Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

İç Mimari Proje – Autoban Seyhan Özdemir – Sefer Çağlar

Kemerburgaz 04’ün iç mimari projesinin yanı sıra 163’ün mimari tasarımını da

AUTOBAN gerçekleştiriyor. NEF ile olan proje işbirliği karakterinizi özetler misiniz?

NEF ile 2009’da iç mimari tasarım ve mobilya konusunda başlayan işbirliğimiz 2010’da Nef Flats163 projesiyle bugün mimari ölçekte de devam etmektedir. Nef 04 projesinin ise cephe ve iç mimari tasarımı üzerinde çalıştık. Nef’in en ince detayına kadar tasarıma hassasiyetle yaklaşan bir bakış açısı var, bu nedenle Autoban ile de çok iyi örtüşüyor.

Kemerburgaz 04 projesi ile ilgili genel görüşleriniz neler? TAGO ile nasıl bir süreç yaşadınız? Mimari ile iç mimari tasarım süreçlerinin entegrasyonunu nasıl sağladınız?

Kemerburgaz 04 projesi, TAGO’nun mimari yaklaşımı ile ele aldığı, Kemerburgaz bölgesinin yeni dönem mimari yapısına uygun olarak planlanan bir projeydi. Projenin gelişim sürecinde Autoban; iç mimari tasarım ve cephe konularında, özellikle malzeme kararları ve ince detaylarda dahil oldu. TAGO ile bu süreçte mevcut mimari projeye çok müdahale etmeden onların da bilgileri dahilinde proje geliştirildi.

Projenin iç mimari konsepti nasıl belirlendi? Konseptin detayları neler?

İç mimari projenin tasarım yaklaşımında, sıcak ev atmosferini evlerin içinden başlayıp kat koridorlarına uzatan ve cephede de devam ettiren bir yaklaşım geliştirildi. Bu düşünceyi destekleyici olarak ahşap malzeme tüm bina yüzeylerinde ve mobilyalarda yoğun biçimde kullanıldı. Ek olarak proje genelinde kullanılan küçük tasarım detayları bütüne zenginlik katan öğeler olmuştur. Örneğin, tavandaki gizli aydınlatma kanalları, yüksek süpürgelikler, duvardaki ara bantlar ve fugalar bunlardan sayılabilir.

Projenin şantiye aşamasına geçilirken ve şantiye sırasında sizin tarafınızdan süreç nasıl takip edildi, hangi konularda proje müdürü veya şantiye şefleri ile istişare edildi? Proje çözüm ortakları (markalar) belirlenirken mimar tarafının rolü nedir veya nasıl olmalıdır?

Şantiye ekibiyle, proje ekibi (Autoban) koordineli bir şekilde projenin sahada doğru uygulanmasını sağladı. Özellikle malzeme seçimleri ve üretimleri yapacak taşeron firmaların seçilmesi konusunda Autoban’a gelen numuneler değerlendirdi ve ortak kararlar verilerek ilerlendi. Karar aşamasında mimarın, tasarladığı mekanın kurgusunu ve tasarımını koruyacak, ayrıca yatırımcının çıkarlarını da göz ardı etmeyecek seçimlerle ilerlemesi gerekir diye düşünüyorum.

İç mimaride tercih ettiğiniz ürünler özel tasarım ürünler mi? Sizin ürünlerinizin dışında hangi markalarla çalıştınız? Hangi kriterlere göre tercih yaptınız?

Genel olarak mobilyalar Autoban tarafından tasarlanmış olup bazıları projeye özel olarak imal edilmiştir. Autoban ürünleri dışında özellikle aydınlatmalarda yine aynı kalitede aydınlatma firmalarıyla çalışılmıştır.

Projenin AUTOBAN için önemi nedir, ne boyuttadır?

Nef ile olan işbirliğimiz bu projeyle başladı. Daha sonra Nef Flats 163 ile World Architecture Festival’de (WAF) finalist olduk. Doğru yaklaşıma sahip olan bir işveren firma ile bir mimari ofisin arasında güzel bir işbirliği var diyebiliriz.