Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Seranit

• Türkiye’nin ilk teknik porselen üreten fabrikası,

• Bünyesinde geliştirdiği Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları ile sektörün jenerik markası haline gelen Super White gibi pek çok jenerik ürünün üreticisi,

• Standart ebatların yanı sıra, 60 x 60 cm ve 60 x 120 cm ebatlarındaki teknik porselen ile 2007 yılında bir ilke daha imza atarak 90 x 90 cm ve 90 x 135 cm ebatlarında teknik porselen serisini değişik renk ve bitiş alternatifleri ile Türkiye pazarına ilk sunan firma,

• Dış cephe uygulamalarında geliştirdiği uygulama teknikleri ile yenilikleri ve kolaylıkları sektöre kazandıran firma,

• Zengin renk ve ebat seçeneği, trend belirleyen tasarımları ile dikkat çeken ürün portföyü ile projelerde öncelikli tercih edilen marka.

Tarihçe

1992 – Seranit Granit Seramik Sanayi Ticaret A.Ş, 500 bin metrekarelik kapasite ile Bilecik Organize Sanayi Bölgesinde 102 bin metrekare alanda Türkiye’nin ilk granit seramik fabrikasını kurdu.

1995 – İlave yatırımlar yaparak 1 milyon metrekare üretim kapasitesine ulaştı.

1998 – Üretim kapasitesi ilave yatırımlarla 2 milyon metrekareye ulaştı. Klasik Seri, Karizma Serisi, K-2 Serisi, Prestij Serisi ve Antislip olmak üzere 5 seri ile pazardaki önemli oyuncular arasında yerini aldı.

2001 – Seranit 2001 yılında Sinpaş Grubu’na katıldı. Serena Serisi ve dünyada jenerik isim haline gelen Super White ürünü, 33×66, 60×60 ve 60×120 olarak farklı ebatlarda üretildi. Seranit, aynı yıl yapı oscarı sayılan Altın Çekül Ödülü’nü aldı.

2002 – 33×33, 33×66, 46×46, 60×60 gibi farklı ebat ve kullanım alanı çeşitliliği ile dikkat çeken Flower Serisi üretildi.

2003 – Pudra efekt teknolojisi ile 60×60 ve 60×120 ebatlarında Everest Serisi, 33×33, 33×50 ebatlarında İnca ve Aztec serileri, 46×46 ebatlı Rainbow Serisi pazarda öne çıkan ürünler olarak portföyde yer aldı.

2004 – Serawood, Seralava, Seranart Serileri ve farklı ebat ve renklerdeki Serena serileri ürünler arasına katıldı.

2005 – Farklı ebatlı Seraline mozaik ve Seracrosta Serisini (60×60) üretti. Seranit ürün geliştirme çalışmaları dışında sistem geliştirme çalışmalarını da ön plana çıkararak dünyada bir ilki başardı: 23×46 ebatlı, 555 renk alternatifine sahip Seranit ürünlerinin kullanılabileceği “Serastone Sistemi” geliştirdi ve tüm dış cephelerde uyguladı.

2006 – 8,5 milyon metrekarelik bir üretim büyüklüğü ile Avrupa’nın en büyük teknik porselen karo üreticisi konumuna geldi. Bünyesinde AR-GE ve ÜR-GE çalışmaları sayesinde ürettiği farklı renk ve ebatlardaki zemin, duvar karoları ve özellikle dış cephe sistemlerindeki ileri teknoloji uygulamalarla sektörde öncü konuma geldi.

2007 – Bir ilke imza atarak 90×90 cm ve 90×135 cm ebatlarında teknik porselen serisini değişik renk ve bitiş alternatifleri ile ilk ve tek olarak pazara sundu. Yurtdışına açılmaya karar vererek ihracat çalışmalarına başladı.

2008 – Seranit, 8.5 milyon m2’lik üretim kapasitesi ile Avrupa’nın tek çatı altında faaliyet gösteren en büyük porselen karo fabrikalarının arasında yerini aldı. 27’si yeni olmak üzere toplamda 44 seri ürünü ve 2 bin 500’ü aşkın renk ve efekt seçeneği ile müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunarak, ihracat çalışmalarında yakaladığı başarı ile uluslararası arenada önemli bir marka haline geldi.

2009 – Seranit, dünya trendlerinden yola çıkarak iç ve dış mekanlara yönelik sıradışı tasarımlarıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Bünyesinde yürüttüğü AR-GE ve ÜR-GE çalışmaları ve dünyanın önde gelen tasarım ofisleri ile çalışarak ürün gamına 10 yeni seri daha ekledi. Metalik efektli Burgundy serisi, pırıltılı Elite ve Steel serisi, sıcak renklerden oluşan Papiro ve Gold serisi ve yüzeydeki dekorun farklı ışık açılarıyla belli olduğu Convex serisi yeni seriler arasındaki yerini aldı. Ayrıca dünyada çok az sayıda firma tarafından üretebilen, Türkiye’de ise sadece Seranit tarafından üretilen porselen ve camın uyumlu birleşimiyle sunulan Calcata ve Seramarmi yeni koleksiyondaki yerini aldı. Yaptığı başarılı ihracat çalışmalarıyla global krize rağmen 45 ülkede 254 satış noktasına ulaştı; ihracatta yüzde 30 büyüme sağladı. Bu büyüme ile ihracatta yüksek büyüme sağlayan firmalar arasında en üst sıralarda yer aldı. Dünyanın dev zincir mağazaları ve uluslararası birçok önemli projenin porselen karolarını üretmek üzere anlaşma imzaladı.

2010 – Seranit, standart basamaklardan çok farklı ve dayanıklı yeni nesil merdiven basamağı SeraVista’yı üretti. Inkjet teknolojisi kullanarak ürettiği dijital serisi NeoSera’yı koleksiyonuna ekledi. Ay görünümünü mekanlara taşıyan Luna, doğal taşın porselendeki yansıması Nares, dinginliğe dinamizm getiren Storm, mozaiğin modern yorumuyla Terra ve gri sarmal deseniyle Troya 2010 yılı sonunda bir sonraki yılın trendini belirleyen ürünler oldu. Seranit ihracattaki başarılarını sürdürerek 65 ülkeye ulaştı. Yurt dışında 58 showrooma ulaştı. En son İtalya Roma showroomunu açtı. Önümüzdeki dönemlerde ısınma sistemlerinde devrim niteliği taşıyacak Isınan Karo ve Isınma Sistemi Otomasyonu yatırımlarını önemli ölçüde tamamladı.

Kuruluş: 1992

Şirket: Seranit Granit Seramik Sanayi Ticaret A.Ş

Fabrika: 2 milyon 500 bin m² üretim tesisi

Satış Ağı: 60’dan fazla ülkeye ihracat