Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Ordu – Giresun Havaalanı’nın zemin uygulamasında Tensar’ın Triax ürünü tercih edildi

Yükleniliciliğini Cengiz İnşaat ve İçtaş İnşaat’ın birlikte yürüttüğü Ordu – Giresun Havaalanı projesi, denizin doldurulması suretiyle inşa edildi. Bu özelliği ile Avrupa’nın ilk, dünyada Japonya Osaka’dan sonra ikinci olma niteliği taşıyan Ordu – Giresun Havaalanı’nın zemini Tensar’ın Türkiye distribütörü İstanbul Teknik’in mühendislik hizmetleri ışığında TriAx ürünü ile güçlendirildi.
Denizin doldurulması suretiyle üzerine inşa edilen havaalanı, tamamıyla yedi metrelik kaya dolgunun üzerine oturtuldu. Tamamlanmasıyla 30 milyon tonluk taş dökülmesi suretiyle doldurma yapılacak olan projenin ilk etabında yaklaşık 13 milyon ton kaya dolgu yapıldı. Pat sahası, uçak park alanı ve taksi yolları gibi yoğun yük trafiğine maruz kalacak yerlerde oturmalar beklenmekteydi. Farklı oturmaların yüzeyde tamiri çok zor olacak ve projede büyük hasarlar meydana getirebilecekti. Bu problemleri ortadan kaldırmak için Cengiz İnşaat ve İçtaş İnşaat’ın tercihi, uzun yıllardan beri pek çok benzer projeye birlikte çözüm buldukları İstanbul Teknik oldu.
İSTANBUL TEKNİK’İN ÇÖZÜM ÖNERİSİ
Yüklenici firmaların temsilcileri ve İstanbul Teknik’in mühendis kadrosu sorunun tespit edildiği bir toplantı gerçekleştirdi. Sorunlar ve veriler detaylı bir şekilde incelendikten sonra daha önce benzer projelerde kullanılan TriAx 150 ile çift kat uygulamalı kesit önerisi yüklenici firmaların yetkililerine sunuldu. Yüklenici firmalarca, proje için en uygun çözümün İstanbul Teknik’in önerisi olduğuna kanaat getirildikten sonra toplam 72.000 metrekarelik bir alandaki pat sahaları ve uçak park sahalarının altına TriAx uygulamasına başlandı.

TriAx 150, projede kaya dolgu üzerindeki 30 cm granüler dolgudan sonra 30 cm arayla iki kat serilmek suretiyle uygulandı. Zeminin CBR değeri baz alınarak 30 cm lik bindirmeler yapıldı ve ankarajlarla zemine sabitlendi.
Bu uygulama ile TriAx 150 ürünü, yüzeyden yansıyacak yüklerin yük açısını genişletip yatayda dağıtarak karşıladı. Aynı zamanda olası oturmalarda platformun birlikte tepki vermesini sağlayıp lokal oturmaları bertaraf edildi. Bu uygulama ile Ordu – Giresun Havaalanı’ndaki oturmalar nedeniyle yüzeyde oluşabilecek problemler çözüldü.

İSTANBUL TEKNİK VE TENSAR İŞBİRLİĞİ
İngiltere menşeli bir firma olan Tensar, 30 yılı aşkın zamandır geogrid pazarının öncülerindendir. İstanbul Teknik, 2013 yılı Haziran ayı itibariyle Tensar’ın yeni jenerasyon ürünü olan TriAx Hegzagonal stabilizasyon geogridinin Türkiye resmi distribütörü. Dünya çapında pek çok projeye imza atan Tensar, geogrid sektörünün global çapta gelişmesine öncülük etmiş. İklim ve toprak koşullarına bakılmaksızın tüm dünyada zemin çözümleri sunan Tensar, zorlu dizayn ve inşaat problemlerini çözüyor.