Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Ege Vitrifiye ihracat hacmini büyütmeyi hedefliyor

Ege Seramik ve Ege Vitrifiye şirketler yapılanmasından bahsedebilir miyiz?
[kutusol=4047]▶ Ege Seramik ve Ege Vitrifiye, Polat Holding Grubu’na bağlı iki farklı şirket. Organizasyonumuz ve yönetim kademelerimiz farklı. Ancak İzmir’in Kemalpaşa İlçesinde bulunan aynı kampüs içerisinde faaliyet gösteriyoruz. Ege Vitrifiye, Ege Seramik’e göre daha genç bir şirket; 1997 yılında kuruldu ve üretime başladı. Genç bir şirket olmasına rağmen Türkiye’deki vitrifiye pazarında adından çok fazla söz ettiren şirketlerden birisi haline geldi. Ürünlerimizle de sürekli ön planda kalmayı hedefliyoruz.
İŞ GÜCÜNÜ KENDİMİZ YETİŞTİRİYORUZ

Üretim özellikleriniz ve kapasiteniz nedir?
Merter SAVAŞ:
Bizim üretimimiz diğer üreticilerden biraz daha farklı. Çünkü Ege Vitrifiye kurulurken yüksek basınçlı üretim teknolojisine ağırlık verildi.

Geleneksel alçı kalıp üretiminden farklı olarak reçine kalıpları kullanıyoruz. Robot destekli makineler yöntemiyle üretim yapılıyor. Bu üretim biçimi kapasitemizin yüzde 80’ini oluşturuyor. Kalan yüzde 20’si ise klasik dökümle, alçı kalıplarla gerçekleştiriliyor. Klasik dökümle büyük ebatlı klozetler, lavabolar veya bide üretimi gerçekleştiriliyor. Biraz daha destek üretimi niteliğinde olduğunu söyleyebiliriz. Asıl üretimimiz basınçlı dökümde. Tabii basınçlı dökümün avantajları oldukça fazla. İlk yatırım maliyetinin yüksek olması, tezgah bakımlarının yüksek maliyetli olması, bu tezgahları çalıştıracak eğitimli kişilerin Türkiye pazarında çok bulunmaması gibi dezavantajlar da sıralanabilir. Ancak biz makine yatırımının yanında insana olan yatırıma da ağırlık veriyoruz. Bütün kademelerimizde kendi yetiştirdiğimiz elemanlarımız görev yapıyor. Bir sonraki neslin yetişmesini de destekliyoruz. İş gücünü kendimiz yetiştiriyoruz. Ege Vitrifiye’nin en büyük özellikleri bunlar.

Kapasitemiz 1 milyon 400 bin adet vitrifiye ürünüyle sınırlı. Bunun yaklaşık 500 bin adedini ihracat ürünü olarak kullanıyoruz. Kalan kapasiteyi de iç pazarımızda bulunan 150 bayimize satıyoruz. İhracatımız şu an 35 farklı ülkede 60 farklı müşteriye ulaşmış durumda. Bu seneki hedefimiz ihracatta 600 bin parçaya ulaşmak. Geri kalanı da iç pazarımızdaki bayilerimiz ve yapı marketler aracılığıyla satmayı hedefliyoruz.

250’NİN ÜZERİNDE MODELİMİZ VAR

Ürün gamınızdan bahsedebilir misiniz? Kullanıcıların ihtiyaçlarını nasıl analiz edip değerlendiriyorsunuz?
▶ Ürün gamımız birçok farklı segment ve beğeniye hitap edebilecek düzeyde. Şu an 250’nin üzerinde modelimiz var. İç pazar ve yurt dışı müşterilerinin talepleri, pazarın gerçekleri, değişen ihtiyaçlar, estetiğin ön plana çıkması, yeni projelerin yanında insanların artık daha sık banyolarını değiştirmeye ihtiyaç duymaları ve trendleri yakından izlemeleri bizim yeni ürünlerimizi geliştirirken dikkate aldığımız unsurların başında geliyor.

Bunun dışında tabii sektördeki yenilikleri en kısa sürede alıp üretimimize adapte etmeyi hedefliyoruz. Bu anlamda yurt dışı fuarları bizim için büyük önem taşıyor. Mümkün olduğunca katılımcı olarak bu fuarlarda yer alıyoruz.

2013’TE YÜZÜMÜZÜ DOĞU’YA ÇEVİRDİK

2013 yılını nasıl değerlendiriyorsunuz?
▶ 2013 yılı geçmiş yıllara oranla biraz daha durgun geçti. Bunun en büyük sebebi mevcut olan projelerin talebin üzerinde olması, arzın talebi geçmesi. Piyasa baktığımızda askıya alınan birçok proje görüyoruz. Birtakım ekonomik belirsizlikler nedeniyle yeni projelerin desteklenmemesi 2013’ü iç piyasada biraz daha geri planda bıraktı. Biz tabii ki bayilerimiz aracılığıyla hedeflediğimiz rakamları sağladık. 2013’te bizim için ağılıklı olarak yurt dışı pazarları öne çıktı. Geçmiş dönemde müşteri sayımız daha azdı. Daha az ülkeye ihracat yapıyorduk. Genellikle Avrupa ülkeleriydi. 2013’te yüzümüzü Doğu’ya çevirdik. Şu an 35 farklı ülkede 60 farklı ihracat müşterisiyle çalışıyoruz. Gün geçtikçe de portföyümüze yenilerini ekliyoruz.

2014 hedefleriniz nelerdir?
▶ Yeni ürünlerimizle portföyümüzü üst segmente taşımak ilk hedefimiz. Alt segmentteki ürünlerimizin miktarını azaltacağız. Yüzde 20 oranıyla sınırlamayı hedefliyoruz. Kalan yüzde 80 de orta-üst ve üst segment ürünlerinden oluşacak. Hedefimizde 21 farklı ürün var. Ege Vitrifiye 21 ürünle çok farklı kesime hitap eden bir marka olma yolunda ilerleyecek. Hedefimiz buradaki değişimi 2015 yılında da devam ettirmek.