Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Yeniliklere imza atıyor: Kalekim

Pazar payının yüzde kaçına sahipsiniz? Rakamsal olarak Kalekim’i tanıtır mısınız?
[kutusol=4242]ALTUĞ AKBAŞ: 41 yıllık endüstriyel birikimi, teknolojide sürekli ilkleri hedeflemesi ve AR-GE süreçlerindeki yetkinlikleri ile yapı kimyasalları sektörüne öncülük eden Kalekim, üretim ve satış kapasitesi  olarak Türkiye ve bölgesinde birinci, Avrupa’da ise 5’inci sıraya yer alıyor. Ülkemizde yüzde 50’nin üzerinde pazar payına ulaşarak sektörde açık ara önde olan Kalekim, bulunduğu coğrafyada zirveye çıkmayı başarmış bir Türk şirketi olarak büyümeye devam ediyor.
Bugün 65’in üzerinde ülkeye ürünlerini sunan Kalekim olarak, büyüme hedefimizin merkezine ısı ve su yalıtımını koyduk. Ürün gamımızı, sektördeki trendleri ve tüketici ihtiyaçlarını gözeterek yeni ürünler ile genişletiyoruz. Bu faaliyetlerimizle 2012’de yüzde 34, 2013’te yüzde 26, 2014’te ise yüzde 25 büyüdük. İstanbul, Yozgat, Isparta, Mersin, Erzurum ve Mardin’deki tesislerinde, her türlü yapı kimyasallarının yanı sıra, boya-sıva ile ısı ve su yalıtımı ürünleri üretiyor.

Yıllık toplam 700 bin ton yapı kimyasalı üretim kapasitesine sahip Kalekim, İstanbul’da bulunan Kale Boya & Sıva işletmesinde de yılda 100 bin ton boya ve sıva üretiyor. 

Kalekim’in sektördeki gücü, endüstriyel harçla Türkiye’yi ilk buluşturan firma olmasından geliyor. Kalekim’in kuruluşundan itibaren özellikle ustalara verdiği seminerler ve eğitimler, bizi güçlü kılan en önemli değerlerimizden.

‘Kalekim Garantili Usta Sistemi’nin amacı hakkında bilgi verir misiniz?
▶ Kalekim olarak, yeni hayata geçirdiğimiz ‘Garantili Usta Sistemi’ ile dünyada bir ilki gerçekleştirerek, ustalar ve tüketiciler için yepyeni bir dönem başlattık. ‘Garantili Usta Sistemi’nin tüketicilere ve ustalara çok önemli katkıları olacağına inanıyoruz. Uzun bir hazırlık döneminden sonra başlattığımız projenin ilk ortaya çıktığı andan itibaren önceliğimizi nihai tüketicinin memnuniyetine ve avantajlarına verdik.

‘Garantili Usta Sistemi’, bugün 55 bin üyesi bulunan Kalekim Usta Kulübü üyesi ustaların sektördeki rekabet gücünü artırıyor. Bu sistemle nitelikli ustalarımızın tercih edilirliğini artırarak, onlara yeni iş imkânları yaratıyoruz. Projeyi 65 ilimizde 2 bin 500 ustayla uygulamaya koyduk, öncelikli amacımız bu sistemi 81 ilimizde aktif hale getirmek. Bu sistemle 5 yılda 5 bin ustaya ulaşmayı hedefliyoruz. Sistem, banyo, mutfak, balkon, teras gibi iç ve dış mekânlardaki tüm seramik uygulamalarını kapsıyor. Kalekim’in Milli Eğitim Bakanlığı ile gerçekleştirdiği zorlu eğitimden geçerek ‘Seramik Uyum Kursu’ mezunu olan ustaların, Kalekim ürünlerini kullanarak yaptıkları çalışmalar; 2 yıl uygulama, 10 yıl ürün garantisi ile güvence altına alınıyor.

