Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkan Yardımcısı M. Süreyya Çağlar

Seramik sektörü son yıllarda hem üretim kapasitesi hem de tasarım alanında oldukça başarılı bir performans sergiliyor. Türkiye, seramik sektöründe dış ticaret fazlası veren, 220 binden fazla kişi için istihdam sağlayan, dünya seramik üretiminin yüzde 3,2’sini gerçekleştiren, dünyada ve Avrupa’da son derece saygın bir ülke konumunda yer alıyor. Ürün gelişimi ve Ar-Ge çalışmaları açısından bakarsak seramik sektörü son yıllarda ciddi bir gelişim kaydetti.

Özellikle üretim kabiliyetlerinin değişmesi, yeni teknolojilerin ülkemize çok hızlı bir şekilde gelmesi, kapasitelerin artması; tüketicilere çok farklı seçenekleri, çok daha uygun şartlarla sunma imkanı sağladı. Bunun yanısıra önümüzdeki dönemde Kentsel Dönüşüm projelerinin devreye girmesi ile sektör gelişimini sürdürecektir. Ayrıca seramik denilince akla ilk gelen üretici ülkelerden İtalya ve İspanya daki ekonomik sıkıntıların da devam etmesi önümüzdeki dönemde Türk seramik sektörünün kendini ispatlamasına imkan verecektir.

Ancak tüm bunların yanında Türk üreticiler artık markalaşma süreçlerini de tamamlamak zorunda ve farklı ürünlerde uzmanlaşmak durumunda. Bu ayrışmayı yapmayan firmaların yakın gelecekte sıkıntı yaşamaları kaçınılmaz görünüyor. Ayrıca Türk insanı artık showroomlarda daha çok zaman harcıyor ve buralarda beğendiği ürünleri talep ediyor. Bu sürecin artarak devam edeceği görüşündeyiz. Artık sadece fiyat rekabeti yaparak ürün satmak çok gerilerde kalıyor. Bize göre tüketicinin, mekanlarının zemin ve duvarına uygulattığı ve memnun kaldığı bir satış gerçek bir satıştır. Bunun dışında bayi olarak adlandırdığımız satış noktalarına malzemeyi sevk ederek malzemenin satıldığını düşünmek üreticileri ciddi yanılgılara sevk ediyor. Ürünlere baktığımızda, granit pazarında leke tutmayan ve bakteri barındırmayan nanoteknoloji ürünlerle ciddi bir farklılık yarattığını görüyoruz. Artık teknolojinin getirdiği süreçle birlikte karolara 3 boyutlu dijital baskı teknolojisi de uygulanabiliyor. Tüm bu gelişimler Türkiye’nin dünyada sektör öncüleri sayılan İtalya ile İspanya ve son dönemde üne çıkan Çin’in çok da gerisinde olmadığının bir işaretidir.

Bu ortamda Seramiksan, istikrarlı büyümesine, 2013 yılında da geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi devam edecek. Seramiksan, bu yıl devreye girecek yeni tesisleri ile sektörün en önemli oyuncularından birisi haline geliyor. Bu tesisler ıslak hacimler olarak adlandırdığımız özellikle banyolarda bir çok ihtiyaca çözüm oluyor.

Şirket olarak geçtiğimiz yılı beklentilerimiz doğrultusunda hedeflediğimiz bütçelerin üzerinde tamamladık ve 2012 yılı ciro hedeflerimizi fazlası ile gerçekleştirdik. Katıldığımız yurt içi ve yurt dışı fuarlarda ürünlerimiz hem sektör profesyonellerinden hem de tüketicilerden büyük ilgi gördü.. Özellikle Türkiye de ilk defa Seramiksan tarafından üretilen Nano teknoloji ve Full Lappato ürünlere 2012 yılında yenilerini de ekleyerek bu alanda ciddi bir yol kat ettik. Geniş ürün yelpazemiz ve 28 milyon m² lik üretim kapasitesimiz ile sektörün önde gelen firmaları arasında yer almaya devam ediyoruz.. 2013 yılının hemen başında öncelikle devam etmekte olan vitrifiye yatırımımızı tamamlayacağız.. Bu tesis tamamlandığında Seramiksan’ın Türkiye genelindeki 215 bayisi ve 500’ün üzerindeki tali satıcısının showroomlarında bu ürünleri sergileyerek dünyadaki en son trendleri tüketicilerle buluşturma imkanına kavuşacağız.

Nano teknoloji ile parlak porselen karo ürünlerinin gelişimi ve portföyümüze yeni ürünlerin alınması konusundaki yatırımlarımız devam ediyor. Özellikle portföye ilave edilen Onix, Breacha galaksi ve Calacata gibi mermer efektli ürünlerle sektör profesyonellerinin dikkatini üzerimize topladık. Yer karosu, duvar karosu, sırlı granit, teknik granit, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları ürünlerimiz ile ülkemizin sayılı üreticilerinden biriyiz. Üretim kapasitemiz ve %30’luk ihracat payımızla 2012’de de sektörün önemli markaları arasındaki yerimizi sağlamlaştırdık. Bunun dışında ticari alanlar ve genel kullanım alanlarında da mevcut tesislerimizde üretilen ürünlerin dışında yeni devreye girecek tesislerimiz de çok farklı özellikte ve ebattaki ürünlerle pazara hem daha farklı hem daha estetik ürünler sunarak her zamanki gibi Seramiksan olarak bir fark yaratacağız.

Seramiksan Türkiye geneline yayılmış mevcut showroomlarına 2013 ve sonrasında yenilerini eklemek için gerekli hazırlıkları yapmaktadır. Bu konuda Seramiksanın mimari kadrosu tüm gücüyle çalışmaya ve sektör profesyonellerinin de dikkatini çeken yeni mağ zalarını sektöre kazandırmaya devam edecektir.