Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Kale Seramik Yapı Ürünleri Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı İhsan Karagöz

Türkiye, özellikle yüksek kaliteli büyük hammadde kaynakları, yüksek eğitimli ve nitelikli işgücü imkanı ile seramik üretimi açısından avantajlı bir ülkedir. Dünya seramik üretiminde 9., 87.4 milyon m² olan ihracatı ile 4. sırada yer alan Türk Seramik sanayisi, katma değer açısından da ülkemizin önde gelen sektörlerindendir. Türkiye seramik kaplama malzemeleri sektöründe dünya üretiminin %3,2’sini, Avrupa üretiminin ise %11’ini karşılamaktadır. 170 milyon m² düzeyindeki yurt içi pazar büyüklüğü ile Türkiye, seramik karo tüketiminde dünyanın 11. büyük pazarıdır. Bugün seramik kaplama malzemesi üreten firmalar 113 ülkeye, sağlık gereci üreten firmalar 95 ülkeye ürünlerini ihraç etmektedir.

İç pazarda, 2011’deki hızlı büyüme sonrasında, 2012 seramik sektörü açısından küçülmeyle kapanacak gibi görünmekte. İlk 6 aylık dönemde sektör cirosal olarak yaklaşık %11’lik bir küçülme görülmekte. Fakat bunun yanında ihracatta, Türk seramik sektörü, gözle görülür bir ivmeyle büyümeye devam ediyor. Kaleseramik olarak pazarda %29’a varan payımızla, en yakın rakibimizden 3 kattan daha fazla büyüğüz. Bu anlamda sektörün amiral gemisi olmanın sorumluluğunu, trend belirleyici, işlevsel, çevreye dost ve kaliteli kavramlarını sektörde tanımlayan ürünlerimize yansıtmak öncelikli amacımız. Ürünlerimizi kullananların, yapı malzemesi anlamında ihtiyaç duyduğu her türlü unsuru, birbiriyle uyumlu, bütünsel ve inovatif bir yaklaşımla sunarak hem profesyonellerin hem de nihai tüketicilerin her türlü gereksinimine yanıt vermeyi hedefliyoruz. 2012’de de, sektöre yine yeniliği ve “farklı olanı” getirecek pek çok uygulamamızla pazar payımızı %35’e çıkartarak piyasada açık ara önde olmaya devam edeceğiz.

İçinde bulunduğumuz yapı sektörü kriz sonrasında toparlanmaya başlamış, lokomotif sektör olma özelliğini devam ettirmiştir. Kriz öncesi rakamlarına ulaşamasa da yapı sektöründe ihracatın arttığını ve büyümenin sürdüğünü görüyoruz. Önümüzdeki beş sene de inşaat sektörünü parlak bir dönem beklemektedir. Türk İnşaat Malzemeleri sektörü 2009–2014 dönemi arasındaki ortalama bileşik büyüme oranı %8.5 seviyesinde beklenmektedir. Bölgeler bazında kıyaslandığında Türkiye’deki bu oran oldukça iddialı bir büyümeye işaret etmektedir. İnşaat sektöründeki bu iddialı büyüme beklentisi ağırlıklı olarak, artan Kentsel Dönüşüm projeleri, doğrudan yabancı yatırımlar ve yenilenebilir enerji yatırımları ile hızlanan konut talebinden gelmektedir.

Seramik sektörü, geleneksel yapısı, yerli girdiler kullanan köklü sanayisi ile ülkemizin sanayi ve kalkınma stratejilerinde ihmal edilmemesi gereken, sağladığı istihdam potansiyelinin geliştirilmesi gereken bir sektördür. Bu geleneksel yapının geliştirilmesinin yanı sıra, sektörün Ar-Ge ve tasarım gücünün artırılmasını da hayati derecede önemli buluyoruz.

Sektördeki firmalarımızın uluslararası pazarlarda liderliğe oynayacak bilgi, birikim ve yeteneği, satış kanallarımızın da bu liderlik rolünü sahaya yansıtabilecek kapasitesi vardır.

Seramik sektörü, gerekli iyileşmelerin sağlanması halinde ülkemizin uluslararası rekabette çok daha yüksek pay alabileceği, Avrupa’nın en büyük sektörel üssü olabileceği alanlardan birisidir.

Kaleseramik bünyesinde toplamda 3 bin adet ürün gamı ile seramik karo, vitrifiye, banyo ve mutfak mekanı çözümü sunan ürünlerimizi kendi tesislerimizde en güncel teknoloji ile üretiyoruz. Bunun yanı sıra, tasarımlarımız ve yeniliklerimizle toplumun her katmanına ulaşmak, toplumsal yaşam kalitemizi, tasarım yatırımı ve yüksek tasarım kalitesi ile sağlamayı sürdürülebilir kılmak en büyük amacımızdır. Bu nedenle de herkesin ulaşabileceği, ulaşılabilir markalar, iyi tasarlanmış özgün ürünler ve çözümlere her daim sahip olmak bizim için ayrı bir önem taşıyor. Bu yaklaşımımızın başarısını da ayrıca bu yıl 2 ayrı serimizle If tasarım ödülü 2013 alarak kanıtladık. Nordic serimiz bütünsel banyo çözümlerinde, Beyaz Saray ise mobilya kategorisinde IF Product Design Award 2013 ödülüne layık görüldü. Kale tasarım ekibimiz tarafından tasarlanan bu serilerimiz; Malzeme seçimi, çevreye etki, işlevsellik, ergonomi, marka değeri gibi kriterlerle değerlendirildi.

Ayrıca Kaleseramik olarak bu sene belki de sektörde ilk kez ürünlerin tüketicisine odaklanarak, onların beklentileri doğrultusunda ve kendilerince onaylanmış ürünler yarattık. Bugüne kadar sektörde yapılmamış bir yaklaşımla yeni ürünler geliştirmeye başladık ve hızlı tüketim mallarında kullanılan yeni ürün geliştirme süreçlerini sektöre adapte ettik. Bu sadece Türk seramik sektöründe bir ilk değil, aynı zamanda dünyada da bir ilktir. Sektörün uzun zamandır eksikliğini duyduğu konu da budur: Yani, pazarlama yaklaşımı.

Bu ve benzeri uygulamalarla önümüzdeki 4–5 yıl içinde dünyada en etkin pazarlamayı yapan seramik şirketi olmayı hedefliyoruz. Yaratılacak fark da bu şekilde olacak ve bu gerek Türk markalarının dünya markası olması konusunda bir başka örnek yaratırken, bir yandan da seramik sektöründeki pazarlamada literatür yaratır konuma oturtacaktır.

Bunun yanı sıra, geçen yıl yeni iş hedeflerimiz arasında bulunan uluslararası bir şirket olmanın ilk adımı olarak değerlendirilebilecek bir satın alma gerçekleştirdik. İtalya’nın seramik üssü olan Sassuolo bölgesinde karo seramik üretimi yapan, Edilcuoghi, Edilgres ve Campani markalarını bünyesinde barındıran, Fincuoghi şirketinin tamamını satın alarak Kale Italia şirketini kurduk. Bu proje ile inovasyon ve tasarım merkezi olan İtalya’da yapmış olduk. İtalya’da bir seramik tesisinin yüzde 100 Türk sermayeli yabancı bir şirket tarafından satın alınması, daha birkaç yıl öncesine kadar sektör tarafından neredeyse imkansız görünüyordu. Uluslararası alanda büyüme hedefimiz doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz bu satın alma İtalyan seramik endüstrisi için de bir ilk oldu.