Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Yüksel Seramik ihracattaki iddiasını iç pazara taşıdı

1996 yılında kurulan, 2008 yılında Mutluhan Holding bünyesine geçen Yüksel Seramik, Türkiye’de inşaat sektöründe yaşanan gelişmeye paralel olarak, ihracat çalışmaları ile birlikte iç pazarda da faaliyetlerine hız verdi. Fabrika kapasitesini artırmaya yönelik çalışmalarının yanı sıra, bayi ağını genişletme stratejileri ile iç pazarda da oldukça iddialı.

İhracat ağırlıklı çalıştıkları için iç pazarı ihmal ettiklerini söyleyen Yüksel Seramik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Metin Mutlu, şöyle devam etti: “Geçtiğimiz aylarda başladığımız reklam kampanyası ile de son dönemde Türkiye’de marka bilinirliğimiz ve iç pazar talepleri arttı. Üretimimizin yüzde 90’ı ihracata giderken, iç pazardan gelen talebi karşılamak üzere üretimimizin yüzde 50’sini iç pazara yüzde 50’sini de ihracata yönlendirmeye başladık. İç pazardaki büyüme ve gelen talepleri karşılayabilmek adına da Aydın’daki fabrikamızın kapasitesini 12,5 milyon metrekareden 15 milyon metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz.”

Yaklaşık 7 milyon avroluk kapasite artırımı yapılacağını belirten Mutlu, bu yatırım ile orta üstü  bir üretici olacaklarını vurguluyor.

YEDİ BÖLGEDE BULUNUYOR
Türkiye’nin yedi bölgesinde var olma hedefi ile yola çıkan şirketin şu anda Türkiye çapında 110 bayisi bulunuyor. Önümüzdeki dönemde de bayilikler ile büyümeyi planlayan şirket özellikle yer karosundaki uzmanlığı ile dikkat çekiyor.

Türkiye’nin ilk 1000 İhracatçı firması arasına giren Yüksel Seramik, 2013 yılında 23.7 milyon dolarlık ihracat yaptı. İhracat cirosu bir önceki yıla oranla yüzde 87’lik bir artış kaydeden Yüksel Seramik’in hedefi; bu yıl ciro rakamını ikiye katlamak…

İhracat yaptığı ülke sayısı ise yine bir önceki yıla oranla yüzde 87’lik artışla 58 ülkeye ulaşan şirket, ABD, Kanada, İsrail, Kuzey Afrika, İskandinav ülkeleri, Kuzey Irak Erbil Bölgesi ve Körfez Bölgesi’nde de oldukça önemli paya sahip.