• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Marr Contracting 155 ton ağırlığındaki köprü parçasını 318 metre yüksekliğe taşıyarak dünya rekoru kırdı

21/12/2020
Özel Dosyalar
4 dakikada okuyabilirsiniz
A A
Marr Contracting 155 ton ağırlığındaki köprü parçasını 318 metre yüksekliğe taşıyarak dünya rekoru kırdı

Avustralya merkezli ağır yük kule vinçleri uzmanı Marr Contracting Pty Ltd, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatında bir ilke imza attı. 330 ton taşıma kapasitesiyle dünyanın en büyük kule vincine sahip olan Avustralyalı şirket, 155 ton ağırlığındaki köprü parçasını 318 metre yüksekliğe taşıyarak dünya rekoru kırdı.

Yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkarılan “1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu” projesini, Türk ve Güney Koreli firmalardan oluşan Daelim – Limak – SK – Yapı Merkezi ortak girişimi hayata geçiriyor. Projenin en önemli ayağı olan 1915 Çanakkale Köprüsü 333 metrelik kuleleri ile dünyanın en yüksek asma köprüsü özelliğine sahip olacak. Tamamlandığında 2023 metre ana açıklığıyla dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü unvanına da sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatında Avustralyalı vinç şirketi Marr Contracting Pty Ltd de yer alıyor.

Marr 2480D installing the UCB on the 1915Canakkale Bridge tower Asian side

M2480D HLL VİNÇLERİ BİR İLKE İMZA ATTI

DLSY (Daelim – Limak – SK E&C – Yapı Merkezi) konsorsiyumu 2017’de açtıkları ihale sonrasında, dünyanın en büyük kule vincine sahip olan Avustralyalı şirket Marr Contracting Pty Ltd’yi projeye dâhil etti. Hemen kolları sıvayan şirket, 330 tona kadar kaldırma kapasitesine sahip M2480D HLL vinçleri Türkiye’ye doğru yola çıkardı.

Avustralya’nın Sidney kentinden parçalar halinde Gelibolu’da kurulu bir iskeleye sevk edilen, Marr’ın 2480D vincinin ikisi, inşa edilmiş temeller üzerine karaya monte edildi. Kurulumu yapılan iki vinç 1915 Çanakkale Köprüsü için çalışmaya başladı. Daha küçük bileşenleri birer birer kaldırma ve daha sonra yerinde kaynaklama yerine geleneksel modüler bileşenleri daha fazla kaldırarak köprülerin inşa edilme şeklini değiştiren M2480D HLL vinçleri, 7-8 Haziran 2020’de dünyada bir ilke imza attı.

Marrs M2480 completing a record breaking 155t lift on construction of the 1915Canakkale Bridge

Denizden 328 metre yüksekliğe monte edilen M2480D kule vinçleri, 155 ton ağırlığındaki köprü parçasını, deniz seviyesinden 318 metre yukarıya taşıdı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Asya ayağındaki kaldırma işlemi 7 Haziran 2020’de gerçekleştirildi. Dünya rekorunun kırıldığı taşıma işlemi 30 dakika sürdü. Avustralyalı şirketin çalışanları, köprünün Avrupa yakasındaki ayağında bulunan çalışmayı da 24 saat sonra 8 Haziran 2020’de gerçekleştirdi.

Marrs 2480D working above the clouds on construction of the 1915 Canakkale Bridge

GÜÇLÜ ÇALIŞMA İLİŞKİSİ VE UYUM, BAŞARININ ANAHTARI OLDU

DLSY Ortak Girişimi’nin Proje Müdür Yardımcısı Alper Alemdaroğlu, Avustralya merkezli ağır yük kule vinçleri uzmanı Marr Contracting Pty Ltd’yi tercih etme nedenlerini şu sözlerle dile getirdi: “Marr, bu ölçekteki projeler üzerinde ağır kaldırma stratejileri geliştirmede teknik yeterlilik ve yenilikçi düşünce konusunda bir üne sahip, ancak bizi en çok etkileyen şey, inşaat metodolojimize ve programımıza uygun bir çözüm bulmak için işbirliğine hazır bulunmaları ve bunu gerçekleştirme kapasiteleri oldu” dedi.

