Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Alubond Türkiye

Alubond’un dünya çapında sektöre getirdiği yenilikler neler? Firmanın sektördeki marka bilinirliği ve Türkiye’deki yerini anlatır mısınız?

Muzaffer BOYNUDELİK: Alubond şu anda dünyadaki konumuna baktığımızda sektöründe en büyük üretici olarak ön plana çıkıyor. Türkiye’ye bu yıl sonuna kadar kurulacak olan üretim hattı ile beraber düşündüğümüzde, yıllık 18 milyon metrekare üretim kapasitesine sahip, dünyanın en büyük üretici firmasıdır. Alubond Türkiye ile birlikte 6 lokasyonda üretim hattı olan bir dünya devi. Aynı zamanda A1 Klas yanmaz malzeme üreten dünyadaki tek üretici. Alubond dünya pazarında, Avrupa’da, Alubond Europe olarak faaliyet gösteriyor. Türkiye de bir Avrupa ülkesi, ancak başlı başına çok büyük bir pazar. Avrupa’da yapılar çok katlı olmadığı için kompozit panel pek talep görmüyor. Öyle ki; Türkiye’nin talebi, Avrupa’nın toplam yıllık talebinden daha fazla… Türkiye inşaat sektörünün hareketli yükselişi, ülkenin coğrafi konumu ve Arap Yarımadası’na açılan sınır kapıları düşünüldüğünde bu sonuç pek de şaşırtıcı sayılmaz.

DÜNYAYA DİNAMİZMİ GETİREN SEKTÖR, İNŞAAT

Bugün dünyanın en büyük pazarlarından biri Rusya coğrafyasında Türk işadamlarının inşaat sektöründe yer aldığını ve cephe konusunda da yoğunlukla yine onların faaliyet gösterdiğini görüyorsunuz. Dünyada bütün ülkelerde dinamizmi getiren sektör inşaat ve bu sektörde güçlüyseniz ayakta durabiliyorsunuz.

Türkiye bu konuda oldukça ilerlemiş ve çok kaliteli işler yapan, diğer dünya devleriyle boy ölçüşebilen bir konumda. Alubond’un Türkiye’de yatırım yapmasının en önemli nedenlerinden biri de budur. Hem Türkiye pazarına hem de Türk işadamları aracılığıyla dünyaya hitap edebilmek bizim için önemli. Bugün bize dünyanın farklı ve aklımıza gelmeyecek yerlerinden teklifler geliyor. Türk işadamlarının dünyanın birçok yerinde çalışmalar yapması ve bizi tercih etmeleri de bu süreci besleyen en önemli unsurlardan…

STANDARTLARA UYGUN ÜRÜNLERE İLGİ ARTIYOR

Alubond’un, Türkiye inşaat sektörde marka bilinirliği ne düzeyde?

Marka bilinirliği doğru noktada diyebilirim. Ancak her sektörde olduğu gibi maliyet odaklı tercihlerin üstesinden gelmek dışında titiz ve güvenilir firmaların kaliteli malzemeden vermediği tavizle Alubond doğru tercih olmaya devam ediyor. Artık uluslararası sertifikası ve ürün sürekliliği olmayan malzemeleri inşaat sektörü kabul etmiyor. Bu da güzel bir gelişme.

İnşaat sektöründe çözüm ortağı olduğunuz ve devam eden projeleriniz hangileri?

Türkiye’de, 2011 yılı Nisan ayı ile birlikte aktif olarak çalışmalarımıza başladık. Bizim için bu süreç, tanıtım ve markanın bilinirliğini anlatmakla geçti. 2011 sonunda da siparişlerimizi almaya başladık.

İlk projemiz İstanbul Teknik Üniversitesi’nin yaptırmış olduğu Teknokent’tir ve ilk A2 projemizdir. Şu anda Göztepe’de yapımı devam etmekte olan Taş Yapı mütehaatliğindeki, 4 bloktan oluşan çok prestijli binaların yer aldığı Fourwinds projesinin çözüm ortağı olduk. Yine yakın zamanda Kağıthane Bauhaus projesinde yer aldık ve dış cephede, A2 Alubond U.S.A. ürünleri kullanıldı. Bursa Sheraton Otel’de ve Malatya Hilton Otel’de de çalışmalarımız devam ediyor. Henüz yapımına başlanmamış olsa da Ağrı Havalimanı projesinin de siparişini almış bulunuyoruz. Arista Bomonti İçtaş projemiz var. Zorlu Center’a iç mekanda ayna desenli Alubond ürünleri verdik ve bunlar gibi şu an ön sözleşmesini yaptığımız birçok proje bulunuyor.