Kadın tüketicilerin de ilgisini çeken bu sistem sayesinde kadınlar; kendilerini uzak hissettikleri inşaat-yapı malzemeleri ve tadilat konusunda, kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan rahatlıkla nitelikli ustalara ulaşabiliyor. Müşteri memnuniyet puanı yüksek Garantili Usta’yı kendisinin seçmesinin verdiği güveni de hisseden kadın tüketicilerin, Kalekim’in tüm ürün ve uygulamaları garanti altına almasıyla hayatı kolaylaşıyor.

Kalekim Garantili Usta Sistemi süreci nasıl işliyor? Avantajları nelerdir?
▶ Bizim esas amacımız işimizi iyi yapmak. Bunun için de, ‘Doğru ürün’, ‘doğru çözüm’ ve ‘doğru uygulama’ ile her zaman tüketiciye en çok değer veren firma olmayı hedefliyoruz.

Bu çerçevede, 4 adımda gerçekleşen garantili hizmet sürecimiz şöyle işliyor:
1- Çağrı Merkezi’nden veya web sitesinden, ihtiyaç duyduğu konuyu aktarıyor ve uygulama yapılacak mekân hakkında bilgi veriyor.
2-  Müşterinin adresine en yakın, iş durumu müsait olan ve en yüksek müşteri memnuniyeti puanına sahip 3 Garantili Usta, sistem tarafından otomatik olarak öneriliyor.
3-  Müşteri ile SMS ve e-posta aracılığıyla iletişim sağladıktan sonra ustalarımız 24 saat içinde müşteriyi arıyor ve tüketicinin uygun olduğu günde ücretsiz keşfe gidip, Kalekim’in çözümlerini sunuyor.
4-  Tüm teklifler içinden müşteri en uygun ustamızı seçerek garantili seramik uygulamasını yaptırabiliyor. Garanti Sözleşmesi, usta ve müşteri tarafından imzalanarak Kalekim’e gönderildikten sonra seramik uygulamasına başlanıyor.

Ayrıca tüketici evinde veya işyerinde uygulama yaptırmak için 1 lira harcıyorsa, hatalı uygulamayı düzeltmek için 3 lira harcamak zorunda kalabiliyor. Biz tüm bu olumsuzlukların da önüne geçtiğimiz çalışmalarımızın sonucunda, tüketici şikayetinin de azalmasını sağlıyoruz.

Ürün gamınızda yer alan ve estetik fonksiyonları bulunan ürünlerinizin uygulanma aşaması sanırım biraz daha ön planda. Bu ürünlerinizi kullanacak uygulayıcıları herhangi bir eğitime tabi tutuyor musunuz?
▶ Aslında Türkiye’de nitelikli usta yetiştirmeyi biz başlattık. Kurucumuz İbrahim Bodur, 60’lı yıllarda Almanya’dan kitaplar getirtip ustalar için eğitim çalışmaları düzenliyordu. Verdiğimiz eğitimlerden önce, yaptığı işi hissederek ‘göz kararı’ yapan ustalarımız artık bilimsel olarak ne yaptığını bilerek hareket ediyor. 

Bugün üye sayısı 55 bin olan Kalekim Usta Kulübü kapsamında Türkiye’nin çeşitli il ve ilçe merkezlerinde seminerler vermeye devam ediyoruz. 190 bin kişiye ulaştığımız bu seminerler kapsamında; ustaları, ürün ve uygulamalar, Kalekim Usta Kulübü hizmetleri ve yenilikler hakkında bilgilendiriyoruz. Sunduğumuz hediyelerle de ustaların iş yapma olanaklarını geliştirmelerine artı değer katıyoruz. Bunların dışında ustalarımızı sigortalıyor ve ürün garantisi veriyoruz.

