Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Koramic Yapı Kimyasalları Pazarlama Müdürü Ali Yıldırım

İnşaat sektörünün en hızlı gelişen, en önemli konu ve faaliyetlerinden birisi olan Yapı Kimyasalları; Türk inşaat sanayinin küresel kriz ortamında iki yıl boyunca küçülmesine rağmen, 2010 yılı itibariyle Türkiye GSYIH’nın üzerinde büyüme oranı ile oldukça iyi bir gelişme kaydediyor.

Koramic Yapı Kimyasalları, Türkiye’nin ve Avrupa’nın en ileri teknolojilerine sahip, yıllık 100 bin ton kapasiteli Bozüyük ve yıllık 60 bin ton kapasiteli Tarsus fabrikalarında, %17’si ihracata yönelik olmak üzere toplamda yıllık 160 bin ton üretim gerçekleştirmektedir.

2011 yılında şirketimiz; inşaat sektöründe gerçekleşen büyümenin 3 katı oranında yıllık büyüme göstermişti. 2012 yılı bizler için aynı zamanda kurumsal olarak yeni bir yapılanma yılıydı ve geçen yıllarda olduğu gibi hızlı bir büyüme trendi ile yolumuza devam ettik.

Eczacıbaşı ile birlikte hayata geçirdiğimiz ve iş ortaklığımızın devam ettiği VitrA Fix ve VitrA Therm markalı ürünlerimizin yanı sıra uzun yıllardır Avrupa’da elde ettiği Epoxy ve Poliüretan sistemlerindeki bilgi ve tecrübesiyle yeni markamız CERMIX’i de sektörümüz profesyonellerinin beğenisine sunduk.

Türk yapı sektörünün yeni markası olan ve 2012 yılı itibariyle Türkiye’de de üretimine başladığımız CERMIX markamız; Epoxy, Poliüretan sistemler, seramik yapıştırıcıları, derz dolgu ve bakım ürünleri ile dış cephe ısı yalıtım malzemelerini kapsayan 3 ana grupta 75 profesyonel ürünle pazarda hak ettiği ilgiyi gördü.

2012 yılı ilk 10 aylık raporlarımıza bakıldığında inşaat sektörü büyümesinin yüzde 10 üzerinde satışlar gerçekleştirdiğimizi görüyoruz. Daha çok teknik ürünler pazarında faaliyetlerimizi artırdığımız 2012 yılında, yurt içinde yapılan pazar araştırmalarına göre, parasal büyüklükte ikincilik konumumuzu koruyoruz. Asıl hedefimiz markalarımızın yurt içi başarısının yanı sıra; yurt dışındaki pazar payını da artırmaktır.

Son 10 yılda inşaat sektörüne göre daha yüksek bir büyüme hızı yakalayan yapı kimyasalları sektörü; 2 milyar dolarlık bir potansiyele sahip. Yasal düzenlemelerin ısı ve su yalıtımını zorunlu kılması, gelişim potansiyeli ve Türkiye’nin coğrafi avantajının getirdiği ihracat olanaklarının etkisi sektörü hareketlendirdi. Sektör; birçok alt segmentiyle önemli bir gelişim ve canlanma trendini yakalamış durumda. Bu gelişim trendinde 2012–2015 yılları için minimum %15 civarında büyüme beklenmektedir.

Ulaştırma Bakanlığı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın ileriye dönük planlarında ciddi altyapı ve üst yapı inşaatları bulunuyor. 2023’e kadar 65 milyar dolarlık altyapı yatırımı olması planlanıyor. Bunun % 60’ı 2015’e kadar hayata geçmiş olacak. Sadece Ulaştırma Bakanlığı’nın 7 mega projesi için 32 milyar dolarlık bir bütçe ortaya çıkıyor. Geçtiğimiz günlerde yasallaşan Kentsel Dönüşüm Projesi, önümüzdeki 15 yıl için 400 milyar dolarlık çok büyük bir pazar yaratacak ve tüm bu gelişmeler iç pazarı oldukça hareketlendirecektir.

Koramic Yapı Kimyasalları olarak; sektörde marka bilincini ve pazar payımızı arttırmak için müşteriye yakın olmanın önemini biliyor ve bunun için çalışıyoruz. Kaliteyi daha uygun fiyatlara sunabilmenin lojistik olarak doğru büyümeye dayandığının bilincindeyiz. Bunun için 2013 yılı içinde yeni üretim tesisleri kurmak için çalışmalarımızı da başlattık. 2013 yılında yurt dışı pazarlarda da daha aktif olarak görüneceğiz.

Yapı sektörünün ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamak, müşteri odaklı bir yaklaşım ile sektöre sistemli çözümler sunmak, ulusal ve uluslararası standart gereklerine uyarak sürekli iyileştirme ve geliştirmeyi sağlamak, yenilikçi yaklaşımlar ile sektörün gelişmesinde öncü olmak misyonu ile hareket eden Koramic Yapı Kimyasalları; Gelecek nesillere bırakabileceğimiz yaşanabilir bir dünya için; çevreye, topluma, çalışanlarına, iş ortağı olan bayilerine, tüm paydaşlarına ve müşterilerine karşı sorumlu ve etik davranma ilkesi ile ilerlemeye devam edecek.