Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Tür-Mak Grup

Sektörde 35 yıllık bir geçmiş ve deneyime sahipsiniz. Dünden bugüne Tür-mak’ın sürecinden söz eder misiniz?

Ali TÜRKYILMAZ: Tür-Mak Grup 1976 yılından bu yana inşaat sektörünün olmazsa olmazı yapı malzemelerinin temini amacıyla kurulan ve müşteri memnuniyetini çalışmalarının odağına almış bir aile şirketidir. Konya Larende Caddesi’nde bulunan 100 m² lik bir dükkanda ticaret hayatına atıldık ve şu an merkez mağaza olarak devam eden 1. Organize bölgesi girişinde açtığımız mağazamızla ticaret hayatımıza yön verdik. Başarılı aile şirketlerinde olduğu gibi birinci kuşağın tırnaklarıyla inşa ettikleri şirketi, onlardan alınan tecrübe ve ikinci kuşağın eğitimiyle birleştirerek daha ileri noktalara taşımaya çalışıyoruz. Yapı sektöründe 35 yılı geride bıraktık. Tür-Mak olarak sektörel fuar ve organizasyonlara katılmakla kalmıyor hem yerel hem de uluslararası fuarlara katılarak markalaşma yolunda önemli adımlar atıyoruz. Konya’da 3000 m² lik mağazamızda yerli ve yabancı markalarımızın yanı sıra kendi markalarımızı müşteri memnuniyeti, kaliteli ve ilkeli ticaret anlayışından vazgeçmeden sunmaya çalışıyoruz. 2000 yılında Amerika’da açmış olduğumuz ofisimiz ile şube ağımızı uluslararası boyuta taşıyor, gelişen ulusal şube ağımız ve Destanbul konsept mağaza isimli franchsing uygulamalarımızla Destanbul’u marka haline getirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Özellikle 2009 yılından itibaren uyguladığımız franchsing sistemiyle Türkiye’de hatta dünyada yapı sektörü olarak bir ilki başlattık diyebiliriz. Ayrıca geçen yıl Haziran ayında, Mersin-Anamur’da faaliyete geçen Butik İkonyum Hotel ile turizm sektörlerde de marka olma hedefimizin adımını attık. Tür-Mak olarak farklı ürün portföyünü, zengin marka çeşitliliğini, kalite, bilgi ve hizmetle birleştirerek daha sistematik bir yol takip etmeye devam edeceğiz.

Markalaşma konusunda Tür-Mak Grup’un izlediği strateji hakkında neler söylersiniz?

Tür-Mak Grup özellikle mühendis kökenli bir yönetim kurulu başkanına sahip olduğu için her zaman işin matematiğini, çözüm sistemini, birebir müşteri memnuniyetini ön planda tutmuştur. Hayata geçirdiği, bütün faaliyetlerde kaliteden ödün vermemeyi ilke edinmiş bir şirkettir. Tür-Mak grup çatısı altında toplanan, yapı-mağaza kolunda Türmak Yapı Center, turizm kolunda Butik İkonyum Hotel, inşaat alanında İkonyum İnşaat, eğitim alanında Türmak Okulları, konsept mağazacılık ve frenching bayilik kolunda Destanbul faaliyet göstermekte. Firmamızın farklı vizyonu ve sektörü takip etme konusundaki titizliği sayesinde yer aldığımız her sektörde ismimizi duyuracağımıza inanıyoruz.

Kendi bünyenizdeki markalar ve bu markaların ürünleri nelerdir?

