaya çıkıyor. Zamanla oluşan bu ağrılar giderek kronik bir hal alarak çalışanların tahammül edemeyeceği boyutlara varabiliyor. Bürotime tasarım ekibimiz, çalışan performansı ve insan sağlığının paralel ilerlediğine inanmaktadır. Bürotime olarak günün büyük bir kısmını ofiste ve masa başında oturarak geçiren insanların konforuna büyük önem veriyoruz. Dolayısı ile ofis mobilyalarında oluşturduğumuz ve oluşturacağımız çözümleri bu ana kavram üzerine planlamaktayız.

Ofiste geçirilen zamanın kalitesi, tasarlanan ürünlerin ergonomisi ile doğrudan ilgilidir. Bürotime olarak biz, ürünlerimizde ergonomi kriterini ön planda tutuyoruz. İnanıyoruz ki birincil ölçütü ergonomi olarak üretilen her ürün, ofis çalışanlarının gün sonunda daha sağlıklı bir şekilde ofisten ayrılmalarını sağlar. Bu da kişinin işyerinde geçirdiği sürede en az seviyede yorulmasını, minimum yıpranmasını ve maksimum verim elde etmesini sağlayacaktır. Böylelikle kişi kendini genel olarak daha dinamik ve sağlıklı hissedecektir.

Referans projelerinizden ve mimarlarla yaptığınız işbirliklerinden bahsedebilir misiniz?
▶ 2013’te, bir Tahincioğlu Holding girişimi olan Nida İnşaat’ın hayata geçirdiği İstanbul Kozyatağı Nida Kule’de Bürotime mobilyaları tercih edildi. Tahincioğlu Holding’in gayrimenkul yatırım ve geliştirme kolu olan; alışveriş merkezleri, rezidans, konut ve ofis projeleri üreten Tahincioğlu Gayrimenkul, Ataşehir’deki kentsel dönüşüm projesi ve Antalya’daki Palladium AVM projesi için de ofis mobilyası ürünlerini Bürotime’dan temin etti. Yine geçtiğimiz yıl Alman yatırım şirketi Stern ile kentsel dönüşüm kapsamında ortaklık kurarak Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren Vartaş Yapı ile yapılan işbirliğiyle Vartaş Yapı’nın genel merkez binası, satış ofisleri, örnek ofisleri ve tüm ofis projelerinde Bürotime ofis mobilyaları tercih edildi. İzmir İçmimarlar Odası üyelerinden oluşan 24 kişilik içmimarlar ekibini, İstanbul’da geçen sene açtığımız pazarlama üssümüzde ağırladık. Gelecekte sektörel ve mesleki anlamda paylaşımlarda bulunmak üzere karşılıklı bilgi alışverişlerinde bulunduk.

Bürotime üretiminin ne kadarını ihracata ayırır? Önümüzdeki dönemde ihracat hedefleriniz neler?
▶ Fransa, Almanya, Kenya, Libya, Lübnan, Dubai, Katar, Suudi Arabistan, İran, Kamerun ve Türki Cumhuriyetler başta olmak üzere 40’ı aşkın ülkede biliniyor ve bu ülkelerde satış yapmanın yanı sıra ülkesini temsil eden bir marka olarak da faaliyet gösteriyoruz. İhracat bizim için çok büyük öneme sahip. Şu anda üretimimizin yüzde 30’unu 40’ı aşkın ülkeye ihraç ediyoruz. Uluslararası arenada ürünlerimiz büyük beğeni topluyor. Yılda yaklaşık 100 bin adet ürün ihraç ediyoruz. Yakın gelecekte ihracat oranımızı yüzde 15 artırıp ülke sayısını da 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz.

2013 mobilya sektörü için nasıl geçti? 2014 öngörüleriniz ve hedefleriniz nelerdir?
▶ Günden güne markalı ürünlere olan talebin artması, iyi tasarımların firmalar için rekabet unsuruna dönüşerek önem kazanması ve inşaat gibi diğer tetikleyici alanlardaki gelişmeler, sektörün daha nitelikli ve rekabetçi hale gelmesini sağlayacaktır. Bu bakımdan 2014 yılı, sektörün daha da ivme kazanacağı bir yıl olabilir. Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan üretim tesislerimize yakın bir alanda 45.000 metrekare arsa üzerine 24.000 metrekare kapalı alana sahip yeni fabrikamızın temelini Haziran 2013’te attık ve tesisi 2014 yılı içinde bitirmeyi planlıyoruz. Böylelikle toplam kapalı alanımızı 94000 metrekareye çıkaracak bu fabrikayı 2015 yılında faaliyete sokacağız. Kapasitemizi artırma amaçlı olarak kurmakta olduğumuz tesisimizin tamamlanmasının ardından üretim kapasitemiz yaklaşık yüzde 25 oranında artacak.