TMS KALIP VE İSKELE’NİN YENİ ROTASI: KUVEYT

Yurtdışındaki faaliyetlerine uzun yıllardır devam eden TMS Grup, mühendislik çözümlerini ve ürünlerini yepyeni bir oluşumla bu kez Kuveyt’te sergiliyor.
EREN KARAMAN/TMS Satış Mühendisi
Geçmişten günümüze Ortadoğu’da onlarca projede yer aldıktan sonra ilk olarak TMS Katar firmasıyla Körfez ülkelerinde yerelleşmiş olup, ikinci adımını TMS Kuveyt markasıyla gerçekleştirerek bölgede adından söz ettirmeye devam etmektedir.
Bölgeye oldukça hızlı bir giriş yapan TMS, yine zorlu bir projenin üstesinden gelmeyi başarmıştır. Başkent Kuveyt şehrinin en uzun ve en işlek caddelerinden biri olan Al Ghouse Caddesi’nin Kuveyt Bayındırlık Bakanlığı bünyesinde 5. Kavşak ile 6. Kavşak arasında bakım ve onarım çalışmaları yürütülmektedir. Bu proje kapsamında yer alan RA/263 köprüsünün yapımında ağır yük taşıyabilen TMS Kam’a iskele sistemi kullanılmıştır.
Yaklaşık 5,5 ile 6 metre yüksekliğinde ve 185 metre uzunluğunda olan köprünün prekast döşeme segmentleri öncelikle Kam’a iskele sisteminin üzerine yerleştirilmesinin ardından segmentin içindeki boşluklardan halatların geçirilip gerdirilmesiyle kendini taşır hale gelmektedir.
Uzunlukları 2,67 metre olan segmentlerin her biri kanatlarıyla birlikte 13,5 metre genişliğinde tek gözlü kutu kesitlerden oluşmaktadır ve 1 segment 64 ton ağırlığa sahiptir. Kam’a iskele ayakları, yatay bağlantıları ve özel çapraz elemanları ile desteklenerek düşey yüklerin yanında yanal yükleri de güvenli bir şekilde aktarabilen bir sistem haline gelmiştir.
İskelelerin üzerinde ayarlanabilir özel başlıklar üzerinde HEB ana taşıyıcı profilleri ile betonarme segmentler taşınmaktadır. Bu profillerin üzerine konumlandırılan hidrolik pistonlar sayesinde segmentlerin yerleşimi hassas bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
KAM’A İSKELE SİSTEMİ
KAM’A İskele Sistemi; flanşlı/kamalı bağlantı noktaları ve ihtiyaca göre sıklığı ayarlanabilir yatay bağlantı detayları ile gerek cephe iskelesi gerekse kalıp iskelesi olarak kullanılabilen, çok yönlü̈, yüksek güvenlikli, örme iskele sistemidir.
TMS KAM’A, BS EN 12810, 12811, 12812, 12813 standartlarına uygun olarak üretilmektedir.Cephe iskelesi olarak kullanıldığında BS EN 12811’deki yük sınıflarından 4. sınıf (300 kg/m²) iş iskelesi standartlarını güvenle karşılar. Kurma yüksekliği standart modelde 24,5 metredir ve TSE sertifikasına sahiptir.
Cephe iskelesi ve ağır yük iskelesinin dışında mobil iskele ve platformlar da Kam’a elemanları kullanılarak kurulabilir.
KAM’A SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ
Kam’a Sistemi: 1,00m den 3,00m ye kadar 5 farklı ölçüde dikmeye sahip olduğundan, çok esnektir. İskelenin genişliği akstan aksa Kam’a 73’de 0,73m ve Kam’a 105 de 1.05m’dir. İskele konsolları kullanılarak genişlik arttırılabilmekte ve böylece özel uygulamalara cevap verilebilmektedir.
Bütün çelik elemanları daldırma galvanizli olan TMS Kam’a sistemi, bu sayede yüksek emniyet standartlarına uygun olarak güvenle, uzun süreli kullanıma imkân verir.
Kam’a sistemi, düşer başlıklı döşeme kalıplarının, çalışma platformlarının, merdiven kulelerinin, gezer iskelelerin, seyirci tribünlerinin de alt iskelesi olarak kullanılabilmektedir. Kam’a sisteminin birçok eleman ve aksesuarı TMS’nin diğer iskele sistemi ile ortak kullanım avantajına sahiptir.
İHALE BEDELİ 20 MİLYON DOLAR
Genel itibariyle çalışmalara 2016 yılının aralık ayında başlanılan projenin 3 yıl içinde, 2019 sonu ile bitirilmesi hedeflenmekte olup, sadece bu kısmın proje ihale bedeli yaklaşık 20 milyon USD tutarındadır. Projenin yükleniciliği Combined Group Contracting Company (K.S.C) tarafından yürütülmektedir.
Körfez ülkelerinin dışında, birçok yeni ülkeye 2018 yılında giriş yapan TMS Grup, Avrupa ve Uzakdoğu dahil dünyanın birçok noktasına markasını taşımaya devam edeceğinin sinyalini veriyor.