Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Gelecek yılın ürünlerini hazırlıyor: HP Türkiye

HP Türkiye, Designjet grubunu, büyük biçimli ürünleri arasında tanımlıyor. Büyük biçimli yazıcı nedir?
[kutusol=4279]Çağlar Uysal: Büyük biçimli yazıcıları kısaca söyle tanımlayabiliriz: Standart ofis yazıcıları, maksimum A4/A3 ebatlarındadır. Bu ebatların üzerinde baskı alabilme kapasitesi olan ofis yazıcılarından, endüstriyel yazıcılara kadar uzanan bu geniş yelpazedeki tüm ürünleri büyük formatlı yazıcı olarak adlandırabiliriz. Designjet ürün grubunu ise mimariden mühendisliğe, güzel sanatlardan baskı üretim merkezlerine kadar geniş bir yelpazedeki müşteri kitlesine hitap eden büyük biçimli iç mekân yazıcı grubu olarak değerlendiriyoruz.

Türkiye’de bu alanda HP kaçıncı sırada? Pazar payını rakamsal verilerle ifade eder misiniz?
Bağımsız araştırma şirketi IDC’nin verilerine göre HP kendi segmentindeki ürünlerde pazarda ortalama yüzde 65-70 pay ile pazar lideri konumda.

Designjet’ten mimar ve mühendisler dışında hangi meslekler yararlanabilir?
HP Designjet ürünlerimizde Z ve T olarak iki farklı seri bulunuyor. Z serisi ile daha çok grafik tasarım, profesyonel fotoğrafçılık, güzel sanatlar gibi kullanıcıları, T serisi ile çizgisel baskı ihtiyacı daha yoğun olan CAD/MCAD kullanıcılarını hedefliyoruz. Baştan uca tüm sektörlerdeki meslek gruplarının ihtiyaçlarını karşılayabilen ürünlerimiz ile teknik okullardan,üniversitelerin grafik bölümlerine, mimarlık ve mühendislik ofislerinden, perakende sektörüne, çok uluslu inşaat şirketlerinden, kamu ve sağlık sektörlerine kadar çok geniş bir müşteri kitlemiz olduğunu söyleyebiliriz.

Üniversite öğrencilerini odağına alan sosyal sorumluluk projelerinde HP Türkiye yer alıyor mu?
HP Türkiye olarak birçok alanda sosyal sorumluluk projelerine hem aktif olarak katılıyoruz hem de sponsorluk desteğinde bulunuyoruz. Bunların öğrencilere yönelik en güncel olanı, üniversite öğrencileri ile işbirliğine dayalı, inovasyon ve girişimcilik deneyimi yaşatmak amacıyla tasarlanmış kâr amacı gütmeyen “InnoCampus” projesi. HP olarak gençlerimize yönelik bu projeye HP’nin farklı  teknoloji ürünleri ile destek veriyoruz.

HP satış sonrası süreç yönetiminden bahseder misiniz?
HP olarak önem verdiğimiz hususların başında satış sonrası destek süreçleri geliyor. Müşterilerimize satın aldıkları büyük biçimli yazıcılar için standart olarak 2 yıl ertesi gün yerinde destek garantisi sunuyoruz. HP tarafından Designjet olarak adlandırılan ancak piyasada plotter veya çizici olarak da anılan ürünlerimiz için ayrıca farklı içeriklerde garanti uzatım paketlerimizde mevcut.

Tüm bunların ötesinde HP, üretim serisi olarak tanımladığımız üst segment ürünlerimiz için 2014 yılı başında ayrı bir uzmanlık kanalı oluşturup, bu segment yazıcılarımız için yüksek verimlilik ile teknik destek vermeye yetkin iş ortakları yetiştirdik. Böylelikle müşterilerimize sunduğumuz hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarırken arıza müdahale sürelerini ise minimuma indirmiş olduk.

2015’te HP kullanıcıları hangi yeniliklerle karşılaşacak?
Geçtiğimiz son birkaç ay içerisinde giriş seviyesinden en üst segmente kadar geniş formatlı ürün portföyümüzün tamamını yeniledik.

Bu yılın son çeyreğinde rekor bir seviyede hız ile baskı yapabilen “HP Large Format PageWide” ürünümüzü piyasaya sunacağız. Bu ürün ile hedeflediğimiz plan-kopya pazarındaki müşterilerimize, büyük ölçekli baskıları 17 m²/dk gibi inanılmaz sürelerde yazdırılırken düşük işletme maliyetleri sunmayı hedefliyoruz.

Bunun ötesinde, 2016 yılında HP endüstriyel 3D yazıcı ürünü MultiJet Fusion’ı pazarda göreceğimizi söyleyebilirim.