Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

DİJİTAL SİSTEMLER KÜRESEL PAZARDA REKABET GÜCÜMÜZÜ ARTIRIRKEN, OLAĞANÜSTÜ KOŞULLARA HAZIRLIKLI OLMAMIZI SAĞLIYOR

TALİN SARAYLI DİKİCİ
SARAY GRUP YÖNETİM KURULU ÜYESİ

“İnşaat sektörüne kırk yılı aşkın süredir hizmet veren, ihracat birinciliklerine sahip firmamız, kurulduğu günden bu yana ‘Made in Turkey’ kavramına değer katmak için çalışıyor. Farklı yapı türlerine özel ihtiyaçları belirleyerek, kullanıcıya maksimum konfor sunan, uluslararası standartlara uygun sistemler tasarlarken, hayata geçirdiğimiz ürünler ve destek verdiğimiz projelerle de birçok yapının kimlik kazanmasında önemli rol üsteniyoruz. Projelere özel sistem ve ürün geliştiren bir firma olarak inovasyon ve Ar-Ge çalışmalarımızla birlikte, dijitalleşme de önümüzdeki dönemde önceliklerimiz arasında yer almaya devam edecek… Covid-19 salgını planlarımızı ertelememize neden olsa da hedef pazar olarak belirlediğimiz ABD’deki ihracat olanaklarını değerlendirmeyi sürdüreceğiz.”

Saray Alüminyum açısından 2020 yılının ilk yarısı nasıl tamamlandı? Üretim, yatırım, ciro ve ihracat tarafında ne tür gelişmeler kaydettiniz? İhracat yaptığınız ülke sayısı kaça ulaştı?

İstanbul Güneşli ve Tekirdağ Çerkezköy’de bulunan son teknolojiye sahip tesislerimizde yılda 3,5 milyon metrekare alüminyum kompozit panel üretimi yapıyoruz. Bunun yanı sıra 30 bin ton alüminyum profil, 20 bin ton PVC profil üretim kapasitemiz bulunuyor. Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarından biri olarak, toplam satış ve ciromuzun yüzde 50’sinden fazlasını ihracattan elde ediyoruz. Ürünlerimizi, Avrupa, Afrika, Asya ve Orta Doğu bölgelerinde 60’ı aşkın ülkeye ihraç ediyoruz. 2019 yılında yaklaşık 65 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2020 sonuna kadar 70 milyon dolar tutarında ihracat hedefliyoruz. 2019 yılı ciromuz ise 759 milyon TL tutarında gerçekleşti. Dünya ekonomisine darbe vuran Covid-19 salgını büyüme ve ciro hedeflerimizi doğal olarak etkileyecek. Ancak uluslararası pazarı yakından takip ettiğimiz için mevcut iş ağımızla iletişim halinde kalarak, ihracat ve lojistiğe ilişkin faaliyetlerimizi mümkün olan en az duruşla devam ettiriyoruz. İlk yarısını geride bıraktığımız 2020 yılının sonu için 820 milyon TL’lik ciro öngörüyoruz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR, VERİMLİ, YENİLİKÇİ ÇÖZÜM VE HİZMETLER SUNUYORUZ

Sektörde hem geliştirdiği ürünlerle hem de ihracattaki başarısıyla öne çıkan Saray Alüminyum’un bu başarısının temeli nasıl şekillendi? Kullanılan malzemeden teknolojiye, tasarımdan dayanıklılığa ne tür detaylar sizi farklı kılıyor?

İnşaat sektörüne kırk yılı aşkın süredir hizmet veren, ihracat birinciliklerine sahip firmamız, kurulduğu günden bu yana “Made in Turkey” kavramına değer katmak için çalışıyor. B1 ve A2 sınıfı yangına dayanıklı alüminyum kompozit panel, nano kompozit panel, PVDF (Polivinilden Florür) esaslı dayanıklı boya, alüminyum cotta dış cephe kaplama malzemesi gibi birçok yeniliği ülkemizde ilk kez pazarla buluşturduk. Alüminyum kompozit panellerde kullanılabilecek en dayanıklı boya; kimyasal dayanım, nem dayanımı, renk ve parlaklık kalıcılığıyla PVDF boyadır. Biz de kompozit panel imalatında sadece PVDF boya kullanarak, binalarda dış cephe dayanımını ve estetiği maksimum seviyeye ulaştırıyoruz. Uluslararası kalite standartlarında üretilen B1 ve A2 sınıfı SARAYBOND kompozit paneller, dünyada en uzun dayanım süresine sahip PVDF boya ile kaplı olması ve yüksek yangın güvenliği ile yurtdışında büyük ilgi görüyor. Diğer yandan, üretimden sevkiyata kadar tüm aşamalarda çevresel etkimizi en aza indiren yöntemler uygulamaya özen gösteriyoruz. Üretimini gerçekleştirdiğimiz alüminyum kompozit panel ve alüminyum ekstrüzyon profiller ile Türkiye’de ilk kez EN 15804 – Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri normu uyumlu EPD (Çevresel Ürün Beyanı) belgesine sahip olduk. LEED, BREEAM, DGNB ve ÇEDBİK gibi yeşil bina sertifikalandırma sistemlerinde ek puan kazandıran bu ürünlerle hem çevreci binaların oluşturulmasına katkı sağlıyor hem de müşterilerimize sürdürülebilir, verimli, yenilikçi çözüm ve hizmetler sunuyoruz.

