Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

İnşaat endüstrisinin global markası, Türkiye’de hızla büyüyor: Hilti

[kutusag=4095]Dünyanın en küçük ülkelerinden biri olan yaklaşık 35 bin nüfuslu Lihtenştayn Prensliği’nde doğup bugün 21 bin çalışanı ile global bir marka haline gelen Hilti, 6 kıtada 120’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. 2013 yılında 4,3 milyar İsviçre Frangı (CHF) (yaklaşık 10 milyar TL) ciro gerçekleştirerek net gelirini yüzde 63 artıran Hilti, Türk inşaat sektörünün hızlı gelişme ve büyüme potansiyeli sebebiyle 17 yıldır Türkiye’de… Kaba inşaat, ince işler, mekanik, elektrik, enerji ve endüstri sektöründe çalışan profesyonellere yönelik ürün ve hizmetler sunan  Hilti Türkiye, son 3 yıldır Orta Asya ve Irak’tan sorumlu üs konumunda. 2013’te Türk inşaat sektörü yüzde 7,1 büyürken, Türkiye’de yüzde 34 büyüme gösteren Hilti’nin başarısının altında yatan en önemli neden bilgi, birikim ve inovasyon ile sürdürülebilir değer yaratan bir şirket olması… Bugün Türkiye’de, kentsel dönüşümden konut ve AVM’lere, tünel ve tüp geçitlerden enerji projelerine kadar pek çok özellikli projede, global inşaat endüstrisinin jenerik markası Hilti’nin mühendislik hizmetleri ve ürünleri kullanılıyor.
Türkiye ekonomisinin kalkınma modelinin en önemli yapı taşlarından birinin inşaat sektörü olduğunu belirten Hilti Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Mehmetçik Kalay, ülkemizin global markalarının da inşaat sektöründen çıktığını vurguladı. Hilti Türkiye’nin mühendislik hizmetleri, teknolojik ürünleri ve donanımlı saha ekibi ile inşaat firmalarının çözüm ortağı olduğunu ifade eden Mehmetçik Kalay, “Bugün gerek Türkiye’de gerekse dünya genelinde inşaatın olduğu her yerde Hilti’yi görmek mümkün.” dedi. Hilti’nin global bir jenerik marka haline gelmesinde inovasyonun çok önemli bir payı olduğunun altını çizen Kalay, her yıl 30 yeni ürün lansmanı gerçekleştiren Hilti’nin 2013 yılında AR-GE’ye 189 milyon İsviçre Frangı (CHF) (yaklaşık 440 milyon TL) yatırım yaptığını söyledi. Kalay, Hilti’nin inşaat sektörünün ihtiyaçlarını iyi analiz edebilme hedefiyle dünya çapında her gün yaklaşık 200 bin müşteri ile iletişim halinde olduğunu da belirtti.

HILTI TÜRKİYE 2014’TE YÜZDE 36 BÜYÜME HEDEFLİYOR
Hilti’nin Türkiye pazarına 1982 yılında girerek 1997 yılına kadar distribütörlük olarak temsil edildiğini anlatan Kalay, “Hilti Türkiye, son yıllarda göstermiş olduğu gelişimle 2011 yılı başından bu yana  10 ülkenin (Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Moğolistan, Kırgızistan, Ermenistan, Gürcistan, Tacikistan, Moldova ve Kuzey Irak) bağlı olduğu bir üs konumunda. Geçtiğimiz 5 yıl içinde yıllık ortalama yüzde 29 oranında büyüme kaydeden  Hilti Türkiye, inşaat sektörünün yüzde 7,1 büyüdüğü 2013 yılını ise yüzde 34’lük büyüme ile kapattı. Bu büyüme oranı ile bağlı olduğu META Bölgesi’nde (Middle East, Turkey and Africa / Ortadoğu, Türkiye ve Afrika) en fazla büyüyen ülke oldu.” diye konuştu. Kalay, Hilti Türkiye’nin 2014 yılında yüzde 36’lık büyüme hedeflediğini de bildirdi.

HILTI 2014’TE IF PRODUCT DESIGN GOLD  VE RED DOT BEST OF THE BEST ÖDÜLLERİNİ ALDI
Hilti’nin inovatif ürünleri ile Türk inşaat sektörüne büyük katkısı olduğunun altını çizen Kalay, “Türkiye’de iş kazalarının yüzde 35’i inşaat sektöründe yaşanıyor.
Ürünlerini tasarlarken insan sağlığı ve güvenliği ile kullanım kolaylığını en üst seviyede tutan Hilti, bu konuda da sektöründe öncü rol üstleniyor. Örneğin, 2014 yılında “endüstri” dalında Uluslararası Jüri iF Product Design Gold ve Red Dot: Best of the Best ödüllerini alan Hilti Kırıcı-Delici ailesi, Aktif Tork Kontrol (ATC) teknolojisi ile ucun sıkışması durumunda motoru durduruyor. Böylece gövdesinin kendi ekseni etrafında dönme riskini ortadan kaldırarak güvenli çalışma imkanı sunuyor.” dedi.

