Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Doka Nissibi Köprüsü’nün Yapımında Doka Tercih Edildi

Adıyaman – Diyarbakır Karayolu, Atatürk Baraj Gölü üzerine inşa edilen Nissibi Köprüsü sayesinde önemli ölçüde kısalmaktadır. İki yaka arasında halen feribot seferleri ile sınırlı şartlarda sağlanabilen ulaşım, proje ile beraber çok daha kısa ve konforlu olacaktır.

Yörenin tarih ve kültür turizmi açısından yüksek postansiyeli, Nissibi Köprüsü’nün yapılması ile büyük bir ivme kazanacak ve köprü bölgenin sosyo-ekonomik kalkınmasına büyük katkıda bulunarak yöre halkına büyük yararlar sağlayacaktır. Nissibi Köprüsü teknik özellikleri bakımından da Türkiye inşaat sektörü için bir dizi ilk ve yenilik içeren örnek bir projedir.

Uluslararası literatürde “Cable Stayed” olarak adlandırılan ve Türkçe’ye “Eğik Askılı Gergili Köprü” olarak çevrilen bu köprü tipi, tıpkı İstanbul Boğaziçi’ndeki asma köprüler gibi büyük açıklıkların aşılmasında kullanılan çok modern ve çağdaş bir köprü tipidir.

Her iki yönde ikişer şerit olmak üzere toplam dört karayolu şeridini taşıyacak olan Nissibi Köprüsü’nün baraj gölü üzerindeki orta açıklığı 400.00 m, köprünün her iki yakadaki pilonları 96.00 m yükseklikte ve köprünün toplam boyu 610.00 m’dir. Bu özellikleri ile Nissibi Köprüsü 2,5 yıl gibi kısa bir sürede tamamlanarak hizmete sunulacaktır.

PİLONLAR İÇİN KULLANILAN KALIP SİSTEMİ: DOKA GENİŞ YÜZEYLİ PERDE KALIBI SİSTEMİ TOP 50

Sistemin başlıca elemanları; Doka H20 ahşap kiriş, çelik kuşaklar ve plywood’dur. Brüt beton yüzeyi istenen projelerde ve şekil itibari ile doğrusal olmayan perde ve kolonlarda en çok tercih edilen kalıp sistemidir. Nissibi projesinde de pilonlardaki her döküm aşamasındaki değişiklik nedeni ile bu sistem tercih edilmiştir. Projede bir pilonun her iki ayağına ayrı ayrı kalıp verilmiştir.

DOKA OTOMATİK TIRMANIR SİSTEM SKE 50 PLUS

Doka otomatik tırmanır sistem, her biri 5 ton taşıma kapasitesi olan konsollardan oluşmaktadır. Bu sistem hidrolik olarak yukarıya doğru hareket ettirilmekte ve bu esnada vince ihtiyaç duymamaktadır. Sistem her aşamada yapıya bağlı bulunmakta ve birden fazla platform aynı anda hidrolik olarak hareket ettirilebilmektedir.

Doka SKE 50 plus otomatik tırmanır sistem hava koşullarından etkilenmemekte ve 72 km/saat rüzgar hızında tırmanma yapılabilmektedir. Sistemin en büyük özelliklerinden bir esnek olması aynı zamanda üzerindeki malzemelerle tırmanmaya olanak sağlamasıdır. Bütün bu özelliklerinin yanı sıra uygun maliyeti nedeni ile Doka otomatik tırmanma sistemi SKE50 plus, Nissibi projesinde GÜLSAN tarafından tercih edilmiştir.