Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Türkiye’de büyüme konusunda çok iddialı: Mapei Türkiye

MAPEI Türkiye, MAPEI için nasıl bir rol üstleniyor? Türkiye’nin MAPEI’ye katkıları nelerdir?
[kutusol=4321]Alper ÖZER: Türkiye, MAPEI’nin uluslararası büyümesi açısından stratejik bir pazar. Ülkemiz, Rusya ve Almanya’dan sonra Avrupa’daki en kalabalık nüfusa sahip. Dünyadaki en büyük ilk yirmi ekonomi arasında. Türkiye seramik üretiminde Avrupa’da Rusya’dan sonra ikinci sırada, buna ilaveten Avrupa’da birinci, tüm dünyada üçüncü en büyük çimento üreticisi ve ihracatçısı.

Şu anda Avrupa’da, firmamızın anavatanı olan İtalya da dahil, ekonomi ve inşaat sektörü giderek küçülüyor. Ancak biz Türkiye’de çok agresif bir şekilde büyüyoruz. Büyüme rakamlarımız bazen iki, bazen üç hanelere ulaşıyor.

Üç haneli rakamlarla büyümek çok iddialı.
▶ Evet, iddialıyız. Bunda MAPEI’nin Türkiye’yle yeni tanışmasının da çok etkisi var. Hızlı büyüyoruz ve hatta hedeflerimizin de üzerinde gidiyoruz. Katkı konusuna gelince, şu anda MAPEI’nin devam eden yatırımları ve oradan öğrendiklerimiz bizim kattıklarımızdan daha fazla. MAPEI, ürün yelpazesinde yer alan 1500’ün üzerinde ürün ile dünyanın birçok ülkesinde pazar lideri konumunda. Ancak biz de MAPEI Türkiye olarak, mantolama, boya gibi ürün kategorilerinde normal bir MAPEI firmasına göre çok daha yaygınız. Türkiye’nin farklı koşullarına göre çok çeşitli sistemlerimiz var. Bunun yanı sıra ürünlerimiz arasına eklenen seramik grubumuz var. Seramik grubu deyince biz, seramiğin kendisi dışındaki ürünleri kastediyoruz; yapıştırıcılar, derz dolguları ve diğer bazı ürünler gibi.
Bu grupta da MAPEI, dünyada açık ara pazar lideri. Ürünlerimizin gelişmesiyle ekibimiz de büyüyor.
MAPEI, MAPEI Türkiye’nin büyümeye olan katkılarından çok memnun. Biz de bilgi ve ürün desteği konusunda MAPEI’den çok memnunuz.

Yapı kimyasalları sektöründe uluslararası arenada pazar payınız nedir? Türkiye’de istediğiniz noktada mısınız? Türkiye için nasıl planlarınız var?
▶ Türkiye için bir kıyaslama yapmak henüz çok doğru değil. Çok hızlı büyüyoruz ama henüz yola yeni çıktık. İstediğimiz pazar payına yaklaşmış değiliz. Dünyadaki çalışmalara bakacak olursak MAPEI iki komponentli su yalıtımını keşfeden firma. Zemin kaplamaları, beton katkıları, güçlendirme ve birçok başka alanda giderek pazar payını artırıyor. Ancak seramik yapıştırıcısı, fuga, parke yapıştırıcısı, parke koruyucuları gibi birçok üründe dünyada açık ara pazar lideri olduğunu söyleyebiliriz. Hedef, tüm dünyada olduğu gibi burada da lider olmak.

Şu anda hangi projelerde yer alıyorsunuz? Bu projeler için oluşturduğunuz çözüm önerileri nelerdir?
▶ Avrasya Tüneli, Elya Tower&Mall, Via Venezia, Point Bornova İzmir, İstanbul Technopark, TOKİ Kuzey Ankara projesi, Şeyh Süleyman Cami gibi çok büyük projelerde yer alıyoruz. Yüzyılın projesi olarak adlandırılan Avrasya Tüneli son derece kapsamlı ve çok aşamalı bir proje. Şu anda geniş ürün yelpazemiz arasından su yalıtım ürünlerimiz ve detay çözümlerimizle projeye destek veriyoruz.
Bahsettiğimiz, denizin altındaki kısımda spesifik yapı elemanlarının su yalıtımı ve korunması için oluşturulmuş bir sistem.

Bir diğer proje olan Elya Tower&Mall’da da su yalıtımı çözümlerimiz tercih edildi. Ürünlerimiz, binanın faydalı ömrü boyunca etkin temel altı su yalıtımını sağlayarak uzun yıllar sonra oluşabilecek bir su yalıtım zafiyetine çok düşük maliyet ve çok basit yöntemlerle müdahale edilmesini ve su yalıtım sisteminin devamlılığını sağlama özelliğine sahip.

