Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Daikin Türkiye

Japonya’da 1924 yılında kurulan, bugün 20 milyar doları aşan cirosu ve faaliyet gösterdiği 162 ülkede 45 bini aşan çalışanı ile dünya ısıtma, soğutma, havalandırma ve flurokimyasal ürünlerinde sektör lideri olan Daikin, Türkiye’de 1978 yılından bu yana distribütörleri aracılığıyla faaliyet gösteriyor. Temmuz 2011’de Airfel’i satın alarak Türkiye iklimlendirme sektörünün iddialı bir yatırımcısı olan Daikin, Türkiye’yi bir Ar-Ge ve üretim üssü olarak konumlandırıyor.

Bugün ısıtma, soğutma ve havalandırma alanında Türkiye’nin en geniş ürün gamına sahip şirketi olan Daikin Türkiye çatısı altında bulunan Daikin ve Airfel markalarının iklimlendirme sektörüne yönelik kombi, klima üniteleri, panel radyatörler, fancoil, klima santralleri gibi farklı ihtiyaçlara uygun son teknoloji ile üretilmiş ürünleri bulunuyor. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Daikin Türkiye; 6 bölge müdürlüğü, 170 bayi, 500 satış noktası ve 501 yetkili servisiyle Türkiye’nin geniş bir coğrafyasına hizmet veriyor. Türkiye’nin yanı sıra Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’nın da Ar-Ge, üretim ve lojistik üssü olarak konumlanan Daikin Türkiye, CIS ülkelerinin ve Kuzey Irak pazarlarının sorumluluğunu da üstlendi.

“GÜNÜMÜZÜ ZENGİNLEŞTİRMEK VE GELECEÐİ KORUMAK”

Son 50 yıla yakın süredir hayatın ana yapı taşları hava, su ve toprak, gelecek nesiller için  potansiyel yıkıcı etkisine pek değinmeden sistematik olarak artan bir kirliliğe uğruyor. Daikin Europe, Japonya’daki ana şirketi yakından takip ederek genellikle resmi kural ve yönetmeliklerden daha önde gittiği politikaları devreye sokarak bu konuda aktif bir rol oynuyor. Bunun sonucu olarak 2001’den beri bir “çevreci yönetim” kültürü, firmanın günlük aktiviteleri ve gelişim stratejilerinde anahtar rol oynuyor.

Yüksek ölçekli yönetim taahhüdü, Daikin grubu içinde  sıkıca takip edilen ve uygulanan hareket planlarının kuruluşu ile yansıyor.

1. Enerjinin sürdürülebilir kullanımı

Bu, “Azalt, Yeniden değerlendir, Yeniden kullan” sloganı ile tasdik edilmiştir ve üretim dahil Daikin’in her iş faaliyetinde önerilmektedir. Bütün kaynakların kullanımı ve enerji tüketimi sürekli gözlenmekte ve personel, çöpler ile piller ve yazıcı kartuşları gibi tehlikeli maddeleri, kağıt ve karton gibi yeniden kullanılan ürünleri ayırmaları konusunda teşvik edilmektedir. Ayrıca üretimin bütün aşamalarında imalat bölümü tarafından “SIFIR atık” ve “SIFIR emisyon” hedefleri benimsenmiştir.

2. Ozon ile dost ve enerji tasarrufuna yardımcı

Daikin Europe, her zaman ozon ile dost gazların kullanımını teşvik etme konusunda alanında öncü olmuştur. Şimdi tamamen ortadan kalkmış bulunan R-22, yerini R-134a, R-407C ve en sonunda da R-410A’ya bırakmıştır. Ek olarak bütün ürünler sürekli olarak hem ısıtma hem de soğutma döngüsünde optimum performansı garanti etmek için yeniden dizayn işlemine tabi tutulmaktadır. Birçok modelimiz AB enerji sınıflandırma sistemine göre A sınıfında, diğerleri ise B sınıfında yer almıştır. En yüksek enerji etkinlik seviyesindeki büyük miktarda Daikin ürünü modelleri ömürleri boyunca birçok milyon ton CO2 emisyonu tasarrufu edecektir.

