Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

GEREKEN TÜM TEDBİRLERİ UYGULAYARAK BAŞTA ÜRETİM OLMAK ÜZERE FAALİYETLERİMİZİ ARA VERMEKSİZİN SÜRDÜRÜYORUZ

“Dünyadaki en gelişmiş vitrifiye üretim tesislerinden birine sahip olan Seramiksan, sadece iç piyasada değil dünyada da birçok önemli markaya vitrifiye üretimi yapıyor. Türkiye’nin seramik, vitrifiye ve yapı kimyasalları sektöründeki en önemli üretim kapasitesine sahip markalarından biri haline gelen, en son trendleri İtalya ve İspanya ile aynı anda hem iç piyasayla hem de dünyadaki dağıtım noktaları ile paylaşan Seramiksan, üretiminin yüzde 30’unu 60’tan fazla ülkeye ihraç ediyor…Son dönem inovatif faaliyetlerimiz arasında; yüksek verimlilik sağlayan ve çevreye duyarlı, su tasarruflu ve montaj kolaylığı sunan akıllı klozetler ve yüzde 99,9 oranında mikrobu barındırmayan hijyen vitrifiye ürünlerimiz ön plana çıkıyor. Tüm önlemleri alarak ve tedbirlere birebir uyarak, pandemi sürecinde de başta üretim olmak üzere faaliyetlerimize ara vermeksiniz devam ediyoruz.”

SÜREYYA ÇAĞLAR
SERAMİKSAN TÜRKİYE SATIŞ VE PAZARLAMA MÜDÜRÜ

Seramik ve vitrifiye alanlarındaki başarısıyla sektörünün öncü markalarından biri olan Seramiksan’ın ulaştığı büyüklüğü, gerek marka değeri olarak gerekse de rakamlarla sizden öğrenebilir miyiz? İhracat yaptığınız ülke sayısı kaça ulaştı?

Seramiksan 1990 yılında kurulan, 1994 yılında 70 kişi ve yıllık 2.000.000 metrekare kapasite ile üretime başlayan bir markadır. 2020 yılına kadar geçen süreç içerisinde çalışan sayısını 1.600 kişiye, kurulu kapasitesini 33.000.000 metrekareye çıkartmıştır. 2014 yılında devreye alınan vitrifiye fabrikası ile bugün dünyadaki en gelişmiş vitrifiye üretim tesislerinden birisine sahip olan Seramiksan, sadece iç piyasada değil dünyada da birçok önemli markaya vitrifiye üretimi yapmaktadır. Bugün Türkiye’nin seramik, vitrifiye ve yapı kimyasalları sektöründeki en önemli üretim kapasitelerine sahip markalarından birisi haline gelen Seramiksan, üretiminin yüzde 30’unu 60’tan fazla ülkeye ihraç etmektedir.

EN SON TRENDLERİ İTALYA VE İSPANYA İLE AYNI ANDA PAYLAŞIYORUZ

Başta kalite ve ürün standartlarına uygunluk, ardından tasarım ve konfor gibi kriterleri ele aldığımızda Seramiksan hangi farklılıkları ile sektöründe ayrışıyor?

Seramiksan 2011 yılında Türkiye ’de ilk defa nano teknoloji ile leke tutmayan ve bakteri barındırmayan Full lappato porselen karoları üretmiştir. Yine Türkiye’de ilk defa kullanılan ROTODIGIT teknolojisi ile dijital baskı teknolojisini kullanarak, doğada gördüğümüz birçok objeyi yer ve duvar karolarının üzerine taşıyarak tüketicilerin beğenisine sunmuştur. Konusunda dünya lideri olan İtalya’nın önde gelen tasarım atölyeleri ile çalışan Seramiksan, dünyadaki en son trendleri de İtalya ve İspanya ile aynı anda hem iç piyasa hem de dünyadaki dağıtım noktaları ile paylaşmaktadır.

Üretim tarafında nasıl bir yapılanmaya sahipsiniz? Buradan hareketle Ar-Ge çalışmalarınızı ve inovasyon politikanızı da öğrenmek isteriz…

Seramiksan karo grubunda, üç ayrı tesiste üretim yapmaktadır. Bu tesisler sırası ile yer, duvar ve sırlı porselen üretimi yapılan tesisler, porselen karo ve full lappato üretim tesislerinden oluşmaktadır. Bunun yanı sıra Dekosan adı altındaki ayrı bir şirket, Seramiksan adına Ar-Ge ve tasarım faaliyetlerini de yürütmektedir. İnovasyon çalışmaları olarak yüksek verimlilik sağlayan ve çevreye duyarlı, su tasarruflu ve montaj kolaylığı sunan akıllı klozetler ve yüzde 99,9 oranında mikrobu barındırmayan hijyen vitrifiye ürünleri, Seramiksan’ın son dönemde ortaya çıkan inovatif ürünleri arasında yer almaktadır.

Seramik sektörünün lider ülkeleri hangileri? Bu ülkelerin başarısının arka planında sizce neler var?

