İnşaat Dünyası Dergisi yılın son sayısında “Marka” bölümünde Knauf Türkiye Genel Müdürü Ali Türker’i ağırladı. Şirket olarak inşaat sektörüne yön vermeye devam edeceklerini vurgulayan Ali Türker, “Ülkemizde ve dünya genelinde sağladığımız yüksek ürün kalitesini; yatırımlarımız, global tecrübemiz ve Ar-Ge çalışmalarımızla koruyoruz. Bakış açımızı büyük ölçüde dijital araçlara çeviriyor, hem iç hem dış iletişimde yatırımlarımızı bu alanda güçlendiriyoruz. İleri teknoloji ürünler ve sistemler geliştirerek, projelerin 1 numaralı çözüm ortağı olmayı sürdüreceğiz” dedi.
Knauf Türkiye’nin sektöründe ulaştığı büyüklüğü genel hatlarıyla özetler misiniz? Türkiye pazarı, Knauf açısından nasıl bir öneme sahip?
Knauf olarak Türkiye’de 1989 yılından bu yana faaliyet gösteriyoruz. 450 milyon dolarlık yatırımla giriş yapılan Türkiye’de Ankara, İzmit ve Eskişehir’de toplam dört üretim tesisimiz var. Hem ülkemizde hem de dünya genelinde sağladığımız yüksek ürün kalitesini; yatırımlarımız, global tecrübemiz ve Ar-Ge çalışmalarımızla koruyoruz. Yüzün üstündeki sistem kombinasyonuna sahip firmamız, bu sistemleri sadece tavan ve bölme duvarlarda değil aynı zamanda cephe duvarları, cephe giydirmeleri, zemin kaplama ve yükseltilmiş döşemeden performanslı sıva sistemlerine kadar çok geniş bir yelpazede sunuyor. Tüm bu özelliklerimizle Türkiye’de projelerin 1 numaralı çözüm ortağı konumundayız. Ayrıca son 10 yılda yaklaşık 100 ülkeye gerçekleştirdiğimiz 75 milyon metrekarenin üzerindeki Alçıpan® ihracatıyla Türkiye alçı plaka ihracatının en önemli halkalarından biriyiz.
Türkiye, Knauf için zor dinamikleri olan aynı zamanda da büyüme fırsatlarıyla dolu önemli bir pazar. Knauf olarak sunduğumuz ürün ve çözümler ile sektörün ihtiyaçlarına cevap vermenin ötesinde bu ihtiyaçların farkındalığını yarattığımızı da rahatlıkla söyleyebilirim.Ayrıca, son birkaç yılda grubumuzun gerçekleştirdiği iki büyük satın alma global konumumuzu daha da güçlendirdi. Bu satın alımlardan biri Amerika Merkezli USG, bir diğeri ise yine Amerika merkezli Armstrong’un Kuzey Amerika hariç tüm operasyonlarının satın alınmasıydı. Bu yıl içinde de USG Boral’in kalan yüzde 50 hissesini de satın alarak eski Boral ve ABD merkezli USG ortak girişimindeki toplam hissemizi yüzde 100’e çıkardık.

Knauf Türkiye özellikle üretim gücü ve satış kanalında nasıl bir performans gösteriyor?
Türkiye genelinde dört üretim tesisimiz, 250’yi aşkın bayimiz var. Güçlü dağıtım ağı ve bayi iletişimi çok önemsediğimiz bir konu. Satışlarımızın büyük bir kısmını bayilerimiz aracılığıyla yapıyoruz. Perakende satışımızın yanı sıra pek çok önemli projede sistem çözümlerimizle yer alıyoruz. Sistem satışları, pandemiden önce de yoğunlaştığımız bir alandı. Bu hedefimizi bu yıl da sürdüreceğiz. Bu kanalı desteklemek amacıyla da bayilerimizin teknik donanımını ve yetkinliğini güçlendirecek eğitimlerimize devam ediyoruz. Ayrıca geniş performans çözümlerimizin sektördeki kullanıcıların tamamı tarafından deneyimlenebilmesi amacıyla geliştirdiğimiz showroomlarımız ile bayilerimizde yerimizi alıyoruz. Showroom içerisinde beş asma tavan, on bölme duvar sistemi ile altı zemin uygulaması yer alıyor. Kesitlerde sunulan performanslar arasında; yangın dayanımı, mekânsal akustik, ses yalıtımı, nem dayanımı, darbe dayanımı ve su dayanımı örnekleri bulunuyor.
