Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Mimarların çözüm ortağı Sem Collections

Sem Collection bünyesindeki markalar ve tasarım duruşlarından bahseder misiniz?
[kutusol=4094]Ozan EKŞİ: İlginç bir şekilde öncelikli tercihimiz İtalyan markalar oldu bugüne kadar. İşçilik ve malzeme kalitesi açısından dünya podyumundaki haklı bir yere sahipler ve vizyoner bakış açıları sayesinde daima ilk seçenek İtalyan markaları oluyor. Bizim de önde koşan markamız Valcucine. İlk bakışta bir mutfak markası olarak bilinse dahi aslında yaşam alanları ve çalışma alanları için depolama, sergileme ve saklama sistemleri de üretiyor. Aslında Valcucine’nin en önemli üç özelliğinden ilki model değil sistem tasarlaması. İkinci özelliği sözde değil özde çevreci ve ergonomi odaklı tasarım yapması. Geri dönüşüm ve fayda üzerine dünyanın en ciddi markalarından biri olarak gösterilebilir ve buradan bir sistem satın aldığınızda pek çok açıdan işlevsel ve yararlı bir ürün sahibi olmuş olursunuz. Son olarak el işçiliği ve zanaat konusunda İtalya’nın sayılı imzalarıyla çalışır ki bu da markayı zaten benzerlerinden kolayca sıyırır. Kısaca Valcucine dekorasyonun Bentley’idir. Biz de Sem Collection olarak bu çatının altına aynı marka değerine ve ritmine sahip imzaları toplamayı ilke edindik.
Hiçbir zaman amacımız uzun bir liste oluşturmak olmadı, onun yerine az sayıda ama VIP nitelik taşıyan markaları biraraya getirmek oldu. Dolayısıyla Valcucine gibi bir değeri buluşturacak diğer markaları da iyi etüd ettik. Örneğin Rimadesio. Başta kapı olmak üzere, saklama sistemleri, tv dolapları, sergileme üniteleri, masaları, giyinme odası sistemleri gibi ürün gamı ağırlıklı olarak mobilya olan bir marka Rimadesio. Kendi kategorisinde en üst seviye ona ait.

Evinde kaliteli malzeme, teknoloji ve iyi tasarımlanmış bir sistem kullanmak isteyen müşteriler, Rimadesio’dan sonra başka marka görmek istemiyor. Pahalı olabilir ama bu gerçekleri değiştirmez. Bizim orkestramızdaki hiçbir marka rastlantı sonucu seçilmez kısacası. Diğer markalarımızdan Antonio Lupi, Lualdi, Dornbracht da bu paletin birer parçasıdır. Şimdi bu gruba Starpool, IPF, Ulivi gibi farklı markalar da ekledik. 20’ye yakın markayla artık mimarların tam anlamıyla çözüm ortağıyız.

