Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Petek Banyo Yurt İçi Satış ve Pazarlama Müdürü Çetin Erol

Günlük hayatta yaşadığımız yol ve iş trafiğinin benzerini evlerimizde yaşarız. Banyo ve mutfak bu trafiğin çok yoğun yaşandığı mekanlardır. İlerleyen zamana ayak uydurmak, teknolojiyi mümkün olduğu kadar kullanmak gerektiğini düşünüyorum. 2013 yılında yumuşak hatların kullanıldığı daha yalın tasarımlar tüketicinin karşısına çıkacak. Lake ve ahşap malzeme gene vazgeçilmezler arasında olacak. Eğri formlu modeller, çanak lavabolar, ince flat lavabolar banyolara hakimiyet kuracak. Modüler sistem daha çok tercih edilecek. Banyolar alışılmış standart tarzın dışında hareketlenecek. Doğal malzemelerin daha çok tercih edileceği yönünde öngörülerimiz var. Özellikle Siyah ve beyaz, abanoz, meşe, krem tonları bu sene revaçta olacak renkler arasında.

Ürünlerimizin tasarımlarını yaparken tüketicinin ihtiyaçları doğrultusunda olmasına özen gösteriyoruz. Tasarım kim için yapılacak, nasıl kullanılacak, işlevi ne olacak, şekli nasıl olacak, hangi gelir grubuna hitap edecek ve ihtiyacı nasıl karşılayacağı soruları çok önemli. Ürün tasarımını yaparken başka tasarımlarla kesişmemesi, benzerlik olmaması hassas olduğumuz ve dikkat ettiğimiz konular. Tasarımı yaptığımız bir ürün modeli beklediğimiz talebi görmediği zaman üretimden kalkabiliyor veya bazı revizelerle yıllarca satılabiliyor. Tasarım aslında geniş bir konu. Bugün dünyanın en ünlü markaları tasarımla farklılaşmışlardır. Ar-Ge için ayrılan bütçenin önemli bir kısmı tasarım için kullanılmaktadır. Müşterinin aldığı ürünü kullanamaması hem o modelin tasarımını hem de üretimi etkileyebiliyor. Ev dekorasyonunda önemsiz gibi duran küçük bir detayın bile hayati önemi olduğunu, itinasız, rastgele alınmış bir objenin evin havasını bir anda değiştirebileceğini unutmamak gerek.

Değişen dünyaya bağlı olarak insanların yaşamları, zevkleri ve tercihleri de değişti. Banyo mobilyası ve banyo aksesuarları ihtiyaç olmaktan çıktı, yaşam alanı diye tabir edilen banyoların vazgeçilmez parçaları haline geldi. Bugün, ülkemizde yaşanan temel sorunların başında alım gücünün düşük olması geliyor. Diğer bir önemli sorunda yerli kaynaklara dayalı üretimin az olması. Bunun neticesinde yerli üretim maalesef geri planda kaldı. Türkiye’de üretimin büyük bir kısmı ithalat destekli oldu.

Türkiye önümüzdeki yıl özellikle inşaat alanında yabancı sermayeye ev sahipliği yapacak diye düşünüyorum. Kentsel Dönüşüm projeleri de inşaat sektörü içinde önemli bir alt başlık olacak. Ama üzerinde düşünülmesi gereken bir husus var ki o da lüks konut projeleri. Lüks konutların piyasa değeri yüksek ve daha da yükselecek. Orta tabakaya yönelik konutların yapılması inşaat sektörünü canlandırır. Konutların ulaşıma yakın yerlerde uygun maliyetlerle yapılması konut piyasasına rahat bir nefes aldırır.

Merkezden çok uzak yerlere yapılan devasa bloklar rağbet görmeyince firmanın elinde kalıyor ve stok fazlası yaratıyor. Bu stokların eritilmesi için ciddi bir zaman dilimi gerekiyor. Bunun dışında banka kredilerinin yüksek faizle verilmesi, dünya genelinde yaşanan sıkıntıların bize yansıması, farklı para politikaları önümüzdeki yıl için inşaat sektörünü duraklatabilir.