Ayrıca Kalekim’in Avcılar’da bulunan işletme bünyesindeki İbrahim Yetimova Usta Uyum ve Geliştirme Kursları’nda eğitimler veriyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile gerçekleştirilen bir haftalık Uyum ve Geliştirme Kursu’na katılan ustaların tüm masraflarını karşılıyor, kurs sonunda başarılı olanlara MEB onaylı Ustalık Sertifikası sağlıyoruz. Bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmaların, sektöre kalifiye eleman kazandırmak açısından çok önemli olduğuna inanıyoruz.
Kalekim’in yurt dışında marka bilinirliğini artırmak için nasıl çalışmalar yürütüyorsunuz?
▶ Kalekim’in hem Türkiye hem de global arenada etkinliğini artırması için, verimlilik artırıcı projelere yönelik yeni stratejiler geliştiriyoruz. Yol haritamızı, biraz da bu çerçevede bütçelerle, iş planlarımızla ilişkilendirerek, bir makro plan dahilinde hareket ediyoruz.

Dünyanın pek çok yerinde güçlü bir dağıtım ağına sahip Kalekim olarak, bugün ihracatımızın yüzde 6’sını Avrupa Birliği ülkelerine, yüzde 35’ini Ortadoğu’ya, geri kalanını tüm dünyaya yapıyoruz. Özellikle Ortadoğu ve Afrika pazarlarında da büyümeyi, mevcut pazarlarımızda daha da güçlenmeyi hedefliyoruz.

Bugün yapı kimyasalları sektörünün uluslararası pazarda daha da güçlendiğini görüyoruz. Geçmiş verileri değerlendirerek, Türkiye’nin bu alanda büyümeye ve ihracatını artırmaya devam edeceğini düşünüyorum.

AR-GE yatırımlarınızdan bahseder misiniz? Kalekim gücünü AR-GE yoğun çalışmalarına mı borçlu?
▶ Kalekim’i rakiplerinden ayıran en önemli özelliklerinden biri AR-GE’ye yaptığı yatırım ve inovasyon. Bu bizim en önemli şirket stratejilerimizden.
Ürettiğimiz ürünlerden, sunduğumuz hizmetlere tüm süreçlerimizde inovasyonun önemine inanıyoruz. Bu anlamda kuruluşu çok uzun yıllar öncesine dayanan ve her geçen gün güçlenen ve büyüyen bir AR-GE bölümümüz var.  

AR-GE’de yüzlerce üründen oluşan; çimento, reçine, dispersiyon gibi kimyaları içinde barındıran; seramik uygulamaları, su izolasyon, ısı izolasyon, zemin sistemleri, boya, sıva, tamir harçları, yüzey hazırlık malzemeleri gibi çok çeşitli ürün gruplarını içeren, ürün gamının tüm geliştirme ve iyileştirme faaliyetlerini herhangi bir know-how transferi olmaksızın yürütüyoruz.

Ürün geliştirme laboratuvarlarımızda ürün gruplarının Avrupa normlarına uygun olarak tüm testlerini yapılabiliyor, üretim yapılan coğrafya neresi olursa olsun bölgedeki hammaddeler ile aynı kalitede ürünler formüle edebiliyoruz.  AR-GE yapımız sadece performans analizine dayalı değil, performans ile birlikte fiziksel ve kimyasal çözümlemeye dayalı ve bu anlamda çalışan uygulamalı araştırma laboratuvarımız en teknolojik cihazlarla donatılmış durumda. Bu laboratuvarın ürün geliştirme laboratuvarı ile birlikte makine parkı yaklaşık 4 milyon TL’yi buluyor. Ayrıca laboratuvarımızda, dünyada sınırlı sayıda bulunan yaşlandırma cihazları ile ürünlerin dış cephe dayanımları test ediliyor.
Uygulamalı araştırma laboratuvarımızda yapılan temel araştırma çalışmalarıyla ürün geliştirme çalışmalarına büyük destek sağlanıyor ve daha inovatif ürünler yapma potansiyelimiz ve ürün geliştirme hızımız giderek artıyor. Küresel pazarda başarılı olmak için, mutlaka yerel pazarınızda güçlü, gelişmiş, öncü bir konumda olmanızı gerekiyor. Bu kapsamda, 2014 yılında ciromuzun yaklaşık yüzde 2‘sini AR-GE faaliyetlerimize ayırdık. AR-GE ekibimizin sürdürdüğü bilimsel çalışmaları, dünyanın önde gelen firmalarının katıldığı uluslararası konferanslarda sunmaya başlamamız da, bu alanda ne kadar önemli bir aşama kaydettiğimizi gösteriyor.