Firmamızın özelliği doğru ürünü doğru lokasyon ile müşteriye ulaştırmaktır. Her müşterinin isteğine özenle cevap vermektedir. Bu nedenle ürün portföyümüzü çok geniş tutuyoruz. Tür-Mak Grup olarak inşaat sektörü için ince yapı alanında gerekli olan bütün ürünleri bünyemizde bulunduruyoruz. Kendi markalarımız olan Granistore, Türser, İconium, Mysticcollection’un yanı sıra seramik alanında ithalatımız olan İspanyol/ Emigres, Realonda, Pamesa, Azteca, Gomez, İtalyan/Cedir; Mısır/Gemma, İspanyol/Mapisa, İspanyol/Manga markaları ve Konya bölge bayiliğini yaptığımız, Bien ve Termal seramik; banyo ve batarya alanında Duravit, Grohe, İdeal Standard, Newarc, Artemis, Orka, Armadiart; Ece Banyo, mutfak ve ankastre alanında Veneta Cucine, Franke, Teka, Blanco, Silverline, Ariston ve Getaart; duvar kağıdında Marburg, Rasch, As Creation; yapı kimyasallarında ise YKS, Kalekim, Entegre ve Berico markalarıyla müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz.

Bünyenizdeki en son yenilikler ve gelecek hedeflerinizi anlatır mısınız?

Tür-Mak Grup olarak yeniliklerin sürekli takipçisiyiz, firmamızın vizyonuna uygun sektörel gelişmeleri uygulamaya çalışıyoruz. Yıl içinde Türkiye ve dünya çapında önemli birçok fuara katılımcı ve ziyaretçi olarak katılım sağlıyoruz. Sektörel açıdan önemli gelişmeleri yakından takip ederek uygulamaya çalışıyoruz. Bu yıl dünya çapında iki değerli firmanın Türkiye distribütörlüğünü aldık, İspanya menşeli, Mapisa ve yine İspanya menşeli Manga firmaları ile 8 olan distiribitörlük ağımızı 10’a yükseltmiş olduk. Yine bu yıl Destanbul konsept mağazamızı hayata geçirerek başta Konya olmak üzere, Kahramanmaraş, İstanbul ve tüm Türkiye’ye mağazacılık konusunda yeni bir anlayış getirdik. Yapı malzemesinden ev tekstiline ve hediyelik eşyalara kadar her şeyin bulunabileceği mağazamızda yetenekli Dekor8 ekibimiz ile birlikte yaşam alanlarına yeni bir soluk yeni bir görünüm katmayı planlıyor ve Türkiye için örnek olacak bir konsept mağazacılık sergileyeceğimizi düşünüyoruz.

Sektörün gelişimini belirleyen unsurlar nelerdir, bugün gelinen noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Tecrübelerimize dayanarak sektörümüzün her geçen yıl daha da geliştiğini söyleyebilirim. 2012 yılı itibariyle kentsel dönüşüm projeleri, yeni atılımlar ve mimari alandaki gelişmelere paralel olarak sektörümüz de gelişiyor. Devletin yapmış olduğu proje ve anlaşmalar da bu gelişmeleri tetikliyor. Son dönemde ekonomide kaydedilen uluslararası gelişmeler ve gelir seviyesindeki yükseliş ile birlikte yaşam kalitesinin de artması kişilerin lüks tüketime yönelmesine sebep oldu. Bu durumun sektörümüz ve firmamız açısından gelişim sağlayacağını düşünüyoruz. Ayrıca yeni bir oluşuma giden Ortadoğu’nun bizim için kuvvetli bir pazar olacağı kanısındayız.

Geniş yelpazede ürün çeşidini kullanıcıya sunuyorsunuz. Bu açıdan baktığınızda sektörde başarının belirleyenleri nelerdir?

Tür-Mak Grup olarak ürün çeşitliliğimizin nedeni müşterilerimizin istediği her seçeneği bir çatı altında bulabilmelerini sağlamaktır. 36 yıllık geçmişimize ve deneyimlerimize dayanarak sektörün öncüsü olmayı sağlayan faktörler; güçlü ve ayakları yere basan bir vizyona sahip olmak, Ar-Ge çalışmaları ve pazar araştırmalarına birinci derecede önem vermek, firma öncelikli değil müşteri öncelikli olmak ve en önemlisi de yapılan her çalışmanın ve atılımın yönetim kurulu olarak her zaman arkasında olmak olarak açıklayabilirim.