CEPHEDE A2 YANMAZ MALZEME KULLANIMI İÇİN DENETİM MEKANİZMASI ŞART

Artık Türkiye’de büyük ve prestijli projelerde bilinçli işverenlerin tercihi, A2 yanmaz malzemeler oluyor. 2010 yılında Avrupa Birliği sürecine uyum çerçevesinde çıkan yasaya göre 21 buçuk metreden yüksek binaların tamamında A2 ürün kullanılması zorunluluğu var. Ancak denetleme mekanizmasının yeterli düzeyde çalışmaması nedeniyle yasa olmasına rağmen buna uyulmuyor. Temenni ediyoruz ki; yasaya uygun şekilde uygulama yapılsın. 1999 depreminden sonra bir yasa çıkarılmış, kaba inşaatların denetimi için firmalar kurulmuş ve yapı denetim şirketleriyle anlaşma zorunluluğu getirilmişti. Bu zorunluluğun cephe uygulamalarında da getirilmesini ümit ediyoruz. Çünkü, çok katlı ve özellikle polietilen dolgulu kompozit panellerin tercih edildiği yapılarda yaşanabilecek bir yangını düşünmek bile çok korkutucu. Polietilen, petrol türevli, geç tutuşan ancak tutuştuğu anda söndürülemeyen bir malzeme ve buu nedenle çok tehlikeli… Türkiye’de yapıların dış cephelerinde özellikle A klas ürün kullanım zorunluluğu, yasaya uygun şekilde devlet tarafından sağlanmalıdır.

DÜNYADAKİ EN GENİŞ ÜRÜN YELPAZESİNE SAHİP FİRMALARDANIZ

Alubond ürün portföyüne katılan en yeni ürünler, özellikleri ve avantajları hakkında bilgi verir misiniz?

Alubond U.S.A. olarak yanmaz malzemelerde, B1 klas ve A2 klas kompozit panel üretiyoruz. Yanmaz özelliklere sahip kompozit panellerde, titanyum-çelik Alubond Green dediğimiz çevre dostu, tamamen geri dönüşümlü üretimler yapabiliyoruz. Çinko ve bakır çok fazla olmasa da dönem dönem talep gören ürünler. Çelik kompozit ve alimünyum kompozit paneller daha fazla rağbet görüyor. Yine ahşap, taş desenli ürün gruplarımız var. Dünyadaki en geniş ürün yelpazesine sahip firmalardan biriyiz. Alubond Acoustic ise, mekanik motor çalışması olan ürünler için ses yalıtımı sağlayan bir ürün. Daha çok müzik yayını yapan gece kulüplerinde tercih ediliyor. Ayrıca iç mekanlarda kaplama olarak da kullanılabilir.

ALUBOND GREEN: GERİ DÖNÜŞÜM MALZEMELERİNDEN ÜRETİLMİŞ BİR PANEL

Sürdürülebilirlik ve çevre dostu ürünler konusundaki çalışmalarınızı anlatır mısınız?

Alubond U.S.A. de, Alubond Türkiye de kurumsal olarak çevre dostu ürünleri tercih etmek konusunda çok titiz davranıyor. Green de bu anlayıştan yola çıkarak, tamamen geri dönüşüm malzemelerinden üretilmiş bir paneldir. Alubond Green’in bir diğer özelliği de enerji tasarrufu sağlaması. Üst yüzey kaplaması, almış olduğu güneş enerjisinin % 70’ni geri yansıtırken, %30’unu iç mekana geçiriyor. Ürün içeriden dışarıya da aynı özelliği yansıtıyor. Bu sayede özellikle sıcak ülkelerde, iç mekanlarda elektrik tasarrufu sağlanmış oluyor.

ALUBOND U.S.A., DÜNYA İNŞAAT SEKTÖRÜNE YÖN VEREN BiR MARKA

Gelecek dönem hedef ve beklentileriniz ne yönde?

Alubond U.S.A.’nin bağlı olduğu, Mulk Holding Yönetim Kurulu Başkanı Shaji Ul Mulk, geçen ay dünyada inşaat sektörüne yön veren ilk yüz kişiden biri seçildi. Bu başarı da Alubond U.S.A. markasının rolü oldukça fazla. Alubond olarak Türkiye’de 2012 yılı sonuna kadar ilk üretim hattımızı kurmuş olacağız. 2013 yılında ise Çorlu’daki arazimizde ikinci hattımızı kuracağız. Ayrıca boya tesisimiz için de planlarımız var. Hedefimiz tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi Türkiye pazarında da sektör lideri olmak. Özellikle A2 klas ve B1 klas üretimi yaparak Türkiye’de taleplere daha hızlı karşılık vermek, Rusya ve Arap ülkelerine de buradan hizmet götürmek istiyoruz. Dünyada A2 ve B1 klas üretim yapan 3 marka var ve Alubond da bunlardan biri. Yatırım yapıyoruz ve rekabetçi pazarda olmayı seviyoruz.

KAR MARJI DÜŞÜK, VOLUMÜ YÜKSEK BİR TİCARET ANLAYIŞIMIZ VAR

Ülkemizdeki inşaat sektörüne kaliteyi ucuza getirmeyi amaçlıyoruz. Alubond, rekabetçi fiyatla, kaliteden ödün vermeden faaliyet gösteriyor. Bu nedenle Türkiye’de kaliteyi ucuza mal etmek bizim için önemli. Alubond’un dünyadaki en büyük üretici olmasının nedeni de budur. Yani kar marjı düşük, volumü yüksek bir ticari anlayışımız var.