3. Ürün geri kazanımı ve atık azaltma

Firma, sürekli olarak üretim ve paketleme materyallerinin kullanımı ve geri kazanım potansiyellerini incelemektedir. Örneğin hasarlı ahşap Avrupa paletleri tamir edilir ve yeniden kullanılır. Fabrikada kullanılan su, atıksu sistemine gönderilmeden önce işlemden geçiriliyor ve bol miktarda tortu, çimento endüstrisi için kullanışlı çamur olarak ayrılmaktadır.

4. Çevreye saygılı ürünler geliştirme

Daikin “Eko dizayn” ilkesine gönülden bağlıdır ve sürekli olarak ürünlerindeki “yeşil” içeriği geliştirmeye çalışmaktadır. Kurşun, cıva ve kadmiyum kullanımı azalmaktadır veya tamamen bitecek ya da izin verilen düzeylere çekilecektir. Daha da fazlası dizayn departmanı, malzeme sağlayıcıların bütün ürünlerinin çevreye zararlı olduğu belirtilen hiç bir maddeyi içermediğini deklare etmesini zorunlu tutan “yeşil satınalma” politikasını kabul etmektedir.

5. Avrupa seviyesinde eforlar

Daikin Europe çevre politikası, dünya çapındaki standartlara göre ayarlanıyor olmasına rağmen, tamamiyle yerel ve özellikle Avrupa yönetmelik ve direktiflerini dikkate almaktadır.

6. Çevresel Sorumluluk

İçerideki personel ile iletişim de çok mühim görülerek şirketin bilgisayar ekran koruyucu mesajlarında çevresel duyarlılığın ve masraflardan tasarrufun önemi vurgulanmaktadır. Üretim görevlileri, üretim ve üretim test aşamalarında soğutucu gaz emisyonunun engellenerek çevrenin korunması konusunda bilinçlendirilmek için sürekli eğitime tabi tutulmaktadır. Bu politikanın olumlu etkilerini gösteren karşılaştırmalı veriler üretim alanlarındaki duyuru panolarında gösterilmektedir.

7. Daikin küresel organizasyonu için ISO 14001 akreditasyonu

Her türlü çevresel faaliyetinin devamlı gelişimini sağlamak için Daikin bütün yan kuruluşlarının 2005 sonuna kadar uluslararası düzeyde kabul görmüş ISO 14001 akreditasyonunu kazanması talimatını verdi. Böylece hem Daikin organizasyonu, hem de malzeme sağlayıcıları ve taşeronları normal iş faaliyetlerinin çevreye etkisini tanımlamak ve çevreyi korumak için bütün gereken önlemleri almak konusunda yüreklendirilmektedir.

DAIKIN TÜRKİYE GELECEK HEDEFLERİ

Daikin Türkiye’nin 2015 yılı hedefi 1500 çalışanı ile 500 milyon Euro ciroya ulaşmak. Son iki yıldır sektör ortalamasının üzerinde büyüme kaydeden firma, 2015 yılına ilişkin koyduğu hedeflere doğru emin adımlarla ilerliyor. 2011 yılında cirosu 339 milyon liraya ulaşırken, 2012 yılını 518 milyon lira ile kapatan Daikin Türkiye, 2013 yılı için 640 milyon lira ciro hedefi koydu. Geçen yıl Daikin Türkiye, Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarında sorumluluk üstlenirken, bu görevle ilgili olarak Daikin Europe N.V Yönetim Kurulu’na Daikin Türkiye CEO’su Hasan ÖNDER seçildi. Bunun yanı sıra CIS ülkelerinin (Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Gürcistan, Özbekistan, Azerbaycan) ve Kuzey Irak pazar gelişimi ve satış faaliyetlerinin sorumluluğu da Daikin Türkiye’ye verildi.

Kuruluş: 1978

Şirket: DAIKIN Isıtma ve Soğutma Sistemleri A.Ş.

Fabrika: 95.000 m² / HENDEK

Satış Ağı: 6 bölge müdürlüğü, 170 bayi, 500 satış noktası ve 501 yetkili servisi

Motto: Gelecek ve Hayaller için Çözümler