Tarihi Şeyh Süleyman Cami’sine de; yapının aslına uygun olarak güçlendirilmesi ve onarımlarının yapılarak hizmete açılması için rehabilite edilmesini sağlayacak bir başka ürün grubumuzla destek veriyoruz. 

Tünel yapım teknolojileri alanında geliştirdiğiniz özel ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
▶ MAPEI’de çok çeşitli ürünler var. Bir yandan seramik grubuyla pazar liderliği elde ederken diğer yanda tünel teknolojileri ile çok hızlı bir şekilde büyüyor. Singapur’dan Amerika’ya kadar çok aktif. Seramik, tünel, zemin gibi 18 farklı yapı grubumuz var ve var olduğumuz her alanda da oldukça etkiliyiz.  MAPEI, bünyesinde UTT (The Underground Technology Team) adında, pazardan gelen talepleri karşılamak adına yeraltı inşaatı için kurulmuş ayrı bir bölüm barındırıyor.
UTT, güvenilir ve ekonomik çözümler sunmaya adanmış, işlerinde uzman teknik donanıma sahip personeli ve üstün teknoloji ürünleriyle sistem çözümleri sunuyor.

Wallmerk Extreme Sistem’i neden ön plana çıkarıyorsunuz? Avantajları neler?
▶ Sürdürülebilirliğin bir parçası doğaya zararlı ürünler kullanmamak, bir parçası da uzun ömürlü ürünler üretmek ve tercih etmektir. Türkiye’nin ihtiyacı da, sürdürülebilir, sağlam, kalıcı sistemler oluşturmak. Wallmerk Extreme Sistem, 10 yıl garanti verdiğimiz, bütün komponentlerini, hızlı yaşlandırma testlerinden geçirdiğimiz, tamamen arkasında durduğumuz bir ürün. Dübelinden köşe profiline, subasman profilinden filesine kadar hepsini sürekli testlere tabi tutuyoruz. Arkasında durabildiğimiz bir sistem. Ben Türkiye’nin böyle sistemlere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Piyasada belli kalitenin altında toplanan ürünlerle de arasında fiyat uçurumu yok. Bu sebeple, Wallmerk Extreme Sistem’le Türkiye’deki ihtiyacı tam 12’den vurduğumuzu düşünüyorum.

Dünyanın 32 ülkesinde bilinen bir marka, tanıtım çalışmalarını nasıl yapar? MAPEI, hangi iletişim çalışmalarını yürütüyor?
▶ MAPEI’nin merkezde, Milano’da sadece tanıtıma odaklanmış bir takımı var. Örneğin, İtalya’nın ünlü sanatçılarıyla bir araya gelerek güzel işler çıkarıyorlar.
Biz de, Türkiye’nin bilgi ve değerlerini katarak merkezden koordine oluyoruz. Sosyal sorumluluk, müzik ve spor alanlarında da çalışmalarımız var.

Yeni dönemde hangi ürünleri sunacaksınız? Türkiye pazarı için yeni sürprizleriniz var mı?
▶ Prensip olarak MAPEI, kazandığını her zaman işini geliştirmek için tekrar yatırıma dönüştüren bir firmadır. Bu anlayışla iş yapabilmek bizim için de gurur kaynağı. Yeni dönemde yeni ürünlerimiz, yeni sistemlerimiz var. Örneğin 25 yıl garantili bir su yalıtımı sistemimiz var. Aslında 25 yıldan da fazla süre sorun yaşatmayacak bir ürün ve dünyada da benzeri yok.

Bunu da tüketiciye karşılayamayacağı kadar yüksek rakamlarla sunmuyoruz. Açıklamak gerekirse; geleneksel temel altı su yalıtım sistemlerinde çevresel etkiler, bina oturmaları ve benzeri sebeplerle oluşabilecek su yalıtımı zafiyetlerine çözüm bulmak her zaman mümkün değildir. Çözüm oluşturmak için seçilen yöntemler çok maliyetli olabilir ve genelde etkin bir sonuç üretmez. Sunduğumuz üstün teknoloji sistem, temel altı ve perde bölgeleri belirli alanlardaki kompartmanlara bölünerek oluşabilecek zafiyetleri sınırlandırır ve bu alanlarda teşkil edilen valf ve enjeksiyon hortumu sistemi sayesinde oluşabilecek problemlerin çok düşük maliyetlerle etkin bir biçimde çözülmesini sağlar. Bu sayede temel altında yapılan yalıtıma çok daha uzun süreler boyunca garanti verilmesi mümkün olur. Türk pazarını şaşırtmaya ve yeni ürünler sunmaya devam edeceğiz.