TALİN SARAYLI DİKİCİ
SARAY GRUP YÖNETİM KURULU ÜYESİ

BİRÇOK YAPININ KİMLİK KAZANMASINDA ÖNEMLİ ROL ÜSTLENDİK

Saray Alüminyum’un inşaat sektörünün kullanımına sunduğu ürünler aynı zamanda tasarımlarıyla da dikkat çekiyor. Ürün tasarımlarında nasıl bir yol izleniyor? Bu noktada mimarların talep ve beklentilerinin etkisi üzerine neler söylersiniz?

Mimari cephe uygulamalarında kullanılan ürünlerimizin neredeyse tamamı ileri teknolojiyle üretilen, katma değeri yüksek tasarımlardan oluşuyor. Proje ve Ar-Ge birimlerimiz mimari ofislere ve inşaat yatırımcılarına cephe tasarımından uygulamaya kadar tüm aşamalarda teknik destek vererek projeye özel çözümler sunuyor. Hayata geçirdiğimiz ürünler ve destek verdiğimiz projelerle bugüne dek birçok yapının kimlik kazanmasında önemli rol üstlendik. Eğitim, sağlık, konut ve ticaret başta olmak üzere farklı yapı türlerine özel ihtiyaçları belirleyerek, kullanıcıya maksimum konfor sunan, uluslararası standartlara uygun sistemler tasarlıyoruz.

MİMARLARIN VE CEPHE TASARIMCILARININ HAYALLERİNİ GERÇEĞE DÖNÜŞTÜREN ÇÖZÜMLER GELİŞTİRİYORUZ

Kentin simgesi haline gelen projelerin yaratılmasında, sıra dışı bir mühendislikle hayata geçirilen alüminyum cephe sistemlerinin rolü yadsınamaz. Standart yüzeylerin yanı sıra sınırları zorlayan eğrisel tasarımlarda da mimarların ve cephe tasarımcılarının hayallerini gerçeğe dönüştüren, yüksek dayanımlı ve estetik çözümler geliştiriyoruz. Özellikle gökdelenler ve büyük ölçekli yapı komplekslerinde, rüzgâr mühendisliği, zemin mühendisliği, yangın mühendisliği gibi uzmanlık dallarıyla yakın temas halinde çalışarak, hem tasarımcıların hem mühendislerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan çözümler üretmeye özen gösteriyoruz.

SLP SELECTIVE, KULLANICI SAĞLIĞINI ÖN PLANDA TUTARKEN, KARBON SALIMINI CİDDİ ORANDA DÜŞÜRÜYOR

Yakın zamanda sektöre sunduğunuz ve şu an üzerinde çalışılan yeni ürünleriniz var mı? Bu ürünleri genel hatlarıyla tanıyabilir miyiz?

Yıllık bütçemizin yaklaşık yüzde 5’ini Ar-Ge’ye ayırarak katma değeri yüksek ürünlere imza atıyor, yeni teknolojilerin ve yenilikçi ürünlerin sektöre kazandırılmasında aktif rol oynuyoruz. Alüminyum ürünlerimizin fark yaratan özelliklerini az önce paylaştım. Bunun yanı sıra, uzun Ar-Ge çalışmaları sonucunda pazarla buluşturduğumuz yeni nesil PVC pencere sistemimiz SLP Selective’den bahsetmek isterim. Kurşunsuz formülden üretilmiş yüksek kalite profillerden oluşan pencereleri ile kullanıcıların sağlığını ön planda tutan bu sistem, bina kaynaklı karbon salımını ciddi oranda düşürürken, sıkı bir enerji tasarrufu gerektiren ‘pasif evler’ için de ideal seçenek olarak öne çıkıyor.

ALÜMİNYUM CEPHE KAPLAMALARI ‘YEŞİL BİNA’ PROJELERİNDE DE YOĞUN OLARAK TERCİH EDİLİYOR

Pandemi sürecinin etkileri tüm sektörlere yansıyor. Buradan hareketle yaşanan sürecin alüminyum pazarındaki seyrini de öğrenmek isteriz. İnşaat sektörüyle bağlantılı olarak alüminyuma talep şu an ne yönde?