KENTSEL DÖNÜŞÜMDE BİNALAR HILTI DONATI TARAMA SİSTEMİ İLE KIRIM YAPMADAN ANALİZ EDİLİYOR
Yenilenen Deprem Yönetmeliği ve Yangın Yönetmeliği ile ilgili kurumlarla çalışmalar yaptıklarını belirten Kalay, Türkiye’nin en önemli gündem maddelerinden biri olan kentsel dönüşüm çalışmalarının hızlı ve güvenli ilerlemesine de katkı sağladıklarını anlattı. Kalay, “Hilti’nin Donatı Tarama Sistemi PS250, şu an Türkiye’deki tüm Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri’nde kullanılarak tüm illerde binaları analiz ediyor. Donatı çapı belirlenmesi, donatıların yerleşimlerinin tespit edilmesi ve derinlik belirlenmesinde kullanılan bu ürün, betonarme üzerinde kırım yapmadan okuma alabiliyor. Bu sayede zaten güçsüz durumda olan bir yapıda tahribatsız muayene yapabiliyor. Ayrıca sistem Türkçe yazılım ile raporlama yapıyor.” şeklinde açıklamalarda bulundu.

YANGIN DURDURUCU ESNEK TUĞLA, 2013’ÜN “EN İYİ YANGIN YALITIMI ÜRÜNÜ” OLDU 
Kalay, Türkiye’nin önemli tünel ve tüp geçit projelerinde kimyasal dübelleri, enerji projelerinde barutlu çivi çakma sistemleri, konut ve AVM’lerde pasif yangın durdurucu sistemleri ile öne çıkan Hilti’nin, bu yıl 11.’si düzenlenen Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri’nde “En İyi Yangın Yalıtım Ürünü 2013 Ödülü”nün sahibi olduğunu açıkladı. Kullanıma hazır, genleşme esaslı Yangın Durdurucu Esnek Tuğla’nın 4 saate kadar yangın dayanımı sağladığını belirten Kalay, ürünün aynı zamanda duman ve akustik yalıtımı sağlayarak yapının performansını artırdığını ifade etti.

HILTI, TÜRKİYE’NİN EN İYİ İŞVERENLERİNDEN BİRİ
Hilti Türkiye’nin, geçtiğimiz aylarda sonuçları açıklanan “Great Place to Work Turkey” yani “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” değerlendirmesinde 9. olduğunu açıklayan Kalay, 2013 yılında da 12. olduklarını hatırlattı.

Günümüz iş yaşamında başarının en büyük sırrının çalışanları olduğuna inanan Hilti, yetenekleri bünyesine katmak ve geliştirmek için her türlü imkanı sağlıyor. Bu çerçevede Hilti Türkiye’nin bu yılın Mayıs ayında taşınılan tamamen açık ofis konseptiyle Hilti ofisleri içerisinde bir ilk olduğunu söyleyen Kalay, “Çalışanlarımıza alışılmışın ötesinde, yepyeni bir ofis deneyimi sunuyoruz. Açık ofis düzeninin radikal biçimde uygulandığı 1.200 metrekarelik yeni ofisimizde, ben dahil kimsenin kişisel odası bulunmuyor. “Kimse birşeye sahip değil, herkes herşeye sahip” ana fikri ile dizayn edilen ofiste Hilti’nin “Takım çalışması” ve “Adanmışlık” değerlerini desteklemek amacı ile çalışanların grup halinde çalışmaları, dinlenmeleri, eğlenmeleri ve sosyalleşmelerine olanak sağlayan toplantı odaları, geniş bir mutfak, oyun alanı, rekreasyon alanı ve siesta odası bulunuyor. Ofisimizin bütün alanlarında kaba işlerden ince işlere kadar çok çeşitli Hilti ürünü kullandık. Beton yüzeyler mümkün olduğunca açıkta bırakıldı, mekanik, elektrik tüm tesisat açıktan geçirildi ve yapıya ait tüm detayların görünür olması sağlandı. Yeni ofisimiz tüm özellikleri ile Hilti’nin dinamik, farklı, şeffaf ve inovatif halini yansıtıyor.” diye konuştu.

Kalay, “Misyonu ‘Tutku ile coşkulu müşteriler ve daha iyi bir gelecek yaratmak’ olan Hilti, kurumsal stratejileri ile takım üyelerine, müşterilerine, ortaklarına, tedarikçilerine, topluma ve çevreye karşı geleneksel olarak sergilediği yüksek sorumluluk duygusunu ifade ediyor.” diyerek sözlerini tamamladı.