Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Mom Yapı GLOW3 Satış ve Pazarlama Müdürü Gaye İntepe

Ev sahibi olma hayali kuran ailelerin şimdi bu hayallerini gerçekleştirmeleri geçmişe göre daha kolay. Düşen faizler ve daha uygun şartlara sahip konut kredileri gibi faktörler ev almayı geçmişe göre oldukça kolaylaştırıyor. Birçok aile uygun fiyat ve geri ödeme koşullarıyla yeni ev sahibi olurken, konut üretimi de tüm hızıyla devam ediyor. Fakat ev alımı sırasında yaşanan deneyimler, yeni dönemde yatırımcının dikkate aldığı özellikleri de derinden etkilemiş ve büyük ölçüde değiştirmiş durumda.

Konut yatırımı yapanlar artık daha bilinçli ve sonradan hayal kırıklığına uğramamak için ev alırken daha dikkatli davranıyorlar. Yatırımcıların en çok göz önüne aldıkları konuların başında, projeyi gerçekleştiren firma ve referanslar geliyor. Projenin lokasyonu, yer aldığı bölgenin kalkınma hızı ve kapasitesinin yanı sıra önümüzdeki 4-5 yıl içinde bölgeye yapılması planlanmış ve başlanmış yatırımlar da ev almada önemli kriterler teşkil ediyor. Eskiden sadece yaşamak için ev alan aileler, artık hayatlarını garanti altına alma ihtiyacı ve yatırım yapma arzusu ile konut satın alıyor. Konut alırken dikkat edilen konular kendi içinde son derece dinamik bir şekilde değişiyor ve gelişiyor.

BİNALARIN “MAKYAJINA” BAKARAK EV ALMA DEVRİ BİTTİ

Geçmişte konut satın alanlar, binaların daha ziyade makyaj kısmı dediğimiz ince işçilik malzemelerine ve kat planlarına dikkat ederlerdi. Günümüzde ise, projenin lokasyonu, bu bölgede önümüzdeki yıllarda yapılacak yatırımların durumu, projeyi gerçekleştiren firmanın daha önce yaptığı projelerden yatırımcıya kazandırdığı prim, projenin bulunduğu yerin ulaşımla ilgili ileriye dönük çözümleri ve zemininin sağlamlığı, karar aşamasındaki alıcının en çok dikkat ettiği konular haline geldi.

Örneğin; binaların ısı ve ses yalıtımının yanı sıra kapalı otopark alanları da önemli bir tercih nedeni… İstanbul’daki konut projelerinden ev sahibi olacak ailelerin hemen hepsinin en az iki arabası bulunuyor. Bu nedenle otopark bu kitle içi son derece önemli.

KONUT SATIN ALAN KESİM 35 – 45 YAŞ ARASI AÐIRLIKLI

Ağırlıklı olarak konut yatırımlarını gerçekleştiren kesimin profiline dair bilgiler verecek olursak; ev alanların büyük bir bölümünün 35 – 45 yaş arası kesimden olduğu söylenebilir. Bu kesimin beklentileri ise konforlu binalardan ziyade sosyal imkanları ve yeşil alanları geniş olan konut projelerinden yana…