Öncü markalarınızın üstünlükleri, mimarlar için cazip yönleri nedir?
▶ Bunun için söze pek çok ünlü imzanın, dünyaca tanınan profesyonellerin yaşam alanlarında yerini alan Valcucine ile başlamak gerekiyor. Hem üst sınıf bir marka, hem insan ergonomisi ve çevre duyarlılığına sahip malzemelere karşı hassaslığıyla çok ünlü.  Dinamizm ile minimalizmi birleştiren modelleri, gerek bütünüyle ahşap, gerekse Pantone’nin en vurucu ve sıcakkanlı renkleri ile birer tasarım büyüsüne dönüşüyor. Bu doğrultuda, seçimlerini daima kendi markalarıyla özdeşleşen imzalardan yana yapan ünlülerin tercihi olan Valcucine, hem mutfak sistemleri hem de yaşam alanı çözümleriyle dünya starlarının liste başı konumunda. Nicole Kidman’dan Justin Timberlake’e kadar pek çok ünlü Valcucine’nin estetiği ve pozitif enerjiyi buluşturduğu mutfakları kullanıyor, tercih ediyor ve evlerinde misafirlerini Valcucine mutfaklarinda ağırlıyor. Alessandro Mendini, Gabriele Centazzo gibi tasarımcılara çalışan Valcucine, İtalyan dekorasyon endüstrisinin geleneksel işçilik kalitesini lüksist yaşamın gereksinmeleriyle yoğurmakta: Konseptler dahilinde tasarlanan VALCUCINE LIVING içinde kişiselleştirmeye açık yaşam, yeme ve çalışma alanlarına yönelik TV sistemleri, saklama, depolama ve sergileme üniteleri, raflar, separasyonlar gibi modüler mobilya ve sistemler ve çözümler üretiliyor. Günümüz modern insanının hem fonksiyon hem sadelik hem de lüks beklentisini gerçek anlamda birleştirerek ferah ve aydınlık ev atmosferleri hazırlıyor.
Starpool Sem Collections’ın yeni markalarından biri. Gelecekte banyoya bakış açısının nasıl değişeceğini öngörüyorsunuz?
▶ Biz bunu öngörmüyoruz, deneyimliyoruz, deneyimletiyoruz. Bağdat Caddesindeki mağazamızın alt katını renove ederek gerçek bir Starpool Banyo Yaşam Üssüne dönüştürdük çünkü artık Starpool sistemlerinden sonra eski banyolara bir geri dönüş olamaz. İnsan duyularının tamamına seslenen ürünleriyle konuyu ‘temizlenmek’ konseptinden tamamen çıkarmış ve ‘yenilenmek’ üzerine kurgulamışlar. 1975 yılında geleceğin ‘wellness’ dünyasını yaratmak ve insanı su ile farklı senaryolar eşliğinde buluşturacak teknolojiler tasarlamak amacıyla kurulan Starpool, neredeyse birer tutkuya dönüşen ürünleriyle sektörünün lider markası konumunda. Banyo kavramını fiziksel ve ruhsal iyileşme, yenilenme ve tazelenme noktasına taşıyan Starpool, 35 yıldır mühendisler, tasarımcılar, teknisyenler ve sanatçıların birarada çalıştığı ve spa tanımını bireysel ihtiyaçlara göre geliştiren ve yönlendiren bir çizgide proje ve uygulama yaparak yol alıyor. Marka, ticari mekanlar ve yaşam alanlarına yönelik iki grupta ürün sunuyor:  Buhar banyoları, hamamlar, saunalar, tuz odaları, reaksiyon duşları, biosauna, dinlenme alanları, hepiderium, lacunium, masaj odaları, cilt ve vücut bakım odaları ve kum odaları ile defalarca kez Red Dot gibi önemli tasarım ödülerine layık görülen Starpool form, fonksiyon ve güzelliğin gerçek bir adresi adeta. Ayrıca banyoda Starpool haricinde Antonio Lupi ile de varız. İtalyan Antonio Lupi, banyo alanında gerçek bir dünya lideri. Yaklaşık 50 yıl önce İtalya’nın Toskana bölgesinde kurulan ve yüksek kalitede banyo mobilyası tasarlama amacıyla yola çıkan Antonio Lupi, bugün tüm dünyanın en ünlü üreticilerinden biri konumuna gelmiş, bu süreçte ürün gamını da geliştirmiş bir marka.
Banyo dolaplarından aynalara, taş küvetlerden duş sistemlerine, aksesuarlardan halıya ve iç-dış mekan şömine sistemlerine kadar banyoyu bir bütün olarak tasarlama anlayışı içinde çalışmak ve tüm bu sistem içinde yüksek kalitede ürünler sunmak, markanın öncelik verdiği konu başlıkları arasında yer alıyor.

Carlo Colombo, Nevio Tellatin, Ricardo Fattori, Mauro Carlesi, Domenico de Palo ve Paolo Armenise gibi ünlü imzalarla çalışan markanın birinci sınıf kaliteyi hedefleyen üretim stratejisi, geleneksel İtalyan zarafeti ve işçiliği ile geleceğin teknolojilerini birleştirme üzerine kurulu. Halen bir aile firması olarak yönetilen Antonio Lupi, bir banyoyu A’dan Z’ye tasarlayabilecek ve donatacak ürünleriyle çok farklı beğenilere hitap ediyor.

