Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Tekno Vinç Nissibi Köprüsü’nde Tekno İmzası

Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır Karayolu, Atatürk Baraj Gölü üzerine inşa edilen ve özel bir proje olan Nissibi Köprüsü’nde kullanılan Tekno Vinç’ler, bu proje için özel olarak belirlendi.

MC 235 B TİPİ KULE VİNÇ ÖZELLİKLERİ

MC 235 B Tipi Kule Vinçler 10 ton kapasiteli, 60 metre yükseklikte serbest olarak çalışan ve 65 metre ön bomu olan en son teknolojik özelliklere sahip özel Kule Vinçlerdir.

Bu projede MC 235 B Tipi Kule Vinçlerin tercih edilmesinin en önemli sebebi, 21,5 metre mesafede 10 ton, 45 metre mesafede 4,6 ton yük kaldırması ve bir bağlantı ile 96 metre yüksekliğe çıkabilmesidir.

Dolayısı ile köprü ayaklarındaki pilonların imalatı için iki adet bağlantı yeterli olacaktır. Standart Kule Vinçlerde bu yüksekliklere çıkmak için minimum 4 veya 5 bağlantı yapılması gereklidir. Yapılacak olan bağlantıların çok özel bağlantılar olması ve Türkiye’de ilk defa uygulanmasının yapılacak olmasından dolayı bağlantı sayısının az olması hem teknik açıdan hem de projede bağlantı için ayrılması gereken zamanlardan tasarruf edilmesi açısından çok önemlidir.

Kule Vinçlerden birincisi 17.09.2012 tarihinde, İkincisi ise 15.01.2013 tarihinde, 60 metre yükseklik , 45 metre ön bom ve bom ucunda 4600 Kg kaldıracak şekilde projenin hizmetine sunulmuştur.