Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Orka Banyo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yılmaz

Sektörün gelişimine baktığımızda ürün çeşitlenmesi ve dünyadaki trendin takip edilmesiyle sonuçların oldukça yüz güldürücü olduğunu görüyoruz. Sadece banyo mobilyası olarak söylemiyorum, tüm sektörü kastederek söylüyorum. Ev mobilyası ofis mobilyası tarafında da tüm mobilya aksamları olarak dünyadaki mobilya ihtiyacının Türkiye’den karşılanması oranlarına baktığımızda gerçekten bu konuda gelecek vaat ediyoruz. Biz bu resmin neresindeyiz? Bu sene sektörde 21. yılımızdayız ve sadece banyo mobilyası üretiyoruz.

Modüler mobilyanın her alanında üretim yapabilecek bir fabrikaya sah biz ancak biz idealist düşünce ile uzmanlaşmaya çok inandığımız ve bu konuda bu bakışa ihtiyaç duyulduğunu gördüğümüz için, piyasa koşullarına rağmen sadece banyo mobilyası üretiyoruz. Sektörde, Seramik, vitrifiye, mutfak mobilyası, aksesuar, ofis mobilyası üreten firmalar da ikinci üçüncü iş kolu olarak banyo mobilyası üretiyor. Farkımız ana iş kolu olarak sadece banyo mobilyası üretiyor olmamız. Bunun firmamıza ayrıcalık kazandırdığına inanıyoruz.

PR çalışmaları çerçevesinde Türkiye’de marka olmuş firmalar ile eşdeğer ölçüde internet sitemizin ziyaret edilmesi ise markamıza yapmış olduğumuz yatırımın sonuçlarını göstermektedir. 21. yılımızda geldiğimiz noktada; İstanbul – Ankara otoyolu üzerinde 50000 m2 açık 20000 m2 kapalı alana sahip tesisimizde yılda 540.000 modül banyo mobilyası üreterek Türkiye’de Pazar lideriyiz. Ancak kendimizle yarışımız uzun soluklu olarak devam edecek. Ülkemizin 2023 hedefine paralel 2017 hedeflerimiz var.

Banyo Mobilya Sektörü halen oluşma aşamasında ve diğer mobilya adı altında izleniyor. Türk Standartları Enstitüsünün Banyo Mobilyaları üretim ve satışında uygulanmak üzere normlar oluşturduğu sırada, firmamızın da desteğini almıştır. Firmamız sektör oluşumuna katkı sağlama anlamında çalışmalarına çok yönlü olarak devam etmektedir.

Firmaların hedefleri genellikle ciro hedefi, karlılık hedefi, üretim hedefi üzerine olur. Biz bu hedeflere ek olarak yetkin çalışanlara sahip olma hedefini ekledik. 2017 için hedefimiz; 5 yıl içinde cirosal anlamda 5 kat büyümek ve Türkiye ‘de ikinci 500’ün içinde yer almak. Hatta bununla ilgili oluşturduğumuz bir logomuz da var. Bizim için önemli değerleri göz önünde bulunduruyoruz. Ürünlerimizi üretirken, insana, çevreye ve Çalışanlarımıza saygı duyuyoruz. Üretim bandımızda kullanılmak üzere yeni teknoloji araştırmalarına önem verdiğimiz bir yıldı. 2012 yılında 10.000 m2 olan alanımızı 2 katına çıkardık. Üretim ve yönetim sistemleri, iş sağlığı ve güvenliği ,çevre ile ilgili uluslararası akredite tüm sertifikalara sahibiz. 300 satış noktasıyla tüketici ile buluşuyoruz. 120 ana modelimiz ve renk varyasyonlarımızla oluşturduğumuz koleksiyonlarımızla tüketicilerin hemen her ihtiyacına cevap verebiliyoruz. Satış kanallarımız arasında yurt dışı ve yurt içi yapı market, bayi, inşaat projeleri ve sanal ortam alışveriş siteleri yer alıyor. Şu anda 36 ülkede ürünlerimiz satılıyor. Bu satış ağının önemli bir bölümünü son zamanlarda katılan Ortadoğu ülkeleri oluşturuyor. Dizaynları kendi firmamızda, mimarlarımız, endüstriyel tasarımcılarımız, teknik öğretmenimiz ve satış pazarlama ekibimizle ortak çalışmalarla oluşturuyoruz. Bu yıl banyo dolaplarının yanında depolama alanlarını da koleksiyonlarımıza kattık. Lojistik tarafında da güçlü bir organizasyon yapısına sahibiz. Geçen yıl markamızın artık belli sosyal sorumluluk projelerine katılması gerekiyor diye düşünerek Marmara Üniversitesi Görsel Tasarım Bölümü’nde bir tasarım yarışması ve workshop düzenledik. Öğrencilerin eğitimin en başındaki çizimleri çok farklıydı, eğitimlerden sonraki çizimleri çok farklıydı. En başarılı olan çalışma firmamız tarafından ödüllendirildi. Ayrıca yine Kültür Üniversitesinde düzenlenen etkinliklere de sponsor olduk.

5 yılda 5 kat büyüme hedefimizle 2017 yılında hangi noktada duracağımızın çalışmalarını sürdürüyoruz. 2017 yılında ne kadar ciroyu, hangi ürün gamı ile , hangi fiziksel altyapıyla, hangi bilgi işlem sistemiyle, hangi teknolojiyle, hangi ekiple, hangi müşteri grubuyla ne ölçüde çalışacağımızı planlıyoruz.n O noktadan geriye doğru hareket edip bu yıln ne yapmamız gerekiyor onu tespit ediyoruz ve o doğrultuda ilerliyoruz. Dolayısıyla Orka Yönetim sistemi ile 2013 yılında da bizi 2017 yılındaki hedeflerimize taşıyacak çalışmaları gerçekleştiriyor olacağız.