Yaşanan gelişmelerden hareketle 2021 yılını değerlendirmenizi rica ederiz. Hem firmanızda hem de faaliyet gösterdiğiniz sektörde bu yılın nasıl kapanacağını öngörüyorsunuz?
Hızlı değişen küresel sorunlar ve ekonomideki dalgalanmalar birçok sektörü 2021 hedeflerini yeniden planlamaya itti. Normalleşmenin hız kazanması, iç ve dış pazarda beklenen ivmenin oluşması, krizin kırılması ve kamu bankalarının piyasaya vereceği desteklere de bağlı. Zorlu durumların nasıl etkili şekilde ele alınabileceği konusunda farklı öngörülerimiz, planlamalarımız var. Knauf her zaman uzun vadeli stratejileri olan bir şirkettir. Biz Knauf Türkiye olarak bir süredir odaklandığımız sistem satışlarımızı artırma hedefimizi 2022’de de koruyacağız. Markamızın bütünsel sistem yaklaşımını ve projenin şartname aşamasından anahtar teslimine kadar olan tüm süreçleri içerecek hizmetlerimizi inşaat sektörü ile buluşturmak istiyoruz. Projelerin 1 numaralı çözüm ortağı olmaya, global gücümüz ve bilgi birikimimizle tüm dünyada olduğu gibi Türk inşaat sektöründe de trendleri yaratarak yön vermeye devam edeceğiz.

Knauf Türkiye oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahip. Mevcut portföyünüze yakın zamanda eklenen ürünlerin özelliklerini ve alanında yarattıkları farkları sizden dinleyebilir miyiz?
Knauf, yapılarda aranan performanslara yönelik sektörde en geniş çözümleri sunan firma. Yangın dayanımı, ses yalıtımı, mekânsal akustik, ısı yalıtımı, sismik tasarım, güvenlik sistemleri, yüzey kalitesi ve cephe sonlama olmak üzere çok geniş bir yelpazede sunduğumuz çözümlerimizle her projenin ihtiyacına yönelik talepleri karşılayabiliyoruz. Yalnızca ürün olarak değil sistem olarak kullanıldığında da güçlü performans özellikleri sunabilen çözümlerimiz var.
En geniş performans çözümlerini sunma vizyonu ile alçı plaka ailemizi genişletmeye devam ediyoruz. Örneğin; standart plaka ailemize yeni katılan Alçıpan® FX Ultra ile 15 mm plakayla yapılan tek kat uygulamalarda zaman, nakliye ve işçilik maliyetlerinde tasarruf etmek ve daha geniş alanlar elde etmek mümkün. Son dönemde pasif yangın dayanımı çözümlerimize olan ilgi arttı. FireWin ürün yelpazemiz, binalara yönelik yeni ve kapsamlı pasif yangın durdurucu ve yangından koruma amaçlı çözüm sistemleri olarak tasarlandı. Daha önce de mevcut olan yangına dayanıklı plaka ve sıvalara ek olarak yangın durdurucu kelepçe, genleşme özelliğine sahip paneller, akrilik dolgu, macunlar, herhangi bir yangın yalıtımı iyileştirmesi gerekmeksizin kablo ve boruların değiştirilmesine ve sonradan takılmasına izin veriyor. Yangının bir odaya yayılma hızı 3 dakika. FireWin kapsamındaki ürünler, uygulandığı yüzeylere ve uygulama çeşidine göre, 4 saate kadar yangına karşı dayanıklılık kazandırıyor.
