Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Vitra

DÜNDEN BUGÜNE VITRA

İkinci Dünya Savaşı’nın etkileriyle, uluslararası ticaretin durgun olduğu, pek çok şeye ihtiyaç duyulduğu bir dönemde, Dr. Nejat F. Eczacıbaşı tarafından 1942 yılında İstanbul Kartal’da kurulan seramik atölyesi, 8 işçiyle üretime başladı. Savaş sonrasında ticaret tekrar normale dönünce tesis hızla büyüdü, tüketici talepleri doğrultusunda seramik banyo gereçlerine odaklanıldı. O dönemde geleceği parlak görünen seramik banyo gereçleri üretimi, 1958’de Kartal’da bir üretim tesisinin açılmasını gerekli kıldı. 1966 yılında VitrA markası doğdu. Seramik banyo gereçleri üretmek üzere 1977’de Bilecik Bozüyük’te bir fabrika kuruldu. 1991’de ise aynı yerde karo seramik fabrikası hizmete girdi.

VitrA’yı bugünkü başarılı konumuna getiren süreç, 80’lerin başında Almanya’ya yapılan ilk ihracatla birlikte başladı. Global bir marka olma hedefini benimseyen VitrA, önce dünya devleri için üretim yapmaya, 1990’lı yıllardan itibaren de ürün gamını genişletmeye ve yurt dışı operasyonlarını oluşturmaya başladı. 2000’ler ise markalaşmada yol ayrımına gelinen yıllar oldu. VitrA, banyo dünyasını “akılcı, estetik ve bir o kadar da duyarlı” olarak yeniden tanımlayarak banyo kültürüne yeni bir kavram getirdi. Konforu ve teknolojiyi bir arada kullanarak banyo mekanlarını; renkler, dokular ve kendine özgü ritüelleriyle öncelikli yaşam alanlarına dönüştürdü. Seramik sağlık gereçlerinden armatürlere, karolardan küvetlere ve bunları tamamlayan aksesuvarlara kadar her alanda ürün geliştiren VitrA, bütünsel bir banyo yarattı. Bunun için Ar-Ge’yi öncelikli kıldı ve dünyanın önde gelen tasarımcılarıyla çalıştı.

VitrA, üretimdeki becerisini inovasyon anlayışıyla geliştirirken, markayı yöneten Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu da global bir marka olma stratejisi çerçevesinde planlı ve dikkatli adımlar attı. Yoluna dünya devlerini bünyesine katarak devam eden Grup, Almanya pazarının tanınmış seramik kuruluşlarından Engers Keramik’i satın aldı. Dünyanın en köklü ve tanınmış seramik markası Villeroy & Boch AG’nin Karo Bölümü’nün %51’ini ve lüks banyo mobilyaları pazarında Avrupa lideri Burgbad’ın çoğunluk hissesini aldı. Bugün VitrA, dünyaca ünlü tasarımcılar, mimarlar tarafından tanınan, gelirlerinin üçte ikisini yurt dışı pazarlardan elde eden uluslararası bir marka… Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun hedefi ise sektöründe Avrupa’nın en büyük 3 grubu arasında yer almak…

VITRA İNOVASYON MERKEZİ

Kurumsal stratejisinin temeline, inovasyon konusunda etkin rol oynamayı, katma değerli ürün ve hizmet üretimine katkıda bulunmayı koyan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, uzun yıllardır sürdürdüğü çalışmaları kurumsal bir çatı altında yeniden yapılandırarak, çevre dostu üretim kampusunun yer aldığı Bilecik – Bozüyük’te tüm Ar-Ge ekiplerini buluşturan inovasyon merkezini kurdu.

VitrA İnovasyon Merkezi’nin ana hedefi; mimar ve tasarımcıların yaratıcılığını sınırlamadan, “hayal edilen” ürünlerin gerçeğe dönüştürülmesine ortam sağlamak. Dünyadaki gelişmeleri ve kurum içi önerileri takip ederek inovatif fikirleri zenginleştirmeyi ve artırmayı hedefleyen Merkezde, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun tüm markalarının rekabet gücünü artıracak yeni ürün, malzeme, süreç ve teknolojiler araştırılıp hayata geçiriliyor. Nano teknoloji, elektronik, su ve enerji, sensör teknolojisi, akustik, ergonomi ve kompozit malzemeler gibi alanlar inceleniyor. Pazar ve teknoloji odaklı inovasyon çalışmalarına öncelik verilerek, mevcut inovasyonların hayata geçirilmesi de destekleniyor. Eskişehir-Bilecik-Kütahya üçgenindeki seramik kümelenmesinin rekabet gücünün artırılmasına da katkıda bulunan Merkezde; Türkiye’den ve dünyadan sektörel kuruluşlarla, enstitü ve üniversitelerle ortak çalışmalar yürütülüyor. Banyo ve kaplama çözümleri ile seramik uygulamalarında yeni nesil çözümler üreten Merkez, tüm Eczacıbaşı kuruluşları için yaratıcılığı, ortak aklı ve ekip çalışmasını teşvik eden bir kültür geliştirmeyi amaçlıyor.

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun eko-inovasyona ve tasarıma dayalı üretim felsefesinin hayat bulduğu VitrA İnovasyon Merkezi, 5.000 metrekarelik 3 katlı bir binada faaliyet gösteriyor. Merkez; konuklarını bir sergi alanıyla karşılıyor. Çalışanların da aralarında bulunduğu farklı hedef kitlelerle iletişim kurmayı ve yeni fikirlere ilham kaynağı olmayı amaçlayan giriş bölümünde; sergi alanının yanı sıra, eğitim atölyesi ve seminer salonu yer alıyor. Her yıl yenilenecek bir yapıda tasarlanan sergi alanında, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun geliştirdikleri dahil tüm yaratıcı fikirler, tasarım, kültür, sanat ve yaşam tarzı gibi unsurlarla harmanlanarak sunuluyor. Türkiye’den ve dünyadan ünlü mimarlar, VitrA ürünleri de kullanarak, geleceğin trendlerine uygun yaşam alanlarına ışık tutacak enstalasyonlar gerçekleştiriyor.

VITRA İLE MİMARİ KEŞİF

“ARCH 592: Excursion (Dünya Kentleri)”, Bilgi-Mimarlık yüksek lisans programında yoğun biçimde işlenen ve tartışılan modern imar tarihi ile modern mimarlık tarihi konularının, dünyada gündem oluşturulmuş kentlerden birine odaklanarak pekiştirilmesi, modern mimarlık kültürüne ilişkin görgünün derinleştirilmesi amacı ile programa alınmış zorunlu dersler arasında bulunuyor. Ders, akademik takvim boyunca o yıl seçilen şehirle ve mimarisiyle ilgili seminerlerle sürdürülüyor ve akademik yıl sonunda yapılan 10 günlük araştırma ve keşif hedefli gezi ile tamamlanıyor. Akademik yıl sonunda yapılan araştırma ve keşif amaçlı geziler VitrA’nın desteğiyle gerçekleşiyor. Programın eğitim kadrosunu oluşturan akademisyenler ve mimarlık, yüksek-lisans öğrencileriyle birlikte seçilen şehirde VitrA’nın konuğu olarak bulunuyor ve araştırma programlarını gerçekleştiriyorlar. (Gerçekleştirilen geziler: Viyana, Chicago, Londra, Amsterdam, Barselona, Hamburg, Berlin)

VITRA, YALITIM VE KAPLAMA TEK MALZEMEYLE YAPILIR DEDİ VE…

IsoTile, VitrA Karo’nun mevcut dış cephe kaplama sistemlerine alternatif olarak geliştirdiği yalıtım ve porselen karo dış cephe kaplamasını bir arada sunan inovatif bir ürün. IsoTile, dış cephe kaplama sektörüne büyük bir yenilik getirerek kaplama ve yalıtımın tek bir adımda kolaylıkla yapılmasını sağlıyor ve buna bağlı olarak da uygulama sürelerini kısaltıyor.

Ürünün görünür yüzeyinde bulunan VitrA Slimetric porselen karo sayesinde dış etmenlere karşı üstün dayanım sağlanıyor. Uzun ömürlü bir cephe kaplama çözümü olarak da öne çıkan IsoTile, mimari açıdan da farklı tasarımların kolaylıkla yapılabilmesine olanak sunuyor. Böylelikle cephelerde farklı renklerdeki VitrA Slimetric karoları kombine ederek özgün tasarımlar yaratmak da mümkün oluyor.

IsoTile, içeriğindeki grafit katkılı EPS sayesinde binaların dış cephelerinde kaplanacak tüm yüzeylerde ısı yalıtımı, dolayısıyla da binalarda enerji tasarrufu sağlıyor. Ürünün yapısı aynı zamanda ses yalıtımına da katkı sağlıyor ve çimento bazlı çerçevenin sunduğu korunaklı yapı sayesinde ürün zaman içerisinde ısı yalıtımı özelliğini yitirmiyor. Mevcut dış cephe giydirme sistemleri incelendiğinde, IsoTile profilsiz ve hızlı uygulanabilmesi nedeniyle öne çıkıyor. Ayrıca mantolama da dahil olmak üzere tüm kaplama yöntemleriyle kombine olarak kullanılabilen IsoTile, dış cephelerde zengin tasarım alternatifleri sunuyor.

Kuruluş: 1958

Şirket: Eczacıbaşı Holding A.Ş.

Fabrika: Bozüyük, Tuzla, Gebze, Serpukhov/RUSYA

Motto: Akılcı, Estetik ve Bir O Kadar da Duyarlı