Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Seramiksan

Seramiksan’ın son dönem çalışmaları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Süreyya ÇAÐLAR: Seramiksan olarak seramik, granit, sırlı porselen, dekor, bordur ve yapı kimyasalları üretiyoruz. Türkiye’de ilk defa nanoteknoloji ile leke tutmayan, bakteri bulundurmayan graniti üreten şirketiz. Bunun yanında dijital baskı teknolojisi ile yer ve duvarlarda dijital karolar üretiyoruz. Bu anlamda da sektörün yenilikçi ve öncü bir firmasıyız. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de doğal ürünlerle ilgili ciddi bir trend var. Bunun en önemli örneği de mermer desenli ürünler. Biz de kalakata, Bursa Vej gibi mermerin bir çok renk ve çeşidinin Anadolu’ya has mermer örneklerini seramiklerin üzerine yansıttık. Ekstra olarak parlattık ve nano teknoloji kullanarak leke tutmayan, bakteri barındırmayan bir hale getirdik. Müşterilerden de son derece olumlu tepkiler alıyoruz.

SEKTÖRDE FARK YARATMAK İSTİYORUZ

Seramiksan’ın sektördeki yeri nedir?

Şu anda son dönemde marka ve kurumsallaşmayla ilgili yaptığımız çalışmalarla Türkiye’deki en önemli beş firmadan biri haline geldik. Kapasite anlamında üçüncü büyük firmayız. Ama kapasite markalaşma anlamında çok fazla şey ifade etmiyor. O sebeple Seramiksan ciddi anlamda showroomlar ve ürün gelişimine yatırım yapmaya başladı. Kadromuzda dokuz mimar çalışıyor. Satış teşkilatımızın önemli bir bölümü mimarlardan oluşuyor. Bu anlamıyla bir fark yaratmak istiyoruz. Önümüzdeki dönemde ıslak hacim dediğimiz banyolarda kullanılan hemen tüm ürünleri Seramiksan markasıyla nihai tüketiciye ve sektör profesyonellerine ulaştıracağız.

Reklam kampanyaları anlamında da yoğun bir dönem olacak herhalde?

Evet. Seramiksan, geçmiş yıllarda özellikle alt yapıya, teknolojiye ve insan kaynağına yatırım yaptıktan sonra markanın ulusal ve uluslararası ölçekte tanınması adına yapılması gereken çalışmalara girdi. Bunun için de öncelikle reklam yapmanız ve ürününüzü nihai tüketiciye ulaştırmanız gerekiyor. Bunu akademik destek de alarak şu anda yapıyoruz.

PROJELERE ÖRNEK DAİRELER

İnşaat firmalarıyla nasıl bir iş ilişkisi içindesiniz?

Türkiye’de özellikle büyük projeleri mimarlarımız ziyaret edip öncelikle ihtiyaç tespitini yapıyor. Sonra da projeye uygun ürünü gerekirse proje üzerinde çizerek, üç boyutlu çizimlerle renklendirerek alıcıya veriyoruz. Arzu ederlerse örnek daireler yaparak projelerine canlı çözümler üretiyoruz. Şu anda Türkiye genelinde birçok zincir mağazada ürünlerimiz kullanılmaya başlandı. Sektörümüzün en büyük problemlerinden biri, malzemeyi gününde ve ihtiyaç olunan noktada hemen hazır edebilmek. Bu nedenle özellikle malzeme teslimiyle ilgili herhangi bir sıkıntının yaşanmaması Seramiksan’ı öne çıkartıyor. Seramiksan, 12 ay kesintisiz üretim yapması ve istikrarlı stok yapısıyla rakiplerine göre ciddi bir avantaj sağlıyor.

Şu anda çözüm ortağı olduğunuz firmalar neler?

Gıda ve tekstil gruplarında birçok firma şu anda çözüm ortağımız. Bu firmalar özellikle büyük alışveriş merkezlerinde iş yaptıkları için çok kısa bir sürede tadilatlarını bitirip yenilemek durumundalar. Bu ihtiyaçlarını da anında çözmeleri gerekiyor. Seramiksan hem sunduğu ürünlerle hem de hızlı servisiyle onların işini çok kısa sürede çözüyor. Bu anlamda çok ciddi takdir alıyoruz.

SEKTÖRÜN ÜZERİNDE BÜYÜME BEKLİYORUZ

2012 için nasıl bir büyüme hedefiniz var?

Türkiye’de inşaat sektörü hızlı büyüyor ve genelde Türkiye’deki beklentilerin üzerinde büyüme gerçekleşiyor. Geçen sene biz Türkiye’deki büyümenin çok üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. Yüzde 20’nin üzerinde bir büyüme yakaladık. Bu sene de Türkiye’de beklenen büyüme oranı yüzde 4-5 civarında. Bizdeki büyümenin bunun çok üzerinde gerçekleşeceğini düşünüyoruz.

Seramiksan ürünlerini rakip ürünlerden ayıran özellikler nelerdir?

Tüm dünyada olduğu gibi artık Türkiye’de de koşulsuz müşteri memnuniyeti sözkonusu. Bir müşteri ürünü aldığı zaman hiçbir şekilde bir problemle karşılaşmak istemiyor. Bu problem lojistikten de üründen de kaynaklanabilir. Sadece ürünü üretip kutuya koymakla işiniz bitmiyor. Seramiksan zaten TSE ve AB kriterlerinin getirdiği standartları fazlasıyla karşılıyor. Fabrikamızda bağımsız bir laboratuar vardır ve laboratuar tamamen bağımsız çalışır. O departmanın onayını almayan hiçbir ürün kutuya girmez. Biz o konuda son derece hassas davranıyoruz. Sektörün geneline baktığınızda da son dönem geliştirilen teknolojiler ve ürünlerdeki teknik problemler minimize edilmiş durumda.