Ülkemizin en önemli gerçeklerinden depreme karşı, Knauf’un özellikle yapıların güçlendirilmesi amacıyla sunduğu çözümler nelerdir?
Ülkemizin yüzölçümünün yüzde 92′si deprem kuşağında yer alıyor. Yaklaşık yüzde 42’si ise birinci derece deprem kuşağında olup, nüfusun yüzde 95′i deprem tehdidi altındadır.Bunun için yaşam alanlarımızı nitelikli malzemelerle tasarlamalıyız. Bu noktada devreye giren Knauf, son teknolojiyle tasarladığı Alçıpan® sistemleriyle kat öteleme oranları için gerçekleştirilen birçok testte hem maksimum taşıma gücü değerinde hem de göçme noktasında büyük kat ötelenme oranı sergileyerek, yaşam alanlarındaki kötü senaryoları minimize ediyor. Knauf Alçıpan® Sistemleri, dinamik yükler karşısında sünek davranış göstererek, deprem anında taşıma güçlerini kaybetmeden ve büyük deformasyonlara uğramadan deprem enerjisini absorbe edebiliyor. Ar-Ge destekli ileri teknoloji ürünler ve sistemler geliştirerek bireylerin yaşam alanlarında daha sağlıklı bir şekilde yaşamaları için çalışıyoruz.

Knauf Türkiye’nin yakın, orta ve uzun dönem hedeflerinde neler olacak?
Knauf Grubu olarak bakış açımızı büyük ölçüde dijital araçlara çeviriyor, hem iç hem dış iletişimde yatırımlarımızı bu alanda güçlendiriyoruz. Pandemi döneminde iç iletişimimizi artırmaya yönelik Knauf Grubu genelinde Yammer platformunu kullanmaya başladık. Bu sayede diğer ülkelerdeki çalışma arkadaşlarımızla yakın iletişimde kalmaya devam ediyor, iyi uygulamaların paylaşılması, proje bazında ortak çalışmaların yürütülmesi, deneyim alışverişinin yapılması gibi konularda her geçen gün iş birliğimizi artıyoruz.
Müşteri ilişkileri yönetimi altyapısını güncelleyen CRM projemiz ile müşteri aktivite ve ticari faaliyetlerini tek bir platformda birleştirerek, global standartların üzerinde hizmet veriyoruz. Dünyanın en gelişmiş CRM altyapılarından birisini kullanıma alarak hizmet kalitesinde ve veri güvenliğinde emin adımlar attık. Yakın dönemde, bölgemizde pilot ülke olarak konumlandığımız önemli dijital projeler sayesinde, dijital hizmetlerimizi de genişleteceğimizi ve yapı profesyonellerinin ihtiyaç duyduğu her an, zamandan ve mekândan bağımsız ulaşabilecekleri dijital hizmetleri sunacağımızı memnuniyetle paylaşabilirim.
Müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler çerçevesinde sürekli iyileştirdiğimiz BIM teknolojisini 2015’ten bu yana çalışmalarımıza entegre ediyoruz. Kullanıcılarımıza, BIM nesnelerine Doküman Merkezi’miz üzerinden ulaşabilme ve nesneleri indirebilme imkânı veriyoruz. Knauf Almanya iş birliğinde dahil olduğumuz global bir BIM projesi ile var olan BIM nesnelerimize değer katarak, kullanıcılara daha kapsamlı ve dinamik BIM objeleri sunabileceğiz. Tüm Yapı Bilgi Modellemesi (BIM) yolculuğu boyunca planlamacıları, mimarları ve genel müteahhitleri destekleyen bir dizi entegre hizmeti bir arada sunan Knauf Planner Suit projesini de çok yakın bir tarihte hayata geçirmeyi hedefliyoruz.