Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Moller Architects & Beca Infrastructure Ormiston Road Köprüsü

Ormiston Road, Chapel Road ve Auckland Havaalanı Yolu’nun kesişiminde bulunan inşa alanı Flatbush’un kapsamlı gelişiminin bir parçasını oluştururken yeni kent merkezi, konut alanları ve Barry Curtis Park’a da bir geçit niteliğinde. Chapel Road’a bitişik, Ormiston Road’un kuzey ve güneyinden yeşil bir kuşak gibi uzanan bu “kıstak” şeklinde tasarlanmış peyzaj, Flat Bush kentsel ortamının önemli bir öğesini teşkil ediyor. Chapel Road boyunca uzanan ve alanı boydan boya geçen dere ve dere yatağı ile birlikte yağmur suyu tutma havuzları, yürüyüş yolları ve ağaçlık alanlar köprünün, kent merkeziyle birbirine bağladığı alanı oluşturuyor.

Mimarlık ofisinin sunduğu, aralarında asma köprü seçeneğinin de bulunduğu bir dizi tasarım konsepti arasından asma köprü seçeneği uygulama şekli olarak seçilen 75 m uzunluğundaki köprüyü, dörtte birlik kısmına açılı olarak yerleştirilmiş 40 m yüksekliğindeki iki direk ayakta tutuyor ve bu şekilde 8 m aşağısındaki parkı da daha az işgal etmiş oluyor. Köprü üzerindeki iki çift şeritli araç yolu 5 m’lik bir boşlukla birbirinden ayrılırken, güneş ışığının parka ulaşmasına izin veriyor. Böylece 24 m genişliğinde kesintisiz bir yapının alt kısmında yaratacağı “negatif alan”dan kaçınılıyor.

Köprüyü destekleyen direkler, kabloların bağlandığı noktadan yukarı doğru uzatılarak, çevreden görülebilen ve yön bulmaya yardımcı olacak “fener” işlevi yaratılmış. Paslanmaz çelik kafes ve yarı saydam cam kullanılarak yapılan bu “fenerler” içine yerleştirilmiş aydınlatma sistemi sayesinde gece de görülebiliyor.

Köprünün her iki tarafında bulunan yaya yolları Chapel Road Kavşağı’ndan şehre doğru erişimi sağlarken aşağıdaki park manzarasının izlenebilmesine izin veriyor. Düşünülen ilk fikirlerden biri, daha ilginç bir deneyim için yaya yollarını dalgalı şekilde yapmak olmuş ancak araç köprüleriyle ilgili düzenlemenin buna izin vermemesi sebebiyle bu fikir terk edilmiş.