Ülke ekonomisine sağladığı katkıyı her geçen yıl arttıran alüminyum sektörü, son 10 yılda gerçekleştirdiği yıllık yüzde 10’luk büyüme ile Türkiye’nin önde gelen sektörleri arasında yerini sağlamlaştırdı. Çatı-cephe kaplama, kapı-pencere, merdiven, iskele ve sera yapımında kullanılan alüminyum malzeme, inşaat sektöründe yüksek bir kullanım oranına sahip. Covid-19 salgını nedeniyle evlerde daha çok vakit geçirmek zorunda kaldığımız bu dönemde, yapı malzemelerinin ne kadar sağlıklı olduğu sorusu da yeniden gündeme geldi. ‘Geleceğin metali’ olarak nitelenen ve karbon salımını ciddi oranda düşüren alüminyum, mimarlara ve yapı profesyonellerine ciddi avantajlar sunuyor. Çok çeşitli alanlarında kullanılabilen alüminyum, özgün tasarımlara imkân tanıyan hafif ve esnek yapısı ile öne çıkıyor. Katma değeri yüksek tasarımlardan oluşan ve ileri teknolojiyle üretilen alüminyum cephe kaplamaları, karbon salımını düşüren çevre dostu özellikleriyle ‘yeşil bina’ projelerinde de yoğun olarak tercih ediliyor.

Yeni pazarlama yöntemleri ve yeni ürün geliştirme süreçleriniz, salgından nasıl etkilendi? Bu dönemde ağırlık verdiğiniz konular neler oldu?

Üretimimizi nasıl hızlı bir şekilde yeni koşullara adapte ettiysek, satış ve pazarlama faaliyetlerimizi de aynı şekilde sürdürdük. Ülkemizde inşai faaliyetler aksamadan devam ettiği için iç pazarda üretim ve tedarik anlamında ciddi bir düşüş olmadı ancak ihracatta mecburi duraklamalar yaşanabiliyor. Bildiğiniz gibi, alüminyum ürünlerimizin yüzde 50’sinden fazlasını 60’ı aşkın ülkeye, PVC kapı ve pencere sistemlerimizin ise yüzde 98’ini yurt dışına ihraç ediyoruz. Bu noktada, iş ortaklarımızla kurduğumuz güçlü ve uzun soluklu ilişkiler ticari faaliyetlerimizin sekteye uğramadan devam etmesini sağlıyor. İhracat ve lojistiğe ilişkin faaliyetlerimizi, ülkeler bazında alınan kararlar uyarınca devam ettiriyoruz. Az önce belirttiğim gibi, tesislerimizde son teknolojiye sahip sistemlerle üretim yapıyoruz. Uzun yıllardır yatırım yaptığımız dijital sistemler, küresel pazarda rekabet gücümüzü artırırken, olağanüstü koşullara hazırlıklı olmamızı sağlıyor. İçinden geçtiğimiz küresel kriz, bu alana yatırım yapmanın önemini bir kez daha kanıtladı. Dolayısıyla, inovasyon ve Ar-Ge çalışmalarımızla birlikte, dijitalleşme de önümüzdeki dönemde önceliklerimiz arasında yer almayı sürdürecek.

ABD’DEKİ İHRACAT OLANAKLARINI DEĞERLENDİRMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ

Saray Alüminyum olarak, hâlihazırdaki plan ve hedefleriniz COVID-19 salgını ile birlikte değişim gösterdi mi? Yakın, orta ve uzun vadede hedefleriniz arasında neler var?

Üretime ara vermeden devam ettiğimiz için işleyişimizde çok büyük bir değişiklik olmayacak. Daha önce olduğu gibi sektörümüzü yakından takip ederek, yurt içi ve yurt dışında oluşan yeni ihtiyaç ve talepler doğrultusunda, Ar-Ge çalışmalarımızı ve ürün geliştirme süreçlerimizi buna adapte edeceğiz. 2020 yılına olağanüstü koşullarda başlamış olsak da, farklı avantajlara sahip alüminyum ürünlerin yapı sektöründeki büyüme trendini sürdüreceğini öngörüyoruz. Projelere özel sistem ve ürünler geliştirdiğimiz için işimizin doğası gereği yeni ürün ve Ar-Ge çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Diğer yandan, Covid-19 salgını planlarımızı ertelememize neden olsa da hedef pazar olarak belirlediğimiz ABD’deki ihracat olanaklarını değerlendirmeye devam edeceğiz.