Seramik sektöründe kapasite anlamında Çin birçok alanda olduğu gibi 12 milyar metrekarenin üzerinde bir kapasite ile dünya lideri. Bunun yanı sıra Hindistan, Brezilya, İspanya ve İtalya, Çin’i takip etmektedir. Ancak seramik sektöründe moda ve trendleri belirleyen, üretim teknolojilerini geliştiren hatta değiştiren ülke İtalya’dır. Açıkçası İtalya her yıl ortaya çıkardığı yeni üretim metodları ile aynı zamanda seramik üretim teknolojilerinin şeklini de değiştirerek üretimde kullanılan yeni makinelerin de dünyadaki üreticisi ve lideri konumundadır.

ÜLKEMİZ, SERAMİK VE VİTRİFİYE SEKTÖRÜNDE DÜNYANIN EN ÖNEMLİ OYUNCULARI ARASINDA

Türkiye; üretim kapasitesi, ürün çeşitliliği, üretim teknolojileri, vb. açılardan seramik sektörünün global tablosunda nasıl bir yere ve büyüklüğe sahip?

Her geçen yıl bir miktar değişikliklere uğrasa da Türkiye, karo üretiminde yaklaşık 450 milyon metrekare kapasitesi ile Avrupa’nın 3’üncü, dünyanın da 9’uncu büyük üreticisi konumundadır. İhracat kapasiteleri olarak bakarsak, Türkiye bugün yine Avrupa’nın 3’üncü dünyanın ise 5’inci ülkesi durumundadır. Üretim teknolojilerine baktığımızda ise, şu anda ülkemiz dünyanın kullanmış olduğu en son teknolojileri kullanılmaktadır. Seramik ve vitrifiye sektöründe ülkemiz dünyadaki en önemli oyunculardan birisidir.

SERAMİK GRUBUNDA; BETON, AHŞAP, MERMER VE DOĞALTAŞ EFEKTLİ ÜRÜNLER, VİTRİFİYE GRUBUNDA İSE RENKLİ VE MAT ÜRÜNLER ÖNE ÇIKIYOR

Seramik ve vitrifiye ürün gruplarında şu an trendler neler? Tasarım ve üretim tarafında hangi malzemeler, şekil ve renkler öne çıkıyor?

Seramik grubunda bu yıl, beton, ahşap, mermer ve doğaltaş efektli ürünler ön planda. Antrasit ve gri ağırlıklı renkler başta olmak üzere, pastel ve sulu boya efektli ürünler ve bunlarla ahşap görünümlü ürünlerin bir arada kullanıldığı alanlar 2020 trendleri arasında yer alıyor. Vitrifiye grubunda ise, renkli ve mat ürünler yavaş yavaş hayatımıza girmeye başlarken, flat lavabolar ve banyo dolapları son yıllarda çok daha fazla öne çıkmaktadır. Vitrifiye grubunda özellikle 2 – 4,5 litre gibi çok az bir su ile temizlik yaparak her yıl tonlarca suyu tasarruf edebilen yeni teknoloji klozetler ön plana çıkıyor. Bu klozetler, iki yıl gibi kısa bir sürede sağlamış olduğu su tasarrufu ile özellikle kalabalık ailelerde kendisini amorti etmekte, ayrıca çevreye ve ülke ekonomisine çok ciddi katkı sağlamaktadır.

COVID-19 salgını birçok firmanın üretim süreçlerine yeni detayları ekledi. Özellikle virüs ve mikroorganizmaları engelleyen ürün ve sistemler üzerine yoğun çalışmalar yapılıyor. Bu noktada Seramiksan’ın hijyeni de odağına alarak geliştirdiği ürünler hakkında bilgi verir misiniz? Bu dönemde söz ettiğimiz ürün gruplarına ilgi nasıl?

Seramiksan üretmiş olduğu parlak porselen karolarda kullanmış olduğu nano teknoloji ile zaten uzun yıllardır leke tutmayan, bakteri barındırmayan parlak porselen karolar üretmekteydi. Yaklaşık bir yıldır Vitrifiye grubunda da yeni geliştirilen ve yüzde 99,9 oranında antibakteriyel hijyenik bir ortam yaratan gümüş iyonları ile kaplanmış vitrifiye grubu ürünleri üretmektedir. Özellikle pandemi sürecini yaşadığımız bugünlerde, lavaboların ve klozetlerin kullanıldığı hemen her alanda yurtiçi ve yurtdışı birçok kuruluş tarafından hijyen sertifikası verilmiş Seramiksan ürünleri kullananlar adına ekstra bir steril alan yaratmıştır.

PANDEMİNİN BAŞINDAN BERİ TEDBİRLERİ KUSURSUZ ŞEKİLDE YERİNE GETİRMEK İÇİN GEREKENİ YAPIYORUZ

Pandemi süreci firmanızı ve sektörünüzü nasıl etkiledi? Yaşanan gelişmelerle birlikte planlarınızda ve hedeflerinizde değişime gittiniz mi?

Pandemi sürecinin başladığı mart ayından bu yana Seramiksan tüm üretim ve showroom alanlarında devletimizin almış olduğu tedbirleri kusursuz bir şekilde yerine getirmek için gerekeni yapmaktadır. Hem çalışanları hem de ziyaretçilerimizi bu salgından uzak tutmak için gereken tüm önlemleri alarak ve tedbirleri birebir uygulayarak bugüne kadar başta üretim olmak üzere tüm faaliyetlerimize ara vermeksizin devam ediyoruz.