Ana yaşam alanları için mobilyanın haricinde “sistemler” de çok tercih ediliyor değil mi?
▶ Kesinlikle. Bakın Valcucine bir mutfak markasıdır, bir yaşam tarzı tanıtır ama aslında Valcucine’nin mutfaktaki başarısı onu iç mekanda sistem tasarlamaya yöneltmiştir ve artık depolama, saklama, sergileme, separasyon üniteleri ile pazarının kolayca lideri olmuştur çünkü insanlar artık bu ‘duvarlaşma’ olgusunu sevmiyor.
Mobilyaların peşinde koşmak istemiyor. Bir marka seçiyor kendine ve o markanın neredeyse bütün evi kurgulamasını istiyor. Bölümlesin, işlevsel alanlar yaratsın, kalitesini eve yaysın. Bu anlamda Rimadesio markamız da çok rağbet görüyor çünkü o da bir kapı markası olarak bilinir ama bütünüyle sistemdir.

Yani modülleriyle İtalyan modernist çizgisini seven, minimalist, stilize, sofistike, ciddi mekanların yaratıcılarının ilk tercih ettiği markalardan biridir. Minimalizm çizgisini başarıyla taşıyan, teknolojiye odaklı alanlara yönelik yeni mekan kurguları sayesinde Rimadesio sadece sistem değil adeta ‘yaşamı tasarlar’. Örneğin Rimadesio’nun yeni ünitesi Abacus Living, adeta bir modüler yaşam sistemi. Giuseppe Bavuso tasarımı olan bu ürünün konseptinde, şeffaf cam veya lakeden yapılan sürgülü kapaklar, purist ve incecik raflar, led aydınlatma ile ışıklandırılmış arka panel öne çıkıyor. Bu kompozisyon, özellikle audio sistemlere meraklı olanlar için öneriliyor çünkü hem sergileme ünitesi hem de sistem sahiplenici olarak yüksek kalitede bir tasarım balansına sahip. Yine Giuseppe Bavuso tasarımı olan Eos duvar raf sistemi ise 8 mm’lik kalınlığı ve cam-alüminyum düeti ile hafifleten mobilya anlayışının yeni jenerasyon temsilcisi. Duvara monte edilebilen ünite zarif, cool ve en önemlisi de kişiselleştirmeye açık.

Bavuso’nun imza attığı bir başka ürün olan Tabula masa, bu kompozisyonun bir tamamlayıcısı. Rijit görüntüsüyle mobilyada rasyonalizmin gerçek bir örneği olan Tabula, yine alüminyom-cam düetinin bir ürünü. Dört farklı boyut, üç ayrı malzeme kombinasyonu ile farklı seçeneklere sahip bu ürün özellikle maskülen mekanların tercihi. Son olarak yine Giuseppe Bavuso tasarımı olan Zenit saklama/sergileme ünitesi ile bu konsept tamamlanıyor. Inovatif tasarımı ile dikkat çeken bu sistem, Rimadesio şeffaflık çağının geldiği noktayı simgeliyor. Modüler ürün sadece duvara dayalı olarak kurgulanmıyor, birbirinden yarı şeffaf bir şekilde ayrılması gereken iki mekan arasında da kullanılabiliyor ve bu şekilde bir separasyon görevi de görebiliyor. Ayrıca sistem sadece salon gibi yaşam alanları için değil, giyinme odaları için de tavsiye ediliyor.  Ayarlanabilir yükseklikteki dikmeleri ve rafları ile mekana göre şekil de alabiliyor. ‘Açık modülerlik’ olarak tanımlanan bu ünitenin bütün konstrüksiyonu yine alüminyum-cam birlikteliğine dayanıyor.

Size göre geleceğin yaşam alanlarındaki “keyword” ler ne olacak?
▶ Hayalgücü, doğacı tavır, lüks… Bizim marka kadromuz bu kodlarla geleceğin yaşam formüllerini sunuyor ve yeni çağın, farklı, farklı hissetiren ve farklı alışkanlıklar kazandıran mekanlarına merhaba diyor.