Marr ve DLSY Ortak Girişimi arasında oluşan güçlü çalışma ilişkisinin ve uyumun projenin bugüne kadarki başarısının anahtarı olduğunu vurgulayan Marr Contracting Genel Müdürü Simon Marr, “DLSY ne istediğini biliyordu, ayrıca gelenekselin dışında ağır kaldırma çözümlerine yaklaşımları olumluydu. İnşaat uzmanı olan DLSY, ağır kaldırma konusundaki uzmanlığımıza saygı duydu. Bu yaklaşım birlikte rekor sürede projenin kulelerini inşa etmemize yaradı” dedi.

The 155t section of the UCB being lifting into position onto the Bridge towers 318m above sea level

Simon Marr sözlerini şöyle sürdürdü: “M2480D HLL vinçlerimizin benzersiz kaldırma kapasitesi bu proje için oyun değiştirici oldu. Potansiyel olarak endüstrimiz, köprülerin inşa edilme biçimini ve diğer birçok büyük projeye bakış açısını değiştirecek. İnşaatta metodolojiyi değiştirecek bu düşünceyle tren istasyonları, veri merkezleri, dev alışveriş merkezleri, enerji santralleri ve rafineriler inşa edilebilecek.”

Marrs innovative approach allows heavy components weighing up to155t to be lifted to 318m in a single lift

GİRİŞİM ORTAĞI ŞİRKETLER, TEKNİK UZMANLIKLARINI PROJENİN TÜM AŞAMALARINA TAHSİS ETTİ

1915 Çanakkale Köprüsü için Türkiye-Kore konsorsiyumu tarafından kurulan ÇOK A.Ş CEO’su Mustafa Tanrıverdi ise, görüşlerini şu sözlerle dile getirdi: “Dört ortak girişim ortağı şirket (Türkiye’den Limak ve Yapı Merkezi, Güney Kore’den Daelim ve SK E&C) dünyanın dört bir yanındaki farklı projeler üzerinde çalışarak elde ettikleri teknik uzmanlıklarını projenin tüm aşamalarına tahsis ederek, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşasını gerçekleştiriyorlar. Türkiye ve Avustralya arasındaki güçlü tarihsel bağlar, böylesine büyük bir projede de hayata geçiyor. Uzman ve yenilikçi bir Avustralya ekibine sahip olmaktan mutluluk duyuyoruz.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

Dijital sistemler küresel pazarda rekabet gücümüzü artırırken, olağanüstü koşullara hazırlıklı olmamızı sağlıyor
Özel Dosyalar

Dijital sistemler küresel pazarda rekabet gücümüzü artırırken, olağanüstü koşullara hazırlıklı olmamızı sağlıyor

Özen Kompresör 1915 Çanakkale Köprüsü’nde de tercih edildi
Özel Dosyalar

Özen Kompresör 1915 Çanakkale Köprüsü’nde de tercih edildi

Berdan Cıvata’nın 1915 Çanakkale Köprüsü’ne ürettiği ankeraj saplamaları, cıvata ve somunlarıyla fark yarattı
Özel Dosyalar

Berdan Cıvata’nın 1915 Çanakkale Köprüsü’ne ürettiği ankeraj saplamaları, cıvata ve somunlarıyla fark yarattı

Takip Edin

Dijital Dergi

Göz At

Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder’den 2020 inşaat sektörü değerlendirmesi
Gündem

Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder’den 2021 sektör öngörüsü

Ravago Bina Çözümleri Ticari Direktörü Alper Doğruer’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Ravago Bina Çözümleri Ticari Direktörü Alper Doğruer’den 2021 sektör öngörüsü

Dijital sistemler küresel pazarda rekabet gücümüzü artırırken, olağanüstü koşullara hazırlıklı olmamızı sağlıyor
Gündem

Saray Grup Yönetim Kurulu Üyesi Talin Saraylı Dikici’den 2021 sektör öngörüsü

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: