Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Hüppe

Otel ve konut projelerinde Hüppe kabinlerinin sıkça tercih edilmesinin nedeni nedir?

Ercan ŞİMŞEK: Marka bilinirliği en büyük etken. Bu da tabii geçmişten bugüne kadar gelen özgün ve etkin çalışmayla mümkün oldu. Özetle marka bilinci bizi bugünlere taşıyan unsur oldu diyebiliriz. Bu sayede yer aldığımız, çözüm ortağı olduğumuz projelerin de ses getiren, sektöre yön veren değerleriyle markamızı üst sıralara taşıdık.

Marmara Bölgesi projelerinde ağırlıkla otel ve konutlar; son zamanlarda da hastaneler üzerinde yoğunlaştığınız görülüyor. Bu konudaki stratejiniz nedir?

Sektörümüzde banyo kapsamında olan her etkene dokunmaya çalıştık. Aslında unutulan bir hastane gerçeğinin farkında olan firmamız; özellikle 2002 itibariyle hastanelere dokunmaya başladı. Hastaneler sektörün en unutulmuş noktalarından bir tanesi. Bugün Marmara Bölgesi ve Türkiye genelinde yüzde 90 marka olan hastanelerin tümünde varız. John Hopkins, Amerikan, Acıbadem, Medikal Park gibi sektörün unuttuğu ama bizim unutmadığımız, konut ve otel projelerinin dışında bir nokta ancak çok büyük bir yatırım bölgesi.

Proje çalışmalarının sürecinden bahsedebilir misiniz? Talep nasıl geliyor? Hangi aşamalar yaşanıyor?

Biz ilk temasları şantiye aşamasından itibaren kurmaya başlıyoruz. Kabin; sektörde bütçenin en aza indirildiği nokta. Bu nedenle kabin sektöründeki cam ve profil meselesini proje sahibine, mimarına, mühendisine çok iyi anlatmamız gerekiyor. Mimari grup yanımızda, çok bilinçliler ancak işin satın alma tarafı bu işin esas noktası. O yüzden de kabinin kullanım alanını ve yarattığı sağlık açısını iyi anlatmaya çalışıyoruz.

STANDARDIN DIŞINDA KABİNLER ÜRETİYORUZ

Kabin projenin hangi noktasında kullanılıyor?

Şantiyenin proje aşamasında ilk ihale dosyasında yazdırılma işlemleri esnasında sizi tanımaları başlıyor aslında. Ama bugün şantiye kısmı betonarme aşamasındayken kabin kısmı bitmiş oluyor. Yani aslında şantiyenin son kısmı değil. Daha ilk başta kabin kısmı konuşulmak zorunda. Banyo yapılaşması ona göre belirleniyor çünkü.

İnşaat projelerinde duş-duş kabini tedariklerinde projelerin özgün tasarımlarına göre ürün ve çeşit seçimleriniz değişiyor mu?

Beş yıl öncesine kadar kabin sektörü olarak standart bir hayat yaşıyorduk. Ama bugün özellikle Hüppe’nin en büyük gücü olan Ar-Ge, bu konuda ileri safhaya gelmemizdeki en büyük etkenlerden… Çünkü projeler artık katalogdaki standart ürünleri çalışmıyor. Müşterilerine yönelik özel tasarımlı banyolar, özel tasarımlı kabinler üretmek zorunda. Bu da Hüppe’nin sahasındaki avantajlardan birine dönüşüyor. 2002 itibariyle standardın dışında kabin üretimleri yapıyoruz. Bu da en büyük gücümüz.

Bu seçimlerde sizin etkiniz ne boyutta? Talebe yön veren önerilerde bulunuyor musunuz?

Kesinlikle. Zaten başından sonuna kadar bu tür desteğimiz hep devam ediyor. Buna en büyük örneklerden biri Emre Arolat’la yaptığımız Zorlu Center projesi. Ortak yürüyerek karşılıklı fikir alışverişi yaparak iyi bir çalışma örneği sergiledik.

