Proje Yeri: Niğde
Proje Tarihi: 2012
Uygulama Tarihi: 2012-2013
Toplam İnşaat Alanı: 24.000m2
Mimari Proje: PAB Mimari Tasarım
İşveren: Doğuş Grubu
Ana Yüklenici: Modül Yapı
Ayhan Şahenk Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi, ileri tarım araştırmalarının yapılmasını sağlayacak ve bilimsel çalışmalarıyla tarım sektörüne stratejik değer katacak bir eğitim kurumu olarak faaliyet göstermek üzere planlandı. Hem bir yükseköğretim yapısı hem de özel sektör-akademi işbirliğini destekleyen bir araştırma merkezi olarak hizmet verecek şekilde kurgulandı. Davetli yarışma sonucu birinci seçilen proje Kasım 2013’te kullanıma açıldı. Yapı dört adet bölüm başkanlığı, idari birimler, derslikler, laboratuvarlar ve sosyal hacimleri barındırıyor.
24 bin m2 kapalı inşaat alanına sahip olan yapıda fakülte bloklarının bir uygulama tarım alanı/peyzaj bandı üzerine yerleşmesi sağlanarak, teorik ve pratik eğitimin birlikteliği hedefleniyor. Tarım teknolojileri ve ziraat fakültelerindeki teorik eğitimin, tarımsal alanlardaki uygulamalı eğitim ile birlikte çalışma gerekliliği düşünülerek, fakülte bloklarının, oluşturulacak bir uygulama tarım alanı bandı üzerine yerleştirilmesi öneriliyor. Bu düzenleme aynı zamanda farklı şeritlerde, farklı tohum uygulamaları, farklı mevsimlerde oluşacak görsel etki ile zengin bir peyzaj elemanı olarak fakülte binasını zenginleştirecek. Ayrıca binanın giriş holü ve zemin katlarında şeffaflık sağlanması amaçlanıyor, peyzaj ile kullanıcının etkileşimi, avlunun aktif bir biçimde kullanımı hedefleniyor.
Fakülte binasının oluşumunu belirleyen bir diğer önemli karar, farklı birimlerin toplandığı monoblok bir yapı yerine bloklardan oluşan avlulu bir sistemin tercih edilmesi. Bu tercihin temel sebebi mevcut kampüs içinde tasarlanmış bir açık alan kurgusunun noksanlığı. Bu nedenle, dış mekân kullanımlarını da tanımlayan, avluyu saran yapıların yaratacağı canlı bir etkileşim ve güçlü bir açık-kapalı alan ilişkisinin oluşturulacağı bir yapılaşmaya gidilmiş. Bu farklı bloklara ayırma kararı, aynı zamanda ihtiyaç programındaki farklı aks aralıkları ve teknik özellikler gerektiren farklı mekânların (öğretim üyesi odası, derslik, laboratuvar vb.) doğru gruplanmasına da olanak tanıyor.