Türkiye seramik sektörü, bu yılın ilk dört aylık ihracatında en yüksek artışı yüzde 60’lık oranla ABD’ye gerçekleştirdi. Küresel krizin etkilerinden yavaş yavaş kurtulduğu gözlenen ABD, ihracat artış oranıyla sektörün en büyük dört pazarı olan Almanya, İngiltere, Irak ve İsrail’i geride bıraktı. Türkiye Seramik Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet T. Yamaner, geçen yıl sektörün yedinci büyük pazarı olan ABD’nin, bu yılki artış oranıyla beşinciliğe yükseldiğini açıkladı. ABD’ye Ocak-Nisan ayları arasında 23, 7 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Yamaner, “Ülkeyi sarsan küresel kriz nedeniyle ihracatımız son yıllarda olumsuz etkilenmişti. Buna rağmen sektörümüz için önemini giderek artıran ABD’yi gözden çıkarmadık. Seramik firmalarımızın üstün performans sergileyerek pazara özel üretim yapması, ABD’ye ihracat artışında etkili oldu. Ayrıca artan döviz kurları ve ülke ekonomisinin canlanması da olumlu katkı yaptı. Ülkeye bu yılki ihracat hedefimiz, yüzde 10 artış ile 50 milyon dolar ihracat gerçekleştirmek” şeklinde konuştu.