Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Rings İstanbul Satış ve Pazarlama Müdürü Ahmet Gülşen

Selçuklu Holding’in şirketlerinden Selin Yapı, Rings İstanbul Projesi ile sektöre yeni bir soluk getirdi. Yatırımın karar süreci ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?

2003 yılında kurulan Selin Yapı’nın asıl kuruluş amacı, Selçuklu Holding bünyesindeki sanayi firmalarının üretim tesislerini kurmaktı. İlerleyen dönemde konut sektörüne girme kararının alınmasıyla, ilk olarak 2007 yılında Rings İstanbul’un hayat bulduğu arazi satın alınmış ve konut inşaatı için çalışmalar başlamıştır. Projeye başlarken İstanbul’da konut üretimi konusunda bazı şeylerin çok karışık olduğunu gördük. Özellikle evlerin metrekareleri çok küçüldü, dar alanlarda fazla binalı projeler çoğaldı. Bu değerlendirmeler sonucunda projeyi planlarken alanları, evin iç ve dış kısımlarını geniş tutalım, böylece ailelerin rahat yaşayabilecekleri mekanlar tasarlayalım istedik ve bu doğrultuda projemizi oluşturduk. Yaklaşık 250 dönüm bir arazi üzerine, 1500 konut yapıyoruz. Bu alanın da yaklaşık % 75’lik kısmını yeşil alan olarak ayırdık. İstanbul’da birçok projenin toplam inşaat alanı sayılabilecek yaklaşık 41 bin metre karelik bir alanı da sadece sosyal tesisler için ayırdık. Rings İstanbul projesinin yatırım maliyeti de yaklaşık 500 milyon TL’dir. Dediğim gibi asıl amacımız insanların aileleriyle beraber rahat içinde yaşayacakları bir alan oluşturmaktı.

SANCAKTEPE BİZİM İÇİN ÇOK DOÐRU BİR SEÇİM OLDU

Rings İstanbul lokasyon olarak şehrin dışında. Proje için Sancaktepe’yi tercih etme nedeniniz neydi?

İstanbul’da özellikle Anadolu yakasındaki konut gelişimine bakarsanız, 1999 depreminden sonra İstanbul’un kuzeyi dediğimiz Sancaktepe, Çekmeköy gibi bölgelerin çok hızlı gelişim gösterdiğini görmek mümkün. Çekmeköy’ün 10 yıllık süreç içerisinde altyapısı yetmeyecek şekilde büyüdüğünü söyleyebiliriz. Çok fazla konut var ve ulaşım alternatifleri kısıtlı. Çekmeköy’den sonra gelişen bölgeler Kurtköy ve Kartal olarak öne çıktı. Sancaktepe aslında bu üç bölgenin tam ortasında ve bugüne kadar biraz bakir kalmış bir bölgeydi. Ulaşım ağlarının tam ortasında ve Sabiha Gökçen Havaalanı’na yaklaşık 10 dakika mesafedeki Sancaktepe’nin beş yıl içerisinde en hızlı ve doğru şekilde gelişim gösteren bölge olacağını düşünüyoruz. Bölgede artık altyapı problemleri de çözülmüş durumda. Belki biraz risk alarak bölgede bu anlamda ilk büyük projeyi yaptık. Ancak proje sonunda Sancaktepe’nin bizim için çok doğru bir seçim olduğunu gördük. Bizden sonra birçok firma da bölgede proje üretmeye başladı.

HEDEF KİTLEMİZLE MÜŞTERİMİZ ÖRTÜŞTÜ

Hedef kitlenin beklentilerini karşılamak amacıyla projede sunduğunuz farklılıkları anlatabilir misiniz?

Projemizin belki de en önemli özelliği ailelerin yaşayabileceği alanların oluşturulması hedefiydi. Müşterilerin geri dönüşü de bu doğrultuda oldu. Öncelikle daha çok beyaz yakalı ve çocuklu ailelerin tercih ettiği proje yatırımcıların da dikkatini çekti. Satışlarımız başlayalı yaklaşık bir sene oldu ve bu dönemde yatırımcılar da oldukça kar elde ettiler.

