Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Rekor kıran boyutlarıyla tünel kalıbı, Cezayir “Place Des Martyrs” metro istasyonunda

Tamamı 1.7 km olan ve tarihi yerlerin altından geçen Cezayir metro sisteminin, en kuzey, en merkezi ve hatta liman alanına en yakın noktası “Place des Martyrs” metro istasyonu. Kemer şeklindeki durak 144 m uzunluğunda ve 23 m genişliğinde olup, tamamlandıktan sonra dünyanın en geniş metro istastonu olacak. Yapı projesi, iddialı altyapı geliştirme planının bir parçası ve önümüzdeki 10 yıl içinde Cezayir başkentinde bulunan 9 km uzunluğundaki tek metro hattının toplamda 55 km uzunluğa ve üç hatta sahip olabilmesi için dizayn edildi. Modern metro sistemi günlük trafik sıkışıklığını azaltmaya ve şehrin sakinlerinin hareketliliğini artırmaya yardımcı olacak. 3 milyondan fazla insanın yaşadığı Cezayir kenti, aynı zamanda Cezayir’in en önemli ulaşım merkezi.
2 KESİT – 1 KALIP ARABASI
“Place des Martyrs” iki farklı kesite sahip. Orta kesitte ortaya çıkan 23 m kemer genişliği, kuzey ve güney yönlerinde 16.50 m genişliğe daralarak sonuçlanır. PERI mühendisleri, aynı sistem bileşenleri ve kalıp bölümleri kullanırken, kesit değişkenlerini daha ekonomik şekilde kazanabilmek için VARIOKIT mühendislik inşaat kiti temelinde bir kalıp arabası inşaatı geliştirdiler.
Hatta planlama fazında desteğin dizaynına beton döngüsü uzunluğu 5.10 m daha kısa olacak şekilde özellikle dikkat edildi.

VARIOKIT modüler inşaat kiti sistemine bağlı olarak PERI kalıp arabası çözümleri projenin tüm gerekliliklerini karşılamaya uygundur. Kontrol paneliyle hidrolik olarak çalıştırılabildiği için kullanıcı dostu, kiralanabilir sistem bileşenlerinden dolayı maliyeti düşük ve standardize edilmiş cıvatayla tutturulmuş bağlantılar yardımıyla çabucak toplanabilir ya da adapte edilebilir. VARIOKIT kalıp arabası yapısının tamamlayıcısı PERI UP çalışma iskelesidir.  Bu, en uygun biçimde kemerin kesit geometrisiyle eşleşir ve tünel kalıp arabasının öncesinde su geçirmezliğin ve güçlendirme işinin hızlı ve güvenli yürütülmesini sağlar.

VARIOKIT MODÜLER KONSEPT
VARIOKIT, tünelin, köprünün ve yüksek binaların yapımındaki bilinen yük kombinasyonlarını yerleştirir. Standardize edilmiş kiralanabilir sistem bileşenleri ve şantiye uyumlu bağlantı araçlarıyla kalıbı desteklemenin uygun maliyetli olabileceği fark edilmiş ve yapıya uyması için geometrik olarak adapte edildi. Az kullanılan trafikle ilgili yapıların inşaatı için bilhassa malzemelerin hızlı elde edilebilirliği, hızlı ve kolay toplanabilirliği oldukça fazla zaman ve maliyet tasarrufuyla sonuçlanır. Ayrıca, PERI VARIOKIT proje çözümleri, karşılık gelen ekipman seçenekleriyle beraber ilgili proje gerekliliklerini sağlar.

TARİHSEL ENGEL
Afrika metro projesi, şuanda iki metro istasyonuyla ilgili gelişmelerin yanısıra ikiz yol tüneli yapımını içerir. Görkemli Grand Post Office yakınlarında yer alan Tafourah son durağının kuzeyine kadar Hat 1 “Ali Boumendjel” (Emir Abdelkader Palace) ve “Place des Martyrs” duraklarının eklenmesiyle toplamda 1.7 km’ye uzatılıyor. İnşaat işi, içinde sayısız cami ve sarayı bulunduran şehir merkezinde ve UNESCO Dünya Mirası Sit Alanı olan tarihi eski şehrin (Kasbah) altında yapılıyor. Bu durum bütün proje katılımcılarına büyük zorluklar çıkardı.

DETAYLI TÜNEL KALIP ÇÖZÜMLERİ
Tüm inşaat projeleri için kalıp ve iskele çözümleri Cezayir, Portekiz, İspanya ve Almanya’daki PERI mühendisleri tarafından geliştirildi. “Place des Martyrs” için VARIOKIT kalıp arabası inşaat kitine ek olarak toplamda dört tünel kalıp arabası, “Ali Boumendjel” ara istasyon için 9.30 m yarıçaplı ikinci proje kalıp arabası kullanılıyor. Diğer iki proje-spesifik tünel kalıp arabaları da 1,450 m uzunluğunda ve 4.50m yarıçapındaki bit tünelin inşaatı için kullanılıyor. Bu da hemen hemen 10 m güçlendirilmiş beton tüplerinin oluşturulmakta olduğunu ve günlük bazda teknikler kullanılarak betonlaştırıldığı anlamına geliyor.