Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

HP Türkiye Designjet geniş formatlı baskı pazarına yön veriyor

HP, HP Türkiye ve Designjet organizasyon yapısından bahseder misiniz?
[kutusol=4093]Çağlar UYSAL: HP, 170 ülkede faliyet gören, dünya genelinde 73 yıldır, Türkiye’de ise 25 yıldır her kesimden müşteri grubuna yönelik bilişim teknolojileri geliştirip pazara; baskı ve kişisel sistemler, yazılım, donanım, hizmet ve BT altyapısı gibi geniş bir yelpazeye yayılan ürün portföyü sunmaktadır. Designjet, ürün grubu itibari ile HP’nin Grafik Çözümleri Bölümü’nün bir parçası olarak tanımlayabiliriz. Bu ürün gurubu için HP olarak pazara gidiş modelimiz, Türkiye genelindeki “Designjet Gold Specialist” diye adlandırdığımız 11 uzman iş ortaklarımız üzerinden gerçekleşmektedir. HP olarak bu iş ortaklarını müşterilerimizdeki ihtyaçları doğru tespit edebilmeleri, gerekli yönlendirmeler ile ijtiyaça yönelik çözümleri sunmaya hakim teknik bilgiler ile donatılmaları için sürekli eğitimler ve denetlemeler yaparak sıkı bir iş çalışma birliği içerisinde ilerlemekteyiz.
Designjet ürünlerini kısaca tanıtabilir misiniz?
▶ HP olarak bizlerin Designjet olarak adlandırdığı, ancak piyasada “plotter veya çizici” olarak tabir edilen Teknik ve Grafik segmentlerine yönelik dağılımı olan ürünlerimizden Teknik segment ürünlerimiz T serisi, Grafik segment ürünlerimiz ise Z serisi olup farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya yöneliktir. T serisi ürünlerimiz; AEC, CAD, MCAD, GIS gibi pazarlardaki mimar, mühendis, inşaat sektörlü gibi hem bireysel hem orta ve büyük ölçekli müşteri kitlesine yönelik olarak tasarlanmıştır. Z serisi ürünlerimiz ise görselin ve renklerin çok daha ön planda tutulduğu profosyonel fotoğrafçılar, ajanslar, grafik tasarımcılar ve dijital güzel sanatlar gibi müşteri kitlesine yöneliktir.

HP Designjet’in hedef kitlesi kimler? Degişen ihtiyaçlarından ve karşılığında sunduğunuz çözümlerden bahseder misiniz?
▶ Designjet ürünlerimizin hedef kitlesi mimarlar, mühendisler, coğrafi harita sistemleri, eğitim, sağlık ve kamu kurumları gibi çok geniş bir yelpazede. Teknolojiye yön veren bir şirket olarak her zaman yenilikçi ve müşteri odaklı olmaya özen göstermekteyiz, bu sebepledir ki ürünlerinin tasarım ve ürün geliştirme süreçlerinde müşterileri ile sürekli aktif iletişim içersinde olarak, onların ihtiyaçlarının tespiti yönünde gerek kendilerini dinleyerek gerekse kendilerini bir fiil tasarım süreçlerine dahil ederek gerçekleştiriyoruz. Örneğin, geçtiğimiz aylarda lansmanını yaptığımız Mercury serisi Designjet T920, Designjet T1500 ve Designjet T2500 model yazcılarımızın tasarımı için dünya genelinde Türkiye’nin de içersinde bulunduğu 11 farklı ülkeden son kullanıcı müşterimizi Ispanya Barcelona’daki merkezimize “kendi geniş formatlı yazıcınızı tasarlayın” başlığı ile davet ederek ürün tasarım ve geliştirme sürecine dahil ettik.

“Sadece makine, mürekkep veya kağıt tek başına bir şey ifade etmiyor. Bunların düzgün biçimde biraraya gelmesi, anlamlı sonuçların ortaya çıkmasını sağlar” sözlerinizde üzerinde durduğunuz düzgün biçimde bir araya gelmeyi nasıl tanımlıyorsunuz?
▶ Gündelik yaşantımızda kullanmaya aşina olduğumuz kişisel amaçlı yazıcılardan ötürü dışarıdan bakıldığında baskı işlemini ve sürecini basit bir işlem olarak algılasak da, geniş formatlı profosyonel baskının arkasında çok detaylı ve komplike bir teknoloji mevcut. Bir baskı sürecinin en iyi performansa sahip optimum değerler ile olabilmesi için sadece iyi bir yazıcıya ya da iyi kalitede mürekkep veya kağıda sahip olmanız yeterli değildir. Bu bileşenlerin en iyi şekilde uyumlu çalışması sizlere en sorunsuz, üstün kaliteli ve hesaplı maliyetler sunulmasını sağlar. Zaman zaman bazı müşterilerimiz bizlere yaşadıkları baskı sorunları ile gelmekteler. Bu sorunları incelediğimizde çoğunlukla kağıt veya mürekkep kullanımına bağlı sorunlar olduğunu gözlemlemekteyiz. Tüketici orijinal ürünlere oranla daha ucuz olduklarını düşündükleri ürünlere yöneldiklerinde aslında gereksiz tekrar baskılar, makina arızaları gibi arka sebepler ile farkında olmadan çok daha yüksek bedeller ödemek durumunda kalmaktalar. Bu nedenle HP olarak tüm ürünlerimiz için orijinal sarf malzeme kullanımının önemini her zaman vurgulamaktayız
Yazıcıda “ergonomi” nasıl algılanmalı? Hangi parametreler akla gelmeli?
▶ Bildiğiniz üzere genel olarak geniş formatlı yazıcılar ebat olarak büyük olup, kullanıcıların tek başına ürünü kullanması konusunda bazı güçlükler yaşamaları söz konusu. Az önce sizlere bahsettiğim HP’nin geniş formatlı yazıcısında “yazıcınızı tasarlayın” sloganı ile birlikte kullanıcıların kullanım alışkanlıklarına yönelik bir çok yenilikler yapıldı. Örneğin şu andaki ürün protföyümüzdeki ürünler için oturduğunuz koltuktan kalmaya gerek duymadan hem yazıcıya çok rahat kağıt yükleyebilir, hem de yazıcıyı yönetebilir ve kontrol edebilirsiniz. Daha öncesinde ise ayağa kalmanız, makinaya sadece kağıt yüklemek için bile ileri geri hareket ettirmeniz gerekmekteydi, ancak HP’nin ergonomik yenilikleri ile birlikte kullanıcılarımız geniş fortmalı yazıcılarımızda da artık nerdeyse küçük kişisel kullanım yazıcıları kadar pratik ve kolay bir deneyim yaşayabiliyor.

Gelecek dönem hedefleriniz neler?
▶ Geçtiğimiz günlerde dünya duyurusu yapılan ve pazarda devrim sayılabilecek yeni teknolojileri Türkiye pazarına getirmeyi hedefliyoruz. Pazara gireceği günden itibaren çok ses getireceğini düşündüğümüz plan/ kopya ve yüksek hacimli ticari baskı müşterilerine yönelik olan bu ürünlerin lansmanları tanıtımları gibi süreçlere yoğunlaşarak geniş formatlı baskı pazarına çok daha farklı bir yön vermeyi hedeflemekteyiz.