Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Büyümeyi sürdüreceğiz…

İYİMSER OLMAK DURUMUNDAYIZ

2008 yılının inşaat sektörü için sıkıntılı bir yıl olduğuna işaret eden Selahattin Özüpek, bundan sektörün olumsuz etkilendiğini söyledi: “Diğer taraftan inşaat sektöründeki daralmaya rağmen yalıtım sektörünün büyüdüğünü görüyoruz. Bu kapsamda 2008´in son dönemleri krizin kendisini hissettirdiği, sonraki süreç ise her şeyin derinden yaşandığı bir dönem oldu ancak biz Köster olarak bu dönemde büyümemize devam ettik. Sektörümüz açısından 2009 yılı için durum biraz daha kritik ama iyimser olmak durumundayız. Planlarımızı da Türkiye koşullarında her zaman kriz ortamına ayak uyduracak şekilde düzenlememiz gerekiyor. Temennimiz bu yılın herkes için iyi bir şekilde geçmesi.”

KRİZE RAÐMEN BÜYÜMEYE DEVAM EDECEÐİZ

Köster´in Türkiye´deki çalışmalarının büyüyerek devam ettiğini söyleyen Özüpek, “2008 yılında da ülke koşullarına bağlı olarak son dönemde yaşanılan sıkıntılara rağmen büyümemiz devam etti. Bu büyümeyi 2009 yılında da sürdüreceğiz. Nitelikli ürün gamının Türkiye’de kullanımının artması noktasında önemli çalışmalar yapıyoruz. Ürün ve ürün gruplarımız temelden terasa, eski ya da yeni yapı fark etmeksizin yapının tüm bölümlerinde kullanılabilecek çözümler sunuyor. Köster olarak Mayıs 2009 itibariyle yeni ürün ve ürün gruplarımızın lansmanlarını da gerçekleştireceğiz. Tüm bu olumlu gelişmelere ilave olarak büyük mutluluk yaşadığımız bir döneme tanıklık ediyoruz. Bu yıl itibariyle Köster’in Türkiye’de ki 15. yılını kutluyoruz. Geçen bu süreçte sektörün önemli ve büyük oyuncularından biri olmanın haklı gururunu yaşıyoruz.” dedi.

BİLİNÇLİ ÜRETİM VE TÜKETİM DENGELERİ OLUŞTURULMALI

Yalıtımın hayat standartlarımız açısından önemli ve gerekli olduğunu dile getiren Özüpek sözlerine şunları ekledi: “Yalıtım kavramı günümüzde daha çok telaffuz ediliyor ve buna paralel olarak talep görüyor. Ancak yalıtım kavramının içi mutlaka doldurulmalı. Türkiye de yalıtım geleneksel ve bilimsellikten uzak şekli ile rağbet görüyor ve her şey ilk yatırım masraflarında ki ekonomikliği ile değerlendiriliyor. Böyle olunca yapılan yalıtım amacından ve sağlayacağı ekonomiden uzak kalıyor. Ayrıca geri dönüşü hem çok zahmetli oluyor hem de daha fazla maddi harcama yapılmasına sebep oluyor. Bu şekli ile aksayan yönlerin giderilmesi hem standartlaşma ve ilgili mevzuatların düzenlenmesi hem de bilinçli üretim – bilinçli tüketim dengelerinin oluşturulması ile sağlanacaktır. Tüm bahsi geçen gelişmeler bir süreçtir. Bu sürece tüm sektörümüzün aktif katılımı ve desteği sağlanmalıdır. Son cümle olarak, kriz etkilerinin kendisini derinden hissettirdiği bu dönemde herkesin moralli olmasını ümit ederek, sektörümüze bol kazançlı günler dilerim.”