MARKALAŞMA BİLİNCİ ARTIYOR

İnşaat sektörü ve duş kabini sektörüne etkisini günümüz ve önümüzdeki dönem açısından değerlendirdiğinizde gördüğünüz tabloyu betimler misiniz?

Aslına bakarsanız su; insanın hem mahremiyetini hem de hijyen konusunu bir arada tutar. Geçmişte de insanlar mahremiyetini sağlama ve suyun şekline, akışına bir yol verme arayışına girmişler. Türkiye’deki inşaat sektöründe kabinin oluşması bence ilk temellerden biri… Birçok şeyden önce gelmiş. Günümüzde hem tasarım hem de hijyen ve dekoratif açıdan baktığımızda bugün banyonun ayrılmaz parçalarından biri. Gelecekte bu daha ileri safhalara taşınacak. Alternatif ürünlerde artık küvetlerin olmayışı, yer süzgeçlerinin oluşu, cam ve şeffaf kabinler koruyucu olarak

seramikle birlikte banyoyu şeffaf hale dönüştürmeye etkin kılan parçalardan biri haline dönüşüyor.

BURSA’DA DA ÇOK GÜÇLÜYÜZ

Hüppe’nin çözüm ortağı olduğu projelerden, planlanan veya başlanan gelecek projelerinden bahseder misiniz?

Özellikle Marmara bölgesindeki projeler Türkiye’nin birçok ilinde gerçekten rezerv olarak en yüksek potansiyele sahip. Marka değeri büyüyen Hüppe, özellikle yabancı yatırımlarda, yabancı menşeli bir firma oluşumuzun da etkisiyle sıklıkla tercih ediliyor. Hüppe’nin yarattığı kaynaklar da çok güçlü. İnşaat sektörü büyüdükçe bizim de kendimizi geliştirmemiz ve iyi yatırımlar yapabilmemiz için iyi bir nokta projeler.

Marmara bölge projelerinden birkaç örnek verebilir misiniz?

Marmara Bölgesi’nde markanın getirdiği özellikten dolayı en büyük projemiz Zorlu Center. Biz de burayla çalışmaktan Hüppe olarak inanılmaz derecede onur ve gurur duyduk. Bu işi alırken de bizlerle birlikte yürüyen Aktürk firmasıyla koordineli ilerledik. Bu projeye girmenin kolay olmadığını biliyorduk. Çünkü çok özel istekleri, çok özel tasarımları olacağını tahmin etmiştik ama yine firmamızın kabin konusundaki uzmanlığı Türkiye’de Zorlu’yla eş zamanlı yürüyecek tek firmanın biz olduğunu biliyorduk zaten.

Sinpaş’ın Bosphorus da en büyük projelerimizden biri. Akasya Acıbadem, Halkalı’da Avrupa Konutları bizim için iyi örnekler. Kapsam alanına yaydığımızda adet olarak değil de projenin büyüklüğüne bakarak söylediğim isimler özellikle önemli. Anadolu yakasının en büyük projelerinden olan Ring İstanbul projesi var. Bu şu anda en yakın tarif edebileceğimiz proje. Bursa Marmara Bölgesi’nin can damarı. Biz orada çok güçlüyüz. Kentte otel yapılaşması çok fazla. Bursa’da yüzde 90 otellerin çoğunda Hüppe kullanılıyor. Bursa’da da marka olarak birçok otel halen yapılmaya devam ediliyor. Son olarak Crown Plaza’yı yapıyoruz. Benzer çok güçlü projeler mevcut.

Bursa’yı bu derece öne çıkaran nedir sizce?

Bence İstanbul’a yakınlığı ve sanayinin büyümesi çok büyük etken. Dışarıdan gelen, yabancı kuruluşların konaklama problemlerinin yarattığı sıkıntıdan dolayı otellere ağırlık var. Konut projeleri hızlı devam ediyor. En büyük projemiz de Korupark. Oraya da belirli etaplardan itibaren damgamızı vurduk.