Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Elbi Elektrik

ELBİ Elektrik’in bünyesinde yer alan yeni ürün ve hizmetleri anlatır mısınız?

Erkan GÜNEY: Elektrik sektöründe anahtar ve priz başta olmak üzere grup priz, aksesuar, sigorta kutuları, aydınlatma üretimi ve satışı yapıyoruz. Üretimimizin %90’ını anahtar ve priz grubu oluşturuyor ve hizmetlerimizi ISO 9001:2000 Kalite Belgesi çerçevesinde sunuyoruz.

Sektörde farklılık yaratan ve öne çıkan çözüm ortağı olduğunuz projeler hangileri?

Dahil olduğumuz projelerin sayısı oldukça fazla ve yıldan yıla da sürekli artış gösteriyor. Projeler en önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Şirketimiz bünyesinde sadece projelerle ilgilenen ayrı bir ekibimiz mevcut. Satış ve operasyonun yanında, teknik destek hizmetini de bu ekiple sağlıyoruz. Bunun yanında projenin karakteristiğine göre her segmentten ürünümüzle müşterilerimizin beklentilerine cevap verebiliyoruz. Özellikle son iki yılda piyasaya sürdüğümüz hem üst segment hem de giriş seviyesindeki ürünlerimizle yurt içi ve yurt dışı projelerdeki yükselişimizi sürdürüyoruz.

İHTİYAÇLARA UYGUN GENİŞ ÜRÜN PORTFÖYÜ

ELBİ ürün portföyünde yer alan özel tasarım ve uygulamalar konusunda bilgi verir misiniz?

ELBİ Elektrik olarak anahtar ve prizlerde; mimari trendler, gelişen teknoloji ve ihtiyaçlar doğrultusunda farklılaşan serilere yer veriyoruz. Bu doğrultuda 2011 yılında Zena serimizde yeniliklere imza attık. Öncelikle Zena Silverline serisine, Zena Fildişi olarak adlandırdığımız yeni bir renk ekledik. AR-GE yatırımlarımız ve pazar analizlerimizin sonucu olarak zamak malzemeden üretilen lüks bir anahtar ve priz serisi Zena Platin’i satışa sunduk. Yine 2011 yılında kordonsuz kompakt tasarımı ile 17 fonksiyondan oluşan Neo serimizi satışa çıkardık. 2012 yılında Zena serisinin tüm fonksiyonları gibi sıva altı uygulanan bir ürün olan Zena Hareket Sensörü’nü pazara sunduk. Zena Hareket Sensörü, hareket algılandığı zaman belli bir yerin aydınlanması veya herhangi bir elektrikli cihazın çalışması istenilen durumlar için ideal kullanım sağlıyor. Son olarak 2012 Mayıs ayında anahtar ve priz serileri arasında tek bir çerçevede birden fazla fonksiyon koyabilme özelliği sunan, modüler serimiz Moda Stila’nın lansmanını gerçekleştirdik.

YURT DIŞI SATIŞ NOKTALARIMIZIN SAYISI ARTACAK

Yurt dışı satışlar konusunda ELBİ’nin çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?  Satış noktaları artacak mı?

Karadeniz ve Balkanlar, Doğu Avrupa, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Afrika’yı da kapsayan bölgede toplam 33 ülkeye satış yapıyoruz. Satışlarımızın büyük bir kısmını yurt dışına gerçekleşiyor. Mevcut faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki büyümemizin yanında önümüzdeki yıllarda ülke sayısını artırmayı da hedefliyoruz. Yurt dışında yeni bölge ofisleri açmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda 2010 yılında Ukrayna’da 2011’de ise Moskova’da Rusya ofisimizi açtık. Tüm satış ve operasyon faaliyetlerinin bölgesel olarak yürütüldüğü yurt dışı ofisleriyle hem satış kanalımızı genişletmek hem de partnerlerimizle daha etkin bir çalışma ortamı sunmayı amaçlıyoruz. Ayrıca yurt dışı ofislerimizden elde ettiğimiz bilgiler ışığında üretim ve pazarlama faaliyetlerimizi beklenti ve ihtiyaçlar doğrultusunda çok daha hızlı bir şekilde geliştirip yönlendirebiliyoruz. Önümüzdeki dönemlerde yurt dışında diğer ülkelerde de ofis açma planlarımız mevcut.

2012 yılı beklentileriniz sektörle paralellik göstererek istediğiniz grafiği yakaladınız mı?

Faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerdeki elektrik ve inşaat pazarlarının gelişimlerini takip ediyoruz. Hemen hepsinde gerçekleşeceğini öngördüğümüz büyümeye ayak uydurmak için yıla başlarken yaptığımız tüm hazırlıkların sonuçlarını fazlasıyla almış durumdayız.

ÜRETİM GELİŞTİRME VE AR-GE YATIRIMLARINA ÖNEM VERİYORUZ

ELBİ Elektrik’in gelecek dönem hedeflerinden söz eder misiniz?

Markamızın gücünü artırmak için kısa, orta ve uzun vadeli büyüme stratejilerimiz bulunmaktadır ve buna bağlı olarak hem yurt içi hem de yurt dışı yatırımlarımız devam etmektedir. Yurt dışı ofislerimizin yanında bu sene İzmir, Ankara ve Adana’da bölge ofislerimizi açtık. Bu ofisler sayesinde bölgelerdeki partnerlerimize ve diğer tüm müşterilerimize daha yakın olmayı ve herkesin en yakın bölge ofisine ulaşarak en iyi hizmeti almasını sağlamayı amaçlıyoruz. Ayrıca büyüyen satış ekibimizin de daha organize bir şekilde çalışmasını sağlamayı hedefliyoruz. Operasyonel çalışmalarımızın verimliliğini artırmak için bu yılın başında faaliyete geçen yeni lojistik merkezimizin yanında üretim geliştirme ile ilgili yatırımlar da planlıyoruz. Ar-Ge yatırımlarımız kapsamında ürün gamımızı sürekli geliştiriyoruz. Anahtar priz serimizde farklı segmentlere hitap eden yeni ürün ve seriler üzerinde yatırımlarımız devam edecek. Ticari pazarlama ile dağıtım kanallarımızı doğrudan desteklerken, medya ve halkla ilişkiler alanında yapacağımız ürün tanıtımları ile marka algımızı geliştirmeyi hedefliyoruz.