Rings İstanbul projesine, konut alanların yanı sıra buraya gelen insanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla bir alışveriş merkezi ekledik, Rings Alışveriş Merkezi bölgenin ilk AVM’si olacak. Yine çocuklu ailelerin eğitim konusunda sıkıntı yaşamamaları için Bilfen Okulları’yla anlaştık. Bilfen Anaokulu ve İlköğretim Okulu yaşamın başlamasıyla birlikte eğitim hayatına merhaba diyecek. Burada ev sahibi olan insanlar sitenin dışına çıkmadan her türlü ihtiyaçlarını karşılayabilecekler. Bu sayede hedef kitlemizin de tüm beklentilerini karşılamış olduk. Bu sayede ulaşmak istediğimiz hedef kitlemizle müşterimiz de örtüşmüş oldu.

Sancaktepe Rings İstanbul, 2011 Avrupa Gayrimenkul Ödülleri’nde “Karma Proje” ödülüne layık görüldü. Projenin başarını neye bağlıyorsunuz?

Şunu söyleyebilirim ki, Rings İstanbul mimari olarak çok başarılı bir proje. İstanbul’da birçok alışveriş merkezi var ve hepsi aşağı yukarı birbirine benziyor. Biz projedeki alışveriş merkezini yaparken, insanların istediklerinde hava alabilecekleri, rahat bir alan oluşturmak istedik ve bu doğrultuda yarı açık bir alışveriş merkezi inşa ettik. Mimarımızın başarısı ve projenin detay özellikleri sayesinde de ödül kaçınılmazdı.

DOÐRU PAZARLAMA STRATEJİSİ BAŞARI DEMEK

Markalı konutlar için yürütülen pazarlama faaliyetleri ile ilgili görüşleriniz neler?

Öncelikle bu kadar büyük bir proje planladığınız zaman projeyi çok doğru bir şekilde anlatmanız gerekiyor. Bizim en başından beri hedefimiz ailelerdi. Ailelerin bulunduğu ortamlarda pazarlama çalışmaları yapmaya önem veriyoruz. Doğru bir pazarlama stratejisi izlemişiz ki tam da beklediğimiz kitleye ulaşmış durumdayız.

Yine konut pazarlamasında medyayı çok iyi kullanmak gerekiyor. İyi kullanılırsa medyanın gücü projeye büyük artılar sağlıyor. Yine projemizin özelliğinden olsa gerek satışlarımızın çoğu referanslarla oldu. Yani satın almada bulunan müşterilerimiz, kendi çevrelerini de ikna ettiler. Bu anlamda pazarlamamızı müşterilerimiz bizim adımıza kendileri yapmış oldular. Projeyle ilgili her türlü gelişmeyi müşterilerimizle paylaşıyoruz. Kampanyalarımızı öncelikle ev sahiplerimiz aracılığıyla duyuruyoruz. Bu da doğru adım attığımızı gösteriyor. Konut alma kararı çabuk verilmesi değil, doğru verilmesi gereken bir karar. Bu açıdan biz müşterilerimize satın alım öncesi bölgedeki diğer projeleri de görmelerini tavsiye ediyoruz. Ancak bizim müşterilerimizin şöyle bir özelliği var, en az 5 proje gezdikten sonra bizden ev alıyorlar. Bu da projemizi iyi anlatmış olduğumuzun göstergesi.

Selin İnşaat’ın gelecek dönem hedeflerinden söz eder misiniz?

Rings İstanbul’un ilk etabı 2013 yılı Mayıs ayında teslim edilmiş olacak. Projenin yaklaşık % 60’lık bölümünün satışı gerçekleşmiş durumda. Projenin ikinci etabında ise yaklaşık 900 daire olacak. İkinci etapla birlikte ortalama 3-4 sene bu süreç devam edecektir.

Rings İstanbul Projesi Selin Yapı’nın ilk projesi, ancak son olmayacak. Çünkü Selin Yapı’nın şu an elinde arazi stoğu bulunuyor ve bu araziler için de projeler geliştirmeye devam ediyoruz. Dediğimiz gibi öncelikli hedefimiz her zaman için insanların içinde yaşamaktan keyif alacağı alanlar yaratmak. Bu doğrultuda da projeler üretmeye devam edeceğiz.