Çevre dostu ürünler dünyada son dönemde titizlikle takip ediliyor. Yeşil bir gelecek için firmanızın geliştirdiği çevre koruma stratejisinden bahseder misiniz?
▶ Hammaddelerin satın alınmasından üretime ve ürünlerin satış noktasına ulaştırılmasına kadar geçen tüm süreçte çevreci bakış açısıyla hareket ediyoruz. Bu yaklaşımı, insana ve çevreye duyarlı bir sosyal sorumluluk olarak görüyoruz. Bugüne kadar sadece ülkemizde değil, yurt dışında da Türk sanayisini en iyi şekilde temsil etme konusunda büyük çaba sarf ediyoruz.
Kalekim olarak, enerji ve çevre ile ilgili sorumluluğumuzun farkındayız. Bu bakış açımızın merkezine yerleştirdiğimiz sürdürülebilirlik kavramıyla, kaynakların gelecek nesillere azalmadan, tam tersine geliştirilerek aktarılmasını hedefliyoruz.

Çevre konusunda yürüttüğümüz başarılı çalışmalardan dolayı Kalekim A.Ş. Isparta İşletmemiz, “En Temiz Sanayi Tesisi” ödülüne layık görüldü. Ayrıca çevre politikamız gereği, pazara yakın olup daha az yakıt tüketilmesini sağlayarak, düşük karbon salınımı ile de çevreye katkıda bulunuyoruz. Örneğin, Mardin ve Erzurum yatırımlarımızla her iki bölgeye daha az sevkiyat yapılmasını sağladığımız için, önemli ölçüde azalan yakıt tüketimi ve CO² salınımıyla çevreye katkıda bulunmuş oluyoruz. İki fabrikamızın da konumlarından dolayı, yıllık ortalama 1 milyon 570 bin km daha az sevkiyat mesafesiyle, yaklaşık 470 bin litre yakıt ve 1230 ton CO² salınımında azalma sağlıyoruz.

Dünyadaki gelişme ve sektörel gereksinimleri yakından takip eden şirketimizin, sektördeki başarısını ve saygınlığını sürdürebilmek adına çevre duyarlılığımız her zaman devam edecek.
2015 senesi için Kalekim’in nasıl bir yol haritası var?
▶ 2014’te çok önem verdiğimiz bir projeyi hayata geçirdik ve dünyada bir ilke imza attığımız ‘Garantili Usta Sistemi’ ile ustalar ve tüketiciler için yepyeni bir dönen başlattık. Önümüzdeki yıllarda meyvelerini toplayacağımız, daha fazla hamle yapacağımız bir döneme giriyoruz ve Kalekim olarak ısı ve su yalıtımı alanındaki gücümüzü daha da artırmaya yönelik faaliyetlerimize hız vereceğiz.

Kalekim olarak, daha çok gelişen pazarlara yönelik hedeflerimize ulaşmak için çalışmalar yürütüyor, bu pazarlardaki fırsatları kovalamaya devam ediyoruz. Özellikle Türkiye’nin yakın çevresi bizim için çok önemli.

Yapı kimyasalları alanında Ortadoğu ve Afrika’da farklı açılımlarla büyümek istiyoruz. Bir yandan da dünyaya entegre olarak, farklı coğrafyalarda üreten, o coğrafyanın insanlarına satan ve onlardan alan bir yapı oluşturuyoruz. Bu kapsamda 2015 yılında yüzde 20 